رکورد میزان تراکنش دستگاه های دولتی شکسته شد
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از ثبت رکورد ۴۴ میلیون تراکنش دستگاههای دولتی با مرکز ملی تبادل اطلاعات خبر داد. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، در نشست هماندیشی مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها، استانداریها و کلانشهرها، دولت هوشمند را اولویت نخست برای توسعه استقرار دولت الکترونیکی دانست […]
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از ثبت رکورد ۴۴ میلیون تراکنش دستگاههای دولتی با مرکز ملی تبادل اطلاعات خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، در نشست هماندیشی مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها، استانداریها و کلانشهرها، دولت هوشمند را اولویت نخست برای توسعه استقرار دولت الکترونیکی دانست و گفت: در سالهای گذشته تمرکز بر توسعه دسترسی بر پایههای ارتباطی بود. اما پس از آن در دوره بعد، شاهد رشد و فراگیر شدن موبایل در کشور بودیم. دوره سوم مربوط به اطلاعات و توسعه دسترسی به اینترنت و پهنای باند بود. درنهایت در دوره چهارم که ما در آن به سر میبریم دوره خدمات الکترونیکی است.
وی گفت: مجموعه وزارت ارتباطات اولویتهای خود را در راستای پیادهسازی دولت الکترونیکی و هوشمندسازی برنامهریزی میکند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اعلام رشد ۲۲ درصدی دستگاههای دولتی در پیوستن به دولت الکترونیکی در آخرین دور از ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی گفت: تعداد تراکنش دستگاههای دولتی با مرکز تبادل داده در آبانماه به ۴۴ میلیون رسید که پیشبینی میشود این رقم در پایان آذرماه به ۶۰ میلیون تراکنش برسد.
وی با بیان اینکه در فروردینماه امسال ۳ میلیون تراکنش داده بین دستگاهی دولتی رخ دادهاست، افزود: در شهریورماه این رقم به ۸ میلیون تراکنش رسید و در آبانماه با رشد ۱۱ برابری تعداد تراکنشها ۴۴ میلیون شد.
معاون وزیر ارتباطات با پیشبینی اینکه در پایان آذرماه تعداد تراکنش داده میان دستگاههای دولتی به ۶۰ میلیون میرسد، اظهار کرد: تعامل با دستگاههای مختلف فاکتور اصلی در پیادهسازی دولت الکترونیکی است و دغدغه اصلی، تعامل دستگاهها با یکدیگر و اشتراکگذاری دادهها از مسیر مرکز ملی تبادل اطلاعات است.
ناظمی با تاکید بر اهمیت استارتاپها در استقرار دولت الکترونیکی، تصریح کرد: استارتاپها واسط ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان هستند و این خدمات را بهصورت شخصیشده در قالب اپلیکیشنهای کاربردی به مردم ارائه میدهند و ما خود را موظف به تسهیلگری در زمینه ارائه اطلاعات به استارتاپ ها در فرایند خدمترسانی به مردم میدانیم.
منبع: افتانا