پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو
مدیریت فرمت فایل : doc حجم فایل : 542 KB تعداد صفحات : 190 بازدیدها : 358 برچسبها : دانلود پایان نامه پژوهش پروژه مبلغ : 17000 تومان خرید این فایل پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران . – ” […]
مدیریت فرمت فایل : doc حجم فایل : 542 KB تعداد صفحات : 190 بازدیدها : 358 برچسبها : دانلود پایان نامه پژوهش پروژه مبلغ : 17000 تومان خرید این فایل پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران .
– ” فرمت فایل : doc حجم فایل : 542 KB تعداد صفحات : 190 بازدیدها : 358 برچسبها : پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو پایان نامه بررسی تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو چکیده در عصر حاضر که محیط کسب و کار جهانی سریعاً در حال دگرگونی و تحول است، شرکت ها به دنبال شیوه هایی هستند که خود را نسبت به سایر رقبا در سطح ملی و بین المللی متمایز سازند در این راستا شرکت ها استراتژی های گوناگونی را اتخاذ می کنند.
می توان اذعان داشت یکی از این استراتژی ها کوچک سازی بدنه سازمان ها می باشد.
با عنایت به این موضوع، شرکت ها و سازمان های ایرانی نیز ناگزیر هستند برای کسب مزیت رقابتی، باقی ماندن در بازارهای ملی و یا حرکت به سمت بازارهای جهانی به کوچک کردن بدنه خود بپردازند که در این راستا یکی از ابزارهایی که توسط کشورهای پیشرفته به کار برده شده برون سپاری می باشد.
در پژوهش حاضر تلاش شد تاثیر ظرفیت داخلی لجستیک شرکت و برون سپاری لجستیک بر عملکرد شرکت در محیط تجاری الکترونیکی در ایران خودرو بررسی شود.
پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت روش علی انجام شد .
جامعه مورد مطالعه در این پ ژوهش را مدیران شرکت ایران خودرو در بر میگرفت .
برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد که به صورت تصادفی بین 170 نفر ازمدیران پخش شد و تعداد 147 پرسش نامه جمع اوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
پایایی و روایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ و نظر اساتید و محققان رشته مدیریت مورد تایید قرار گرفت .
برای تجزیه و تحلیل دادهها از تکنیک معادلات ساختاری استفاده شد.
ظرفیت لجستیک داخلی شرکت تاثیر مثبتی بر عملکرد آن در بازار تجارت الکترونیک و استفاده از برون سپاری فعالیت های لجستیکی دارد .
برون سپاری فعالیت های لجستیک تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت دارد .
مقدمه آنچه که امروزه به عنوان لجستیک در سازمانها مطرح می شود و در واقع فرآیند یکپارچه شبکه تأمین است؛ به عبارتی، پیش بینی، برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای فعالیتهایی چون: حمل و نقل، انبار داری، جابجایی و توزیع و بسته بندی در جریان حرکت مواد، قطعات و محصولات در شبکه تأمین به همراه جریان اطلاعاتی در طول شبکه تأمین توسط مدیریت لجستیک انجام می گیرد و چنانکه مشخص است اجرای موفقیت آمیز آن موجب بهره وری عملیات تولید و ارایه خدمت افزایش توان رقابتی سازمانها در عصر حاضر است.
بنابراین مدیران و مسئولان لجستیک با اجرای مدیریت لجستیک اثر خود را بر موفقیت سازمانشان به اثبات خواهند رساند.
و از آنجایی که مفهوم کسب و کار واحد تجاری (شرکت،مؤسسه) هم در حال تغییر است .
قسمتی از متن عملکرد (بقای شرکت) عملکرد نتیجه واقعی و قابل اندازه گیری تلاش است.
به عبارت دیگر عملکرد؛ خروجی عملیات سازمانی، شامل دستیابی به اهداف داخلی و خارجی شرکت می باشد (لین و دیگران[1]”، 2008، 758).
برای سنجش عملکرد معیارهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.
عملکرد شرکت بسته به نوع سازمان، تفکرات مدیریت، فلسفه ی وجودی و رسالت سازمان، شرایط محیطی و موارد بی شمار دیگری بررسی و اندازه گیری می شود (کفاش پور و سیاهرودی، 1388، 117).
در این پژوهش بر مبنای دیدگاه نای دو (2010) عملکرد شرکت ها با توجه به توانایی آن ها برای بقا در صنعت خود سنجیده می شود.
لجستیک فعالیت های مرتبط با دریافت، حمل نگهداری و تحویل کالا به مشتری را شامل می شود د، به عبارت دیگر لجستیک شامل تکمیل و یکپارچه کردن عملیات و اطلاعات مورد نیاز در حمل و نقل، ارایه تولید و خدمات، امور موجودیها، حمل و جابجایی مواد، بسته بندی و توزیع است (جوانمرد، 1383،ص 1).
برون سپاری برون سپاری در عمدترین شکل خود اشاره به خرید محصول و خدماتی دارد که پیشاپیش در شرکت ساخته یا فراهم می شد.
(برارین و ابرتسون-Brarin & obertson فهرست چکیده 1 فصل اول:کلیات تحقیق 1-1 مقدمه.
3 1-2 بیان مسئله.
4 1-3 اهمیت تحقیق.
5 1-4 چارچوب نظری تحقیق.
6 1-5 اهداف تحقیق.
8 1-6 فرضیه های تحقیق.
8 1-7 حدود مطالعاتی.
8 1-8 تعریف واژه گان و اصطلاحات کلیدی تحقیق.
9 فصل دوم:مروری بر ادبیات تحقیق 2-1 مقدمه.
12 2-2- بخش اول : لجستیک… 13 2-2-1- تاریخچه لجستیک… 13 2-2-2- مفهوم لجستیک… 15 2-2-3- عوامل و اجزای لجستیک… 19 2-2-4- رابطه بین اجزای لجستیک… 21 2-2-5- ضرورت مدیریت یکپارچه لجستیک… 22 2-2-6- اهمیت اقتصادی لجستیک… 24 2-2-7- امور لجستیک… 26 2-2-7-1- اطلاعات… 26 2-2-7-2- پیش بینی.
27 2-2-7-3- موجودی.
28 2-2-7-4- حمل و نقل.
29 2-2-7-5- جابجایی مواد.
31 2-2-7-6- انبارداری و مدیریت انبار.
31 2-2-7-7- بسته بندی.
33 2-2-8- شناسایی تصمیمات مورد توجه در لجستیک… 35 2-2-9- طراحی ساختار لجستیک… 36 2-2-10- ضرورت مدیریت یکپارچه لجستیک… 37 2-2-11- چرخه های عملکرد لجستیک… 39 2-2-12- لجستیک و مدیریت زنجیره عرضه.
40 2-2-13- لجستیک به عنوان یک عامل ایجاد مزیت رقابتی در زنجیره تأمین.
47 2-3- بخش دوم: برون سپاری.
48 2-3-1- تعریف برون سپاری.
48 2-3-2- تاریخچه برون سپاری.
52 2-3-3- دلایل برون سپاری.
54 2-3-3-1- دلایل سازمانی.
54 2-3-3-2- دلایل مرتبط با امور مالی و هزینه ها 56 2-3-3-3- دلایل مرتبط با نیروی انسانی.
57 2-3-4- مزایای برون سپاری.
57 2-3-5- معایب برون سپاری.
61 2-3-6- مراحل برون سپاری.
64 2-3-7- برای برون سپاری چه اقداماتی لازم است ؟.
64 2-3-8- سطوح برون سپاری.
66 2-3-9- فرآیند اجرایی برون سپاری.
67 2-3-9-1- اقدامات اولیه و پیش نیازی.
68 2-3-9-2- تحلیل ساخت /خرید و استراتژی های برون سپاری.
69 2-3-10- مسئولیت برون سپاری با کدام بخش است؟.
69 2-4- بخش سوم:عملکردمالی شرکت… 71 2-4-1- عملکرد.
71 2-4-2-عملکردملموس و ناملموس (مشهود ونا مشهود) 71 2-4-3- عملکرد مالی.
72 2-4-4- معیارهای عملکرد.
78 2-4-5- شاخص های عملکرد مالی.
80 2-4-6- روش های تجزیه و تحلیل مالی.
84 2-5-بخش چهارم:تجارت الکترونیک… 85 2-5-1- تعریف تجارت الکترونیکی.
85 2-5-1-1- تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه اتحادیه اروپا 86 2-5-1-2- تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه ارتباطات… 86 2-5-1-3- تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه فناوری اطلاعات… 86 2-5-1-4- تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه تجاری.
87 2-5-2- تاریخچه تجارت الکترونیکی.
87 2-5-3- اجزای تجارت الکترونیکی.
90 2-5-3-1- سیستم ارتباطی.
91 2-5-3-2- سخت افزار.
91 2-5-3-3- نرم افزار.
91 2-5-4- مدلهای تجارت الکترونیک… 92 2-5-4-1- مدل شرکت با شرکت… 92 2-5-4-2- مدل شرکت با مصرف کننده 93 2-5-4-3- مدل مصرف کننده با مصرف کننده 94 2-5-4-4- مدل مصرف کننده با شرکت… 94 2-5-5- مزایای تجارت الکترونیک… 94 2-5-6- موانع و محدودیتهای تجارت الکترونیکی.
96 2-5-7- عوامل کلیدی موفقیت در تجارت الکترونیک… 98 2-5-7-1- عامل نیروی انسانی.
99 2-5-7-2- زیر ساخت های فنی.
99 2-5-7-3- تعامل با مشتریان.
99 2-5-7-4-زیرساخت های تجاری.
99 2-6- بخش پنجم:پیشینه تحقیق.
100 2-6-1- مطالعات داخلی.
100 2-6-2- مطالعات خارجی.
102 فصل سوم:روش تحقیق 1-3 مقدمه.
112 2-3 روش تحقیق.
113 3-3 روش های گردآوری اطلاعات… 113 4-3 ابزار گردآوری داده ها 114 5-3 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده ها 115 1-5-3 روایی.
115 2-5-3 پایایی.
116 6-3 جامعه آماری.
117 7-3 تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری.
117 8-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 118 1-8-3 مدل اندازه گیری.
120 2-8-3 مدل ساختاری.
120 9-3 آزمون های برازندگی مدل کلی.
121 1-9-3 شاخص مجذور کای دو.
122 3-9-3 شاخص بنتلر- بونت یا شاخص نرم شده برازندگی.
123 4-9-3 شاخص تاکر- لویز یا شاخص نرم نشده برازندگی 123 5-9-3 شاخص نکویی برازش… 123 6-9-3 شاخص نکویی برازش… 123 فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها 1-4 مقدمه.
125 2-4 بررسی آمار توصیفی تحقیق.
125 1-2-4 بررسی وضعیت سنی در نمونه آماری مورد بررسی.
126 2-2-4 بررسی وضعیت جنسی در نمونه آماری مورد بررسی.
127 3-2-4 بررسی سطح تحصیلات در نمونه آماری مورد بررسی.
128 4-2 بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری مورد بررسی.
129 3-4 برازندگی مدل تحقیق.
130 4-4 تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها 132 1-6-4 آزمون فرضیه اول.
136 2-6-4 آزمون فرضیه دوم.
137 3-6-4 آزمون فرضیه سوم.
138 فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات 1-5 مقدمه.
140 2-5 بررسی خلاصه نتایج آزمون فرضیه های تحقیق.
140 1-2-5 نتیجه فرضیه اول.
141 2-2-5 نتیجه فرضیه دوم.
142 3-2-5 نتیجه فرضیه سوم.
142 3-5 پیشنهادات تحقیق.
142 4-5 پیشنهادات برای تحقیقات آینده 144 5-5 محدودیت های تحقیق.
144 6-5 موانع انجام تحقیق.
144 پیوست… 146 منابع ماخذ 170
کلید واژه ها: ایران خودرو – الکترونیک – پایان نامه – ایران – نامه – خودرو – محیط – شرکت ایران خودرو – بازار – کشورهای پیشرفته – تجارت الکترونیک – مدیریت – مدیران – جهانی – بین المللی – هایی – کوچک – کاربردی – اطلاعات – محققان – تصادفی – مطالعه – ایرانی – دانلود – پروژه – جامعه – رشته – صورت – مبلغ – خرید