دوشنبه 2ام مهر 1403

بهره مندی از مزایای ماموریت آموزشی حق مسلم فرزندان ایثارگران

امیر خجسته عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص لغو ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران بالای ۲۵ درصد گفت: بهره مندی از مزایای ماموریت آموزشی حق مسلم جانبازان و فرزندان آن ها است که متاسفانه مدتی است با رای دیوان عدالت اداری فرزندان ایثارگران از این حق قانونی محروم شده اند. خجسته با انتقاد از لغو […]

472 Views



امیر خجسته عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص لغو ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران بالای ۲۵ درصد گفت: بهره مندی از مزایای ماموریت آموزشی حق مسلم جانبازان و فرزندان آن ها است که متاسفانه مدتی است با رای دیوان عدالت اداری فرزندان ایثارگران از این حق قانونی محروم شده اند.

خجسته با انتقاد از لغو ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران گفت: ماموریت آموزشی امتیازی است که قانون برای ایثارگران و فرزندان آن ها در نظر گرفته اما برخی قانون را لغو کرده و این افراد را از حقوق خود محروم کرده اند.

وی افزود: لغو ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران مشکلات فراوانی را برای آنها به بار آورده و بسیاری از فرزندان ایثارگران مجبور به ترک تحصیل یا ترک شغل خود شده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز به تمامی حقوق ایثارگران بی‌توجهی می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما بسیاری از حقوق ایثارگران ضایع شده و این افراد مورد بی مهری قرار گرفته اند.  لغو بیمه تکمیلی و ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران از مصادیق ظلم به این قشر جامعه است.

خجسته از  پیگیری مجلس برای رفع محرومیت فرزندان ایثارگران از مزایای ماموریت آموزشی خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر رئیس و اعضای فراکسیون ایثارگران در حال پیگیری جدی این مسئله بوده و با فشار بر نهادهای مربوطه در تلاش برای حل این مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه از عملکرد دولت و بنیاد شهید در خصوص رسیدگی به مسائل ایثارگران ناراضی هستیم، تصریح کرد: از دولت و رئیس بنیاد شهید تقاضا داریم برای رسیدگی به مشکلات ایثارگران از جمله مسئله مسئولیت آموزشی فرزندان آن ها، لغو بیمه تکمیلی و وضعیت معیشتی این قشر پیگیری های لازم را انجام دهند.  

وی در پایان در خصوص لغو بیمه تکمیلی ایثارگران نیز گفت: درمان و بیمه حق ابتدایی ایثارگران و جانبازان است که در حال حاضر نیز ایثارگران برای دستیابی به این حقوق خود با مشکلات فراوان مواجه شده اند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس نیز در حال پیگیری این موضوع هستند و امیدواریم دولت و بنیاد شهید هرچه زودتر برای حل این مشکل اقدامی جدی انجام دهند.

به گزارش مهر،  بند ۹ آئین نامه ساماندهی و اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر مصوب اسفند سال ۸۸ مقرر می دارد، مقررات حاکم بر ماموریت آموزشی جانبازان در مورد فرزندان شاهد و جانباز نیز لازم الاجرا است.

طبق این ماده فرزندان شاهد و ایثارگران ۲۵ درصد به بالا می توانند با استفاده از این امتیاز، همزمان با اشتغال به تحصیل ادامه داده و تحصیل آن ها ماموریت آموزشی محسوب شده و سازمان مربوط نیز موظف به پرداخت هزینه های تحصیلی این افراد است.

اما مرداد ماه سال ۹۶ سازمان بازرسی کل کشور نسبت به بند ۹ این آیین نامه اعتراض و درخواست ابطال آن را از دیوان عدالت اداری کرد.

بر همین اساس دیوان عدالت اداری نیز مرداد سال ۹۷ حکم به ابطال بند ۹ آیین نامه مذکور کرده و فرزندان ایثارگران ۲۵ به بالا مشمول بهره مندی از مزایای ماموریت  آموزشی ایثارگران نشدند.

لینک منبع

قالب وردپرس