دوشنبه 2ام مهر 1403

پایان کار پنجمین رویداد کیش اینوکس

پنجمین نمایشگاه بانک،بورس،بیمه و خصوصی سازی کیش (kishinvex2018) به کار خود پایان داد به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک؛ در پنجمین نمایشگاه کیش اینوکس که در محل نمایشگاه های بین المللي این جزیره برگزار شد،شرکت کنندگان از سراسر کشور با هدف رونمايي از دستاوردهای خود در زمینه های مختلف مالی و سرمایه گذاری حضور […]

518 Views



پنجمین نمایشگاه بانک،بورس،بیمه و خصوصی سازی کیش (kishinvex2018) به کار خود پایان داد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک؛ در پنجمین نمایشگاه کیش اینوکس که در محل نمایشگاه های بین المللي این جزیره برگزار شد،شرکت کنندگان از سراسر کشور با هدف رونمايي از دستاوردهای خود در زمینه های مختلف مالی و سرمایه گذاری حضور داشتند.

این رویداد با حضور حسینعلی امینی؛معاون پارلمانی رئیس جمهور،غلامرضا سلیمانی؛رئیس کل بیمه مرکزی،غلامرضا انصاری؛معاون اقتصادی وزارت امور خارجه،مرتضی بانک؛دبیر شورای عالی مناطق آزاد،شاپور محمدی؛رئیس سازمان بورس و عبدالله پوری حسینی؛رئیس سازمان خصوصی سازی،مسعود خوانساری؛عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و معاونین آنان از دوشنبه ۳۰ اردیبهشت طی یک همایش کار خود را آغاز کرد.

                                            


در این مراسمحسینعلی امینی،معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به فعالیت حدود ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان در شرایط کنونی در کشور گفت:دولت در سال اخیر بیش از ۱۰۰ عنوان حمایت اعم از معافیت های مالیاتی،ارایه تسهیلات،حمایت از ورود به بورس و…از این شرکت ها داشته است.

وی با تاکید بر توجه ویژه دولت به گردشگری افزود:در حالی که سهم برخی کشورها از درآمد گردشگری بیش از ۳۰ درصد است،سهم درآمد کشور ما از این بخش کمتر از یک درصد است که نیاز به بازنگری جدی دارد.

غلامرضا انصاری،معاون اقتصادی وزارت امور خارجه  نیز با بیان این که در حال حاضر ایران با جنگ روانی اقتصادی مواجه است گفت:جمهوری اسلامی تا به امروز تحریم های سختی را با سرافرازی پشت سر گذاشته است و این بار نیز به این مهم توفیق خواهد یافت.

وی تشریح و تایید FATF را فرآیندی دشوار ارزیابی کرد و افزود:امیدواریم در مدت داده شده ۴ ماهه به دستاوردهای دیگری در این حوزه دست یابیم.

غلامرضا سلیمانی،رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر تاثیرپذیری سیاست های بانک،بورس و بیمه بر روی هم و نیاز به برقراری تعامل بین آنها گفت:تلاش بر این است که طبق اصل ۴۴ بقیه شرکت های بیمه ای جز بیمه ایران با همکاری سازمان خصوصی سازی،واگذار شوند.

وی با اشاره به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خاطرنشان کرد:تلاش بر این است که بتوانیم با توسعه بیمه ها ضریب نفوذ بیمه اختیاری را افزایش دهیم.

سلیمانی همچنین از مذاکره برای عرضه اولیه اوراق بیمه ای در بازار سرمایه خبر داد و افزود:در شرایط فعلی اقتصادی با کمک بورس و سازمان های ذی ربط می توانیم کمیته ثبات اقتصادی ایجاد کنیم و از بحران به سلامت عبور کنیم.

وی ضمن ابراز آمادگی برای ایجاد بیمه های خارجی در کشور و به خصوص در مناطق آزاد اظهار کرد: تاکنون ۹ دفتر بیمه خارجی در کشور ایجاد شده است.

شاپور محمدی،رئیس سازمان بورس نیز در این مراسم ارزش فعلی بورس و فرابورس ایران بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:معاملات بورس کالای ایران از تنوع خوبی برخوردار است و در قالب رینگ های کالای کشاورزی، پتروشیمی،مواد فلزی و معدنی و… معاملات صورت می گیرد.

محمدی با اعلام خبر همکاری بورس و بیمه مرکزی برای ایجاد دو نوع بیمه با نام های «بیمه اتکایی» و «ابزار بدهی رویدادهای طبیعی» در آینده نزدیک در ایران یادآور شد:یکی از پیام های کیش اینوکس،حذف محدودیت ها در بازارهای اقتصادی است که خصوصیت اصلی مناطق آزاد است.

عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی از واگذاری بیش از یکصد میلیارد دلار از بنگاههاي تحت مالکیت دولت به بخش خصوصی طی سال های اخیر خبر داد و افزود:تصدی گری دولت در مکان هايي که بخش خصوصی توان اداره آنها را دارد جای انتقاد دارد و انتظار سازمان خصوصی سازی از بخش خصوصی اين است که برای عقب راندن دولت از تصدی بنگاههاي دولتی این سازمان را همراهی کند.

وی از اتاق های بازرگانی خواست تا برای بهبود فرآیند خصوصی سازی در کنار سازمان خصوصی سازی قرار گیرند.

مسعود خوانساری،عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به معضلات اقتصادی کشور در شرایط فعلی گفت: باید برای هر یک از این مشکلات راهکار مناسب را اتخاذ کنیم.

وی با بیان عدم تغییر سهم بخش خصوصی در سرمایه گذاری در کشور طی سال های ۵۶ تا ۹۶ یادآور شد:این امر به دلیل قوانین محدود کننده برای این بخش بوده است؛این در حالی است که دولت بدون مشورت بخش خصوصی نمی تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

                                                  

در حاشیه کیش اینوکس پنجم چه گذشت؟

طی روزهای برگزاری این نمایشگاه، کارگزاری بورس بیمه ایران با حضور علی صحرایی، مدیرعامل و روح‌الله حسینی مقدم، معاون شرکت بورس تهران و شعبه کیش بیمه معلم با حضور محمدابراهیم تحسیری،مدیرعامل این بیمه و مسئولان منطقه آزاد کیش افتتاح شد.

برگزاری پنل ها و نشست های تخصصی «راهکارهای کوتاه‌مدت اصلاح نظام بانکی» و «بانک‌ها و پویایی روابط تجاری بین‌المللی» و…توسط بانک ها و بیمه ها و دیگر شرکت کنندگان در این رویداد از جمله بانک صادرات ایران از دیگر فعالیت های حاشیه ای پنجمین رویداد کیش اینوکس2018 بود.

این نمایشگاه ۴ روزه، پنجشنبه سوم آبانماه به کار خود پایان داد.

لینک منبع

قالب وردپرس