یکشنبه 1ام مهر 1403

۵۰ مدیر محکوم و سلب صلاحیت شدند

به گزارش اخباربانک، جعفر جمالی با بیان اینکه طی هفته گذشته ۱۰ پرونده دیگر که در موعد مقرر، بازارگردان معرفی نکرده اند مورد رسیدگی قرار گرفته و ۶۰ رای تخلفاتی صادر شده به سنا گفت: ۵۰ نفر از مدیران متخلف محکوم شدند. وی افزود: افراد متخلف به مجازات سلب صلاحیت از تصدی سمت مدیریت در […]

211 Views


به گزارش اخباربانک، جعفر جمالی با بیان اینکه طی هفته گذشته ۱۰ پرونده دیگر که در موعد مقرر، بازارگردان معرفی نکرده اند مورد رسیدگی قرار گرفته و ۶۰ رای تخلفاتی صادر شده به سنا گفت: ۵۰ نفر از مدیران متخلف محکوم شدند.

وی افزود: افراد متخلف به مجازات سلب صلاحیت از تصدی سمت مدیریت در نهادهای مالی، کلیه ناشران اوراق بهادار و تشکل های خودانتظام  و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند که مکلفند آن را به حساب خزانه دولت واریز کنند.

این مقام مسئول با اشاره به  مقطعی نبودن عملکرد سازمان بورس در برخورد با متخلفین تاکید کرد: حفظ  و صیانت از حقوق سرمایه گذاران بازار سرمایه با جدیت در دستور کار خواهد بود و هفته گذشته نیز به تعدادی از پرونده های تخلف ناشرین از بازارگردانی اوراق بهادار، رسیدگی شده است.

جمالی ادامه داد: پیرو تصویب آیین نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهامداران از سوی شورای عالی بورس و در اجرای مصوبه  ۷ مهر هیات مدیره سازمان درخصوص  الزام معرفی بازارگردان توسط هر یک از شرکت های ثبت شده نزد سازمان، موضوع برخورد قانونی با ناشرین متخلف طی هفته گذشته در مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس آغاز و اطلاعات مربوط به پرونده های رسیدگی شده و آرای صادره به اطلاع فعالان بازار سرمایه رسید.

 

لینک منبع

قالب وردپرس