شنبه 31ام شهریور 1403

بروجردی: اعمال فشار آمریکا علیه ایران مسئله تازه ای نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، میتسوگو سایتو سفیر جدید ژاپن در تهران پیش از ظهر امروز چهارشنبه (30/08/97) با  علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: توانمندیهای فراوانی […]

474 Views



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، میتسوگو سایتو سفیر جدید ژاپن در تهران پیش از ظهر امروز چهارشنبه (30/08/97) با  علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: توانمندیهای فراوانی در ایران و ژاپن وجود دارد که میتوان با برنامه ریزی مناسب از آن در جهت گسترش مناسبات فیمابین بهره برد.

وی افزود: توسعه و تقویت مناسبات پارلمانی میان مجالس ایران و ژاپن از اهمیت فراوانی برخوردار است و راه را برای گسترش تعاملات دوستانه دو کشور هموار میکند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رفتار آمریکا در نقض قوانین و تعهدات بین المللی از جمله توافق برجام گفت: ایستادگی و مخالفت در برابر اقدامات زورگویانه و یکجانبه آمریکای ترامپ از سوی سایر کشورها، مانع از تداوم و گسترش رفتارهای غیرمنطقی این کشور در عرصه جهانی میشود. وی همچنین گفت: کشورهای اروپایی امضاء کننده برجام، باید به تمامی تعهدات خود در این توافق عمل کنند.

بروجردی در ادامه با اشاره به تحریم های ناعادلانه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان گفت: زورگویی و اعمال فشار آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مسئله تازه ای نیست و  قدمت آن به بیش از 4 دهه باز می شود و تاکنون جز کمک به کاهش وابستگی علمی و فنی به خارج و اتکاء به دانش بومی و توانمندی هایمان اثری دیگری نداشته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: توسعه و گسترش مناسبات دوستانه با ژاپن در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

میتسوگو سایتو سفیر جدید ژاپن در تهران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از آغاز مأموریت رسمی اش در تهران گفت: گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری با پیشینه فرهنگی غنی و تمدنی کهن که از نقش و جایگاه مهمی در منطقه و جهان برخوردار است، همواره مورد توجه و پیگیری مسئولان سیاست خارجی ژاپنی قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به سابقه نود ساله مناسبات دیپلماتیک دو کشور افزود: مناسبات تجاری و فرهنگی ایران و ژاپن به بیش از هزار سال میرسد و کشورش خواستار توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر ژاپن در تهران با ابراز تأسف از نقض توافق برجام از سوی آمریکا گفت: ژاپن بعنوان کشوری که از ابتدا از مذاکرات هسته ای و سپس توافق برجام حمایت بعمل آورده است، از همه طرفها میخواهد به تعهداتشان در قبال آن پایبند بمانند. سایگو همچنین گفت: تداوم ارتباط با ایران در عرصه های مختلف برای ژاپن از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این خصوص تلاشها و پیگیریهای لازم را انجام    میدهیم.
سفیر جدید ژاپن در تهران در پایان این دیدار گفت: در طول دوره مأموریتم در تهران در راستای گسترش ارتباطات دوستانه دو کشور در همه زمینه ها، تلاش می کنیم.

لینک منبع

قالب وردپرس