یکشنبه 1ام مهر 1403

سقوط بیش از ۱ درصدی قیمت نفت با تیره شدن چشم‌انداز اقتصادی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز جمعه، پس از اینکه بانک مرکزی اروپا در مورد تداوم ضعف اقتصاد هشدار داد و داده‌های جدید نشان داد که صادرات و واردات چین در ماه گذشته به شدت افت کرده است، قیمت نفت بیش از ۱ درصد سقوط کرد. همچنین رشد تولید نفت آمریکا هم […]

559 Views



به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز جمعه، پس از اینکه بانک مرکزی اروپا در مورد تداوم ضعف اقتصاد هشدار داد و داده‌های جدید نشان داد که صادرات و واردات چین در ماه گذشته به شدت افت کرده است، قیمت نفت بیش از ۱ درصد سقوط کرد.

همچنین رشد تولید نفت آمریکا هم بازارها را نا آرام کرده است.

تا ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۸۰ سنت یا ۱.۲۱ درصد، نسبت به قیمت بسته شده دیشب سقوط کرد و به ۶۵.۵۰ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۵۳ سنت یا ۰.۹۴ درصد سقوط کرد و به ۵۶.۱۳ دلار رسید.

با همه هشدارهایی که در مورد کند شدن اقتصاد جهانی داده شد، نکته قابل‌توجه این بود که علی‌رغم کاهش همه صادرات و واردات چین در ماه فوریه، تقاضای نفت کاهش پیدا نکرد و واردات نفت این کشور همچنان بالای ۱۰ میلیون بشکه در روز باقی ماند. اما با کاهش رشد اقتصادی، در یک نقطه بالاخره تقاضای نفت هم کاهش خواهد یافت و این بر قیمت‌ها فشار وارد خواهد کرد.

داده‌های رسمی دولت چین امروز نشان داد که صادرات چین ۲۱ درصد و واردات این کشور ۵.۲ درصد سقوط کرده است. افت صادرات ماهانه چین بدترین افت ماهانه آن در ۳ سال اخیر است و از پیش‌بینی‌های کارشناسان و تحلیل‌گران بدتر بوده است.

اما آن‌چه بازارهای نفت را بیشتر تحت فشار قرار داده است افزایش تولید نفت آمریکاست که از اوایل ۲۰۱۸ تا کنون بیش از ۲ میلیون بشکه در روز بالا رفته است و به رقم بی‌سابقه ۱۲.۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. آمریکا به این ترتیب، برترین تولیدکننده نفت در جهان است و از روسیه و عربستان سعودی هم پیشی گرفته است.

لینک منبع

قالب وردپرس