جمعه 2ام آذر 1403

دشواری اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیکلت ها

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در زمینه موتورسیکلت مشکلات بسیار زیاد است، گفت: در حال حاضر دوربین های پلاک خوان، پلاک جلو را می خوانند این در حالیست که موتورسیکلت ها پلاک جلو ندارند، – به همین دلیل اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیکلت ها به صورت اتوماتیک دشوار است. […]

602 Views


سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در زمینه موتورسیکلت مشکلات بسیار زیاد است، گفت: در حال حاضر دوربین های پلاک خوان، پلاک جلو را می خوانند این در حالیست که موتورسیکلت ها پلاک جلو ندارند، – به همین دلیل اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیکلت ها به صورت اتوماتیک دشوار است.

حسین شهیدزاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به دو آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 2.

5 و 10 میکرون در تهران اظهار کرد: طی سال گذشته غلظت متوسط ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون از ابتدای پاییز تا 27 آذر 98.

1 بود.

طی امسال این عدد به 67.

1 رسید و حدود 32 درصد کاهش یافت.

غلظت متوسط ذرات کوچکتر از 2.

5 میکرون نیز طی سال گذشته 36.

06 بود که امسال با کاهش حدود 26 درصدی به 26.

8 درصد رسید.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه امسال با اعمال قانون معاینه فنی قدم کوچکی برای اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوای تهران برداشته شد، تصریح کرد: علاوه بر این خدا کمک کرد و وضعیت آب و هوایی بهتر شد.

وی درباره آمار برگه های جریمه معاینه فنی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی مرجع آمار جرایم است بنابراین پلیس خود باید آمار را اعلام کنند.

شهیدزاده در ادامه با اشاره به آلودگی هایی که از موتورسیکلت ها منتشر می شود، گفت: مشکلات در زمینه موتورسیکلت بسیار زیاد است و متولیان ترافیک باید کارهایی برای رفع این مشکلات انجام دهند.

در حال حاضر دوربین های پلاک خوان، پلاک جلو را می خوانند و این در حالیست که موتورسیکلت ها پلاک جلو ندارند، به همین دلیل اعمال قانون معاینه فنی روی موتورسیکلت ها به صورت اتوماتیک دشوار است.

اولین قدم برای رفع مشکلات موتورسیکلت این است که هویت موتورشناسایی شود چرا که ممکن است بسیاری از موتورها به نام راکب نباشد در نتیجه حتی اگر برای پلاک موتورسیکلتی جریمه ای صادر شود ممکن است راکب اصلا متوجه جریمه نشود چون آدرسی به منظور ارسال برگه جریمه برای او ندارند.

جایگزینی موتورهای پیک کاربراتوری با موتور برقی سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به ممنوعیت تولید موتورسیکلت های کاربراتوری اظهارکرد: طی چند سال اخیر موضوع جایگزینی موتورسیکلت های تهران با موتورهای برقی را دنبال می کردیم که به دلیل افزایش قیمت ها و وارداتی بودن آن ها به مشکل برخوردیم.

در حال حاضر هدف ما جایگزینی موتورهای پیک کاربراتوری با موتور برقی است چون پیک های موتوری پیمایش بالایی دارند و آلودگی زیادی تولید می کنند.

وی در پایان گفت: موتورسیکلت های پیک پیمایش بسیار بالایی دارند و باید از توان کافی برخوردار باشند.

قیمت موتورسیکلت های برقی در حال حاضر حدود 18 تا 20 میلیون تومان است و فعلا شاید نتوانیم تمام موتورسیکلت ها را با موتورهای برقی جایگزین کنیم بنابراین تمرکز خود را بر موتورهای پیک گذاشته ایم.

کلید واژه ها: موتورسیکلت – موتور – شرکت کنترل کیفیت هوای تهران – کیفیت هوای تهران – هوای تهران – کنترل کیفیت – تهران – مشکلات – پلیس راهنمایی و رانندگی – قانون – جریمه – مشکل – موتور برقی – آلودگی – راهنمایی و رانندگی – آلودگی هوای تهران – کاهش – آمار – درصد – دوربین – افزایش قیمت – تولید – هایی – پلیس – معلق – صورت – قیمت – آلاینده – رانندگی – ممنوعیت

لینک منبع

قالب وردپرس