یکشنبه 1ام مهر 1403

تصمیم گیری‌های جناحی منجر به رکود کشور می شود

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی شهروز برزگر در موافقت با گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم اعاده شده از سوی شورای نگهبان، گفت: برخلاف اظهارات آقای دهقان، در زمان تصویب این گزارش، تعداد اعضای کمیسیون […]

469 Views



به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی شهروز برزگر در موافقت با گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم اعاده شده از سوی شورای نگهبان، گفت: برخلاف اظهارات آقای دهقان، در زمان تصویب این گزارش، تعداد اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به حد نصاب رسیده بود و ما عدد داشتیم.

وی ادامه داد: در آن جلسه اعضای کمیسیون بر مصوبه قبلی اصرار داشتند و تاکید کردند که اگر شروط ما را نپذیرند، عضو CFT نخواهیم شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در آن جلسه نمایندگانی از شورای نگهبان و همچنین مخالفان و موافقان CFT حضور داشتند و همه به صورت کارشناسانه نظرات خود را مطرح کردند.

برزگر گفت: در شرایط فعلی کشور و در شرایط تحریم، ما نباید بهانه به دست دشمن دهیم و لازم است که نمایندگان به این موضوع رای مثبت دهند. چرا که برخی از مواد این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده و هیچ ماده ای برخلاف قانون اساسی تصویب نشده است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه نباید با دست خودمان خودتحریمی کنیم، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و اوضاعی که باید فروش نفت انجام دهیم و شرایطی را فراهم کنیم که دلار فروش نفت به کشور بازگردانده شود، نباید بهانه به اروپا و آمریکا دهیم و شرایط به گونه ای نباشد که آنان بگویند چون عضو CFT نیستیم، شرایط تحریم ایران بیشتر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با تصویب نکردن لایحه الحاق ایران به CFT به سمت خودتحریمی می رویم و در مسیر دشمن قرار می گیریم و بهتر است با تصویب آن بهانه ها را از دشمن بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه نباید مسببان مشکلات مردم نمایندگان باشند، خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی همه نظرات به صورت کارشناسی اتخاذ شده است و بر اساس برخوردهای سلیقه ای و جناحی نبوده چرا که این نوع برخورد به ضرر مردم است.

برزگر گفت: ما منابع فراوانی داریم و باید به خوبی از آن استفاده کنیم اما متاسفانه تصمیم گیری های جناحی منجر به رکود کشور می شود و امروز مجلس در پیچ تاریخی مهمی قرار گرفته است و باید این لایحه را تصویب کند.

لینک منبع

قالب وردپرس