یکشنبه 1ام مهر 1403

شرکت اینتل(INTEL) بر روی یک سیستم ماینینگ بیت کوین کار می کند

اینتل (Intel)، پتنت یا حق اختراع SHA-256 ماینینگ بیت کوین را کسب کرده است و این پتنت پردازنده و شتاب دهنده های سخت افزاری را در بر می‌گیرد. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این سخت افزار که توسط اداره ثبت اختراعات ایالات متحده مورد تشویق قرار گرفته به گونه ای طراحی شده است […]

558 Views



اینتل (Intel)، پتنت یا حق اختراع SHA-256 ماینینگ بیت کوین را کسب کرده است و این پتنت پردازنده و شتاب دهنده های سخت افزاری را در بر می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این سخت افزار که توسط اداره ثبت اختراعات ایالات متحده مورد تشویق قرار گرفته به گونه ای طراحی شده است تا میزان راندمان انرژی ماینینگ را با کاهش سطح مدار و مصرف برق افزایش دهد. سخت افزار مورد نظر با کنترل مجموعه ای از شتاب دهنده های سخت افزاری به این امر دست یافته و مراحل مختلف فرآیند هشینگ را مورد هدف قرار می‌دهد.

این سیستم شامل بهبودهای ریزمعماری یا مایکرو معماری می‌باشد و همین موضوع باعث شده تا سخت افزارهای ماینینگ این قابلیت را داشته باشند با انجام محاسبات سبک تر و انرژی مصرفی کمتر، راندمان کاری خود را تا ۱۵ درصد افزایش دهند.

در ماه سپتامبر، اینتل درخواست ثبت اختراع مرتبط با شتاب دهنده سخت افزاری استخراج بیت کوین را ارائه داد. این شتاب دهنده سخت افزاری برای کاهش مصرف انرژی در هش و افزایش عملکرد در هر وات طراحی شده است. این نوآوری با هدف به حداقل رساندن زمان مورد نیاز برای یافتن نانس ۳۲ بیتی در بلاک بیت کوین ایجاد شده است.

این خبر پس از سقوط قیمت بیت کوین منتشر شد که طی آن بسیاری از ماینرها به دلیل عدم سودآوری دست از استخراج کشیده بودند. از آنجایی که با افت شدید بازار مواجه هستیم، شرکت های مختلف برای دستیابی به فناوری استخراج موثرتر و با راندمان بالاتر و کاهش هزینه ها، سخت تلاش می‌کنند.

در حال حاضر به دلیل کاهش سختی استخراج در کنار کاهش هش ریت، هزینه های استخراج بیت کوین نیز کاهش یافته است. به لطف نبوغ خارق العاده ساتوشی ناکاماتو موسس شبکه بیت کوین، الگوریتم این شبکه پس از استخراج هر ۲۰۱۶ بلاک، سختی استخراج را مجددا تنظیم می‌کند

از آنجا که ماینرهای بیشتری دستگاه های خود را خاموش می کنند، فرآیند ماینینگ و متقابلا انرژی مصرفی کاهش می یابد.

بهره وری انرژی، ضرورتی رو به رشد در استخراج بیت کوین

                   

 

اگرچه قیمت بیت کوین از ۶,۴۰۰ دلار در چند ماه گذشته به قیمت ۳,۲۵۰ دلار رسیده است، اما این امید وجود دارد که تجهیزات و دستگاه هایی با راندمان بالاتر و کاهش مداوم سختی شبکه به نفع ماینرهای ضعیف تر باشد.

از آنجایی که شرکت های فن آوری بر بهبود قدرت پردازش و فناوری های مرتبط و به کار رفته در سخت افزار تمرکز می کنند، مزارع ماینینگ مجبور شده اند به دنبال منابع انرژی تجدید پذیر و ارزان تر در جهت کاهش هزینه های مصرف انرژی باشند که به طور قابل توجهی در سودآوری ماینینگ اثر گذار است.

توسعه مداوم سخت افزارهای ماینینگ کارآمد به وسیله شرکت های فناوری می تواند باعث رشد این صنعت در بلند مدت شود.

 

منبع: dailyhodl

لینک منبع

قالب وردپرس