به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت سپرده گذاری مرکزی، بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، همه نهادهای مالی از جمله مدیران صندوقها و شرکتهای کارگزاری که خدماتی را به مشتریان خود ارائه میدهند، میتوانند برای امور “شناسایی اولیه” و “کامل” مشتری نسبت به دریافت اطلاعات مورد نیاز از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) اقدام کنند که در این صورت به دریافت مجدد این اطلاعات از مشتریان نیاز نخواهد بود.
نهادهای مالی مذکور به ویژه کارگزاران با اتکا به اطلاعات دریافتی از سامانه مذکور قادر خواهند بود خدمات مورد نظر را در اختیار مشتریان قرار دهند.
در همین جهت، شرکتهای کارگزاری که زیرساخت فنی لازم جهت دریافت اطلاعات مشتریان از این شرکت را فراهم کرده اند وارد بخش درخواست دسترسی به سرویس اطلاعات مشتریان سجامی شده و بهروزرسانی اطلاعات مشتریان را به مدیریت فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ارسال کنند تا اقدام لازم به عمل آید.
سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر دادههای تأیید شده خواهند بود.
بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دائمی فرد ثبت میشود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.
سهامداران میتوانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.