شنبه 3ام آذر 1403

کلاهبرداری در پوشش تیم های پشتیبانی رمزارز

کد خبر: ۲۹۰۵۰۸ رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات شهروندان و به خصوص فعالان بازار رمز ارز در پوشش تیم‌های پشتیبانی تقلبی هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از پلیس فتا، کلاهبرداران ادعا می‌کنند که تیم پشتیبانی آن سایت، […]

206 Views


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات شهروندان و به خصوص فعالان بازار رمز ارز در پوشش تیم‌های پشتیبانی تقلبی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از پلیس فتا، کلاهبرداران ادعا می‌کنند که تیم پشتیبانی آن سایت، صرافی یا به طور کلی هر پروژه‌ خاصی هستند و از این طریق با کاربر وارد گفت‌وگو می‌شوند.

در این راستا پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات شهروندان و به خصوص فعالان بازار رمز ارز در پوشش تیم‌های پشتیبانی تقلبی هشدار داده است.

سرهنگ علی‌محمد رجبی با بیان اینکه مجرمان سایبری همواره از روش‌های مختلفی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از شهروندان استفاده می‌کنند، گفـت:یکی از این روش‌ها که به خصوص در حوزه سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال رخ می‌دهد، کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات کاربران در پوشش تیم‌های پشتیبانی تقلبی است.

وی ادامه داد:‌ در این روش کلاهبرداران با شیوه‌های مختلف از جمله سایت جعلی، تماس با افراد فعال در بازار رمز ارزها و … با کاربران ارتباط برقرار می‌کنند. کلاهبرداران ادعا می‌کنند که تیم پشتیبانی آن سایت، صرافی یا به طور کلی هر پروژه‌ خاصی هستند و از این طریق با کاربر وارد گفت‌وگو می‌شوند.

رجبی افزود:‌ این افراد مخصوصا در مواقعی که کاربران مشکلی با پلتفرم‌های معاملاتی داشته و به دنبال یافتن پاسخ پرسش‌های خود در گروه‌های اطلاع رسانی یا مدیران آنها هستند، وارد عمل شده و با معرفی خود به عنوان تیم پشتیبانی از اعتماد چنین کاربرهایی سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ادامه داد:‌ گاهی کاربران این افراد را با تیم‌های پشتیبانی صرافی اشتباه گرفته و به آنها اعتماد می‌کنند و کلاهبرداران نیز از آنان می‌خواهند تا برای رفع مشکل برای آنها بیت کوین یا اتریوم بفرستند. حتی در مواقعی کلاهبردار تلاش می‌کند تا گذرواژه را هم از کاربر دریافت کند.

رجبی درباره نحوه شناسایی کلاهبرداران سایبری گفت: افراد کلاهبردار معمولا اطلاعات شخصی، وجه یا رمز عبور کاربر را درخواست می‌کنند، در حالی که یک تیم پشتیبانی واقعی به چنین اطلاعاتی نیاز ندارد. از طرف دیگر باید توجه داشت که برای تماس با پشتیبانی رسمی باید فقط از داخل سایت رسمی یا شماره تلفن درج شده در سایت استفاده کرد و استفاده از تلگرام و واتس آپ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین کاربران باید بدانند که تیم پشتیبانی حقیقی به هیچ عنوان گذرواژه را از کاربران درخواست نمی‌کند و باید به چنین مواردی شک کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!

لینک منبع

قالب وردپرس