سه شنبه 4ام اردیبهشت 1403

امسال 9200 معلم تحویل آموزش و پرورش شد

ایرنا- رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال تحصیلی 98-97 در مجموع 9200 فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلم تحویل آموزش و پرورش شد. – به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حسین خنیفر روز شنبه در مراسم رسمی استقبال از نودانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان همزمان در 98 پردیس و مرکز […]

394 Views


ایرنا- رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال تحصیلی 98-97 در مجموع 9200 فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلم تحویل آموزش و پرورش شد.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حسین خنیفر روز شنبه در مراسم رسمی استقبال از نودانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان همزمان در 98 پردیس و مرکز سراسر کشور افزود: در سال 1397 در سطح کارشناسی پیوسته 18 هزار و 705 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 10 هزار و 982 نفر در دوره ابتدایی هستند.

وی تعداد کل دانشجو معلمان را 26 هزار و 157 نفر عنوان کرد و گفت: تعداد مهارت آموزان این دانشگاه 4 هزار و 898 نفر بود که امسال به 10 هزار و 761 نفر رسیده است.

رییس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: از 25 هزار نفر ظرفیتی که امسال ردیف جذب آنها اخذ شد، 4 هزار و 200 ظرفیت خالی وجود دارد که در صورت موافقت سازمان سنجش آموزش کشور می توانیم از قبولی های کنکور جذب نماییم و اکنون منتظر تصمیم نهایی سازمان سنجش هستیم.

خنیفر با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر800 نفر است، افزود: از 3 هزار نفر از استادان برتر دانشگاه های مختلف به صورت غیرموظف و حق التدریس استفاده می کنیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان همچنین اضافه کرد: بر اساس پیش بینی ها تا سال 1404 باید اعضای هیات علمی این دانشگاه به دو هزار و 80 نفر برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول سالیان گذشته تربیت معلم با غفلت جدی همراه بوده است، افزود: در واقع آخرین فرصت برای تجربه بالندگی در کشور بعد از 40 سال همانا توسعه کمی و کیفی نظام آموزش عمومی است.

خنیفر بیان داشت: با نگاهی به وضعیت کشورهای مختلف در می یابیم که موفقیت آنها نفت و گاز و ثروت زیاد نبوده بلکه آنچه باعث خیزش این کشورها در حوزه های مختلف شده، از منظر توجه به تعلیم و تربیت بوده است.

وی اضافه کرد: گاه یک معلم خوب یک شهر را به تلاطم در می آورد و مهم نیست که چه درسی می دهند اما می توانند به گونه ای عمل کنند که ذهن، بینش و کوشش افراد را متلاطم کرده و یک مملکت را به حرکت درآورند.

به گفته رییس دانشگاه فرهنگیان، هم اکنون در کشورمان نظام آموزش عمومی بومی شده مخصوص به خود نداریم هر چند از سناریوی کشورهای مختلف استفاده کرده ایم اما هنوز موفق نبوده ایم.

خنیفر تاکید کرد: کار اصلی یک معلم باید تربیت انسان باشد و دانشگاه فرهنگیان باید به دانشگاهی پاسخگو تبدیل شود و در این میان در اساسنامه این دانشگاه نیز وظایف ذاتی به درستی مشخص شده است.

وی اظهار داشت: یکی از راه های پذیرش دانشجو معلم از طریق ماده 28 فراهم است اما شرط این است که این افراد یک سال در دوره های آموزشی دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند تا بتوانند نقش معلمی را به درستی ایفا کنند.

خنیفر با تاکید بر اینکه هدف ما این است که به دانشگاه اول کشور تبدیل شویم، افزود: حمایت هایی از سوی مسئولان مختلف صورت گرفته تا ظرفیت پذیرش دانشجو معلم امسال به 25 هزار نفر برسد و 17 هزار نفر هم از طریق ماده 28 جذب شده اند.

کلید واژه ها: دانشگاه فرهنگیان – دانشگاه – فرهنگیان – آموزش – معلم – کشور – آموزش و پرورش – سازمان سنجش – دانشجو – هیات علمی – سازمان سنجش آموزش – تربیت – کارشناسی پیوسته – معلمان – فارغ التحصیل – حق التدریس – صورت – نظام – علمی – موفق – پیش بینی – ابتدایی – خبرنگار – ثبت نام – موفقیت – مراسم – انسان – پردیس – کنکور – توسعه

لینک منبع

قالب وردپرس