شنبه 31ام شهریور 1403

مکانی خارق العاده که در هر کجای آن بایستی قبله است!

خانه کعبه، قبله واحد ما بچه مسلمان ها محسوب می شود که نماز های یومیه خود را به آن سمت می خوانیم. – 0 باشگاه خبرنگاران جوان منبع: می خوانیم، سعی می کنیم اگر کاری می خواهیم انجام دهیم مثلا درس خواندن، کار کردن و . رو به سمت قبله باشد و . اما آیا […]

467 Views


خانه کعبه، قبله واحد ما بچه مسلمان ها محسوب می شود که نماز های یومیه خود را به آن سمت می خوانیم.

– 0 باشگاه خبرنگاران جوان منبع: می خوانیم، سعی می کنیم اگر کاری می خواهیم انجام دهیم مثلا درس خواندن، کار کردن و .

رو به سمت قبله باشد و .

اما آیا میدانید محل هایی در این دنیا وجود دارد که اگر در آن ها به هر سمتی برگردی آن سمت قبله است؟ امروز قصد داریم تا امروز این اماکن را به شما معرفی نماییم، پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

معرفی قبله قبله، در اصطلاح اسلامی به کعبه گفته می شود که و سنی، احکام بسیاری درباره قبله وجود دارد از جمله در بحث نماز، دفن میت و ذبح حیوانات.

قبله اول و تغییر آن قبله در لغت به معنای سمت و جهت است و در اصطلاح به کعبه یا جهتی گفته می شود که کعبه در آن قرار دارد.

پیامبر (ص) در مکه و سال های نخست پس از هجرت در مدینه، به سوی بیت المقدس نماز می گزارد؛ اما خواستِ قلبی او نماز گزاردن به سوی کعبه بود و بدین جهت در انتظار وحی و تغییر قبله به سر می برد.

خداوند با نزول آیه قبله، او را خشنود کرد و به تغییر قبله به سوی مسجدالحرام فرمان داد: قَد نَرَی تَقَلُّبَ وَجهِکَ فِی السَّمَاء فَلَنُوَلِّینَّکَ قِبلَهً تَرضَاهَا فَوَلِّ وَجهَکَ شَطرَ المَسجِدِ الحَرَامِ وَحَیثُ مَا کُنتُم فَوَلُّوا وُجُوِهَکُم شَطرَهُ وَإِنَّ ا

لینک منبع

قالب وردپرس