به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با همکاری شرکتهای «اسنپ»، «کاله» و «هلال احمر»، ۲۰۸۳ بسته حاوی انواع محصولات لبنی و پروتئینی در قالب طرح «به هم دلگرمیم» بین خانوادههای آسیبدیده از کرونا در استانهای تهران، قم، مازندران و خوزستان توزیع میشود.
در این طرح که از روز شنبه ۲۱ تیرماه آغاز شد، ابتدا ۱۰۰۰ بسته برای ارسال به خانوادههای آسیبدیده از کرونا آماده شد. بعد از آن طبق فراخوان شرکت اسنپ در توئیتر، قرار شد به ازای ریتوییت هر نفر، یک بسته اضافهتر به دست خانوادههایی که معیشتشان تحت تأثیر بحران کرونا قرار گرفته برسد. با مشارکت و همراهی بینظیر مردم، ۱۰۸۳ بسته دیگر به این حرکت جمعی اضافه شد. در نهایت تعداد بستههای حمایتی به ۲۰۸۳ عدد رسید و این مشارکت مردمی موجی از دلگرمی برای خانوادههای آسیبدیده از کرونا به همراه داشت.
سبدهای دلگرمی حاوی انواع محصولات لبنی و پروتئینی، شامل ۴پ اکت شیر تتراپک یکلیتری کمچرب، یک بسته پنیر سفید تازه ۴۰۰ گرمی، ۴پ اکت خامه تتراپک، ۲ بطری دوغ ۱.۵ لیتری، ۲ بطری نوشابه لاکیدو ۱.۵ لیتری، یک سطل ماست کمچرب پروبیوتیک ۲.۲ کیلویی، یک بسته مخلوط سبزیجات منجمد ۴۰۰ گرمی، یک بسته سیبزمینی سرخکرده ۷۵۰ گرمی، یک بسته لوبیا سبز ۴۰۰ گرمی، یک بسته برگر (۳۰ درصدی) ۵ عددی، یک بسته کبابلقمه ۹ عددی و ۲ بسته کوکتل مرغ ۳۰۰ گرمی، در مجموع به ارزش ۲۰۰ هزار تومان است که از سوی شرکت «کاله» تأمین میشود و با کمک شرکت «اسنپ» به دست خانوادههای آسیبدیده از کرونا میرسد. همچنین فهرست این خانوادههای نیازمند به وسیله سازمان مددکاری جمعیت «هلالاحمر» با کمک وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاههای حمایتی شناسایی شده است.
محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان هلالاحمر درباره چگونگی شناسایی این خانوادهها اظهار کرد: خانوادههای آسیبدیده از کرونا در حقیقت سه دسته هستند؛ اول بیماران مبتلا به کرونا که به واسطه بیماری، شغلشان را از دست دادهاند. دوران نقاهت بیماریشان طولانی بوده و بعد از آن نتوانستهاند به جامعه برگردند. افرادی که به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست دادهاند که یا سرپرست خانوار بودهاند یا فرد مؤثری که معیشت خانواده به عهدهشان بوده و به واسطه فوتشان زندگی یک خانواده با مشکل روبهرو شده است. دسته سوم هم افرادی هستند که متأثر از کرونا، خسارت مالی شدید دیدند و نیاز به کمک دارند.
او همچنین درباره طرح مسئولیت اجتماعی «اسنپ»، «کاله» و «هلالاحمر» گفت: در بحث مسئولیت اجتماعی تمام بنگاهها میتوانند در حوزه تخصصی خودشان کمک کنند و در کنار ظرفیت دستگاهها و نهادهای اجتماعی به بهترین خروجی ممکن برسند. همکاری این سه شرکت در زمینه مسئولیت اجتماعی بسیار هوشمندانه بود، چرا که هم بستههای غذایی حمایتی تأمین شد، هم با کمک ظرفیت توزیع شرکت اسنپ و شناسایی هلالاحمر به خانوادههای نیازمند تحویل داده شد، تا به این ترتیب دستکم برای مدت زمانی سبد محصولات پروتئینی و لبنی خانوادهها تأمین شود.
نصیری در پایان اضافه کرد: پیشتر تصور میکردیم مشاغل آسیبدیده از کرونا در حال بازگشت باشند، ولی آمار شیوع جدید نگرانی بیشتری به بار آورده است. روزانه هموطنهای زیادی را از دست میدهیم و حتی این نگرانی را داریم که با شروع فصل سرد سال، اوضاع بدتر هم شود. بنابراین نیاز به مشارکت بنگاههای اقتصادی بیش از پیش احساس میشود.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.