شنبه 31ام شهریور 1403

رغبتی: علاقه ای به تغییر در فدراسیون ها نداشتیم

ایرنا – مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه این وزارتخانه علاقه ای به ایجاد تغییرات در فدراسیون ها نداشت، گفت: – دولت دخالتی در عزل و نصب روسای فدراسیون ها ندارد و تنها مصوبه مجلس به اجرا درآمد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز یکشنبه ایرنا؛ علی […]

482 Views


ایرنا – مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه این وزارتخانه علاقه ای به ایجاد تغییرات در فدراسیون ها نداشت، گفت: – دولت دخالتی در عزل و نصب روسای فدراسیون ها ندارد و تنها مصوبه مجلس به اجرا درآمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز یکشنبه ایرنا؛ علی رغبتی در پایان مراسم معارفه سرپرست فدراسیون والیبال، اظهار داشت: حکم وزیر در مورد فدراسیون والیبال با توجه به ماده 10 اساسنامه فدراسیون های ورزشی کاملا واضح است و استناد ما به قانون موخر (1381) بوده است.

وی افزود: ما قانون سال 78 را در سال 81 اصلاح کردیم و حکم وزیر با توجه به این قانون ابلاغ و اجرا شد.

به هر حال اساسنامه یکی است و بنده از جزییات استعفای احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال، خبری ندارم.

رغبتی ادامه داد: دولت دخالتی در عزل و نصب روسای فدراسیون ها نداشته و مصوبه مجلس به اجرا درآمده است.

ما این کار را در مورد فوتبال هم انجام دادیم و باید اعلام کنم که هیچ علاقه ای به تغییر در فدراسیون ها نداشته و نداریم.

این مقام مسئول در مورد حاشیه های استعفای ضیایی، گفت: قانون، راه هایی را پیش بینی کرده است تا برخی افراد مستثنی شوند و از فرصت های قانونی استفاده کنند، ولی تصویب یک قانون مشروط به در نظر گرفتن جنبه های بسیار زیادی است.

رهبری درباره منع بکارگیری بازنشستگان دستوری ابلاغ کردند و ما موظف به اجرای آن هستیم، ولی در مورد والیبال باید قوانین مربوط به وزارت کشور، سازمان های مردم نهاد، ثبت شرکت ها و خدمات کشوری را لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: قوانین ملی کشورمان چون از بالا به پایین شکل گرفته است اجرای آن کمی با مشکل روبه رو می شود؛ اما در کشورهای خارجی چون قوانین زیرساختی است اجرای آن آسانتر است.

رغبتی تصریح کرد: من با ضیایی صحبت نکردم و اطلاعی از برنامه هایش ندارم.

هنوز هم درهای فدراسیون والیبال به روی او باز است، زیرا او زحمات زیادی برای این رشته کشیده است.

وی در مورد فدراسیون فوتبال نیز اظهار داشت: در پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال تغییرات ایجاد شد.

به مهدی تاج مجوز موقتی داده شد تا به پرونده اش رسیدگی شود و چنانچه این رسیدگی مثبت باشد او به کارش ادامه می دهد و اگر منفی باشد، تغییرات انجام خواهد شد.

کلید واژه ها: فدراسیون – فدراسیون والیبال – والیبال – قانون – فدراسیون فوتبال – مصوبه مجلس – قوانین – فوتبال – وزارت ورزش و جوانان – وزارت – رییس فدراسیون – برنامه – ورزش و جوانان – مراسم معارفه – برنامه ریزی – ایرنا – بازنشستگان – وزارت ورزش – دولت – وزیر – ورزش – مجلس – پیش بینی – مهدی تاج – معارفه – جوانان – یکشنبه – گزارش – مراسم – کشوری

لینک منبع

قالب وردپرس