شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، با عنایت به قدمت خود اولین شرکت حوزه پرداخت الکترونیک است. از همین رو در سنوات گذشته همواره سعی داشته که روز به روز رشد بالاتری را رقم زده و فناوریهای نوین پرداخت را توسعه داده و آنها را در اختیار عموم قرار دهد.
دستاوردهای تجارت الکترونیک پارسیان از منظر تراکنش و نوآوری
کد خبر: ۲۸۴۳۹۰ شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، با عنایت به قدمت خود اولین شرکت حوزه پرداخت الکترونیک است. از همین رو در سنوات گذشته همواره سعی داشته که روز به روز رشد بالاتری را رقم زده و فناوریهای نوین پرداخت را توسعه داده و آنها را در اختیار عموم قرار دهد. به گزارش پایگاه خبری […]
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، با عنایت به قدمت خود اولین شرکت حوزه پرداخت الکترونیک است. از همین رو در سنوات گذشته همواره سعی داشته که روز به روز رشد بالاتری را رقم زده و فناوریهای نوین پرداخت را توسعه داده و آنها را در اختیار عموم قرار دهد.
از همین رو در ادامه گزارش مختصری از برخی دستاوردهای شرکت ارائه خواهد شد. این دستاوردها از منظر وضعیت تراکنشها، نوآوری، درآمد و… است.
رتبه جهانی
به گزارش نشریه نیلسون ریپورت که معتبرترین نشریه در حوزه پرداخت است و همواره گزارشات آن مرجع مقایسه در این حوزه است، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان توانسته با ارتقا ۵ پلهای خود، جایگاه هفدهم را در بین ۱۵۰ شرکت برتر PSP جهان کسب نماید. این رشد در بین شرکتهای ایرانی بالاترین میزان رشد و در بین سایر شرکتهای بینالمللی کمنظیر است. نکته حائز اهمیت آن است که این رشد در سال گذشته نیز اتفاق افتاد و در مجموع، شرکت تاپ توانسته در ۲ سال، ۱۰ پله رشد داشته و اتفاقی بزرگ را برای ایران رقم بزند.
سهم بازار
طبق گزارش آبان ماه ۱۴۰۰ شاپرک، سهم تاپ از حجم بازار ۱۹.۰۲ درصد است. این در حالی است که این رقم در ابتدای سال ۹۸ به میزان ۱۳.۹۸ درصد بوده و شرکت با یک برنامه منسجم توانسته در این سالها افزایشی قریب به پنج درصد از سهم بازار را برای خود کسب نماید. این بالاترین رقم رشد در بین شرکتهای PSP است به طوری که بالاترین نرخ رشد شرکتهای پرداخت بعد از تاپ ۲.۴۴ درصد است.
در تراکنشهای دستگاههای کارتخوان، سهم تاپ ۱۸.۲۳ درصد است که اگر نگاهی به ابتدای سال ۹۸ داشته باشیم شاهد رشدی ۴.۷۵ درصدی خواهیم بود. این نرخ نیز بیشترین رشد در بین شرکتهای PSP بوده و در این مولفه نیز شاهد تفاوت چشمگیری نسبت به سایر رقبا هستیم به طوری که بالاترین نرخ رشد بعد از تاپ ۲.۶ درصد بوده است.
درآمد و تراکنش
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در ۹ ماه گذشته با تحقق ۲۳،۱۹۶،۲۲۵ میلیون ریال توانسته است نسبت به مشابه عملکرد خود در سال گذشته ۴۹ درصد رشد درآمد عملیاتی بدست آورده و رقم قابل توجهی را به درآمد شرکت اضافه نماید.
همچنین در موضوع حجم تراکنش نیز تاپ با ثبت ۵،۴۵۱،۶۸۱،۹۹۳ تراکنش، نسبت به عملکرد ۹ ماه سال ۱۳۹۹، توانسته است ۳۱ درصد پیشرفت را رقم زده و نرخ رشد قابل توجهی را در این خصوص کسب نماید.
پایانه های فروشگاهی
در حوزه توسعه پایانههای فروشگاهی مجموعه تاپ در سنوات گذشته توانسته سهم بالایی را به خود اختصاص دهد. دغدغه استفاده از سیستم پرداخت مناسب و امن همواره مدنظر صاحبان کسب و کار است. از همین رو شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با توجه به پتانسیل فنی و پشتیبانی با کیفیت، همواره از سوی کسبوکارها با استقبال مواجه میشود.
در سال جاری مراکز درمانی و علوم پزشکی، جایگاههای سوخت، فروشگاههای زنجیرهای و… جذب تجارت الکترونیک پارسیان گشته و از خدمات پرداخت این مجموعه استفاده مینمایند.
کدپرداز
یکی از نگاههای ویژه مجموعه تجارت الکترونیک پارسیان به استفاده از بسترهای نوین پرداخت است. بر همین اساس توسعه بستر QR جز اولویتهای شرکت قرار داشته و در سنوات گذشته توانسته پروژههای متعددی را در این بستر اجرا نماید.
یکی از مخاطبان ویژه این بستر، فروشگاهها، رانندگان تاکسی، رستورانها، فروشگاههای زنجیرهای و… هستند که در سال جاری با نگاهی ویژه اقدام به جذب آنها در خصوص استفاده از این شیوه پرداخت شده است. با سرویس کدپرداز اپلیکیشن تاپ از تمامی فروشگاههایی که استیکر QR تاپ نصب شده باشد قابلیت پرداخت وجود دارد.
شیوع کرونا و خطرات ناشی از جابجایی کارت و آلودگی ویروس کرونا مجموعه تاپ را بر آن داشت تا با اقدام مسئولانه خود تا جای ممکن این خطرات را کاهش دهد. از همین رو توسعه این محصول در سال جاری جز اولویتهای اصلی مجموعه بوده و در سالهای آتی نیز سهم قابل توجهی از توان شرکت درگیر توسعه این بستر خواهد بود.
در حال حاضر توسعه کدپرداز بر روی بیش از ۱،۱۰۰،۰۰۰ کارتخوان صورت پذیرفته و امکان پرداخت از این طریق میسر و تسهیل گشته است. همچنین قابل ذکر است که بیش از ۱۴۰ هزار استیکر QR در فروشگاههای مختلف نصب گردیده و از بستر کدپرداز اپلیکیشن تاپ بعنوان یک راه پرداختی استفاده مینمایند.
فروشگاههای زنجیرهای از مشتریان خاص ما در این پروژه هستند، که با اهمیت ویژهتری نسبت به فعالسازی کدپرداز در فضای فروشگاهیف مدنظر می باشند. از همین رو در سال گذشته و سال جاری با این نگاه اقدام به برگزاری جشنوارههای متعددی شده است، تا فرهنگ استفاده از این بستر پرداخت برای مخاطبین این فروشگاهها تبیین شود.
تاپ پلاس
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در راستای گسترش فعالیتهای خود در حوزه فینتک و سرمایهگذاری در حوزه استارتآپها، استراتژی خود را راهاندازی مرکز تحقیقات و نوآوری قرار دادهاست. این مرکز با نام تاپپلاس از مهر ماه ۱۳۹۹ فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است.
این مرکز ماموریت تحقیق و توسعه در خصوص ارائه خدمات چابک را به صورت دیجیتال در حوزه پرداخت دارد. از این رو در مدت کم فعالیت خود توانسته محصولات جدیدی را گسترش بدهد. موضوعاتی که در حال حاضر این مرکز به آنها ورود کرده و تیمهای خلاق و نخبه در آنها مشغول به کار هستند شامل فروشگاه آنلاین، پرداخت اقساطی، گردشگری، بلاکچین، پرداخت وجوه و … است.
اپلیکیشن تاپ مارت در حوزه خرید آنلاین فعال بوده و در ظرف مدت کوتاهی از فعالیت خود توانسته بیش از ۳۵ هزار نصب داشته باشد. این اپلیکیشن در حال حاضر در فاز توسعهای خود قرار دارد و در این مرحله توانسته است نزدیک به ۱۰۰ فروشگاه زنجیرهای و محلی را به خود جذب نماید. این محصول در حال حاضر در ۲۲ منطقه تهران فعال است و به زودی نیز در استان البزر و کلانشهرها فعال خواهد شد.
یکی دیگر از محصولات تاپ پلاس، سامانه گردشگری است که در حال حاضر در فاز نخست توسعه است و در نظر دارد با ورود جدی و سرمایهگذاری قابل توجه در این عرصه مقدمات حضور موفق در بین رقیبان حوزه گرشگری را کسب نموده و با عنایت به فروکش کردن تب کرونا در کشور تبدیل به یکی از محصولات پرمخاطب این حوزه شود.
همچنین مرکز تحقیقات و نوآوری (تاپ پلاس) پروژههای متعددی با موضوع پرداخت در حال ارزیابی و ارائه نمونه اولیه دارد که به محض نهایی شدن اطلاعرسانی خواهد شد.
جمعبندی
این دستاوردهای بخشی از فعالیتهای شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سنوات گذشته است. مجموعه تاپ به ویژه در چند سال گذشته تمرکز ویژهای بر توسعه مبتنی بر برنامهریزی داشته است و افق پیش رو خود را در اسناد بالادستی خود مشخص نموده و تمامی مجموعه همکاران تاپ در جهت رسیدن به این شاخصها در حال فعالیت هستند. قرار گرفتن در بین بهترین شرکتهای پرداخت و ارائه خدمات نوآورانه یکی از شاخصهای مدنظر کسب جایگاه پرداخت کشور است که با توجه به رشد چند ساله گذشته بسیار نزدیک است.