یکشنبه 1ام مهر 1403

استارت‌آپی که اکوسیستم استارت‌آپی کشور را به سرمایه‌‌گذاران خارجی معرفی می‌کند

عضو شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌های استارت‌آپی ITE 2018، نمایشگاه‌های تخصصی را محل مناسبی برای تجمیع و معرفی استارت‌آپ‌ها دانست و گفت: این امر فضای خوبی را برای فعالان هر صنعت ایجاد می‌کند تا با ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه کاری خود آشنا شوند. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «محمدرضا ازلی‌صفت» هم‌بنیان‌گذار رسانه […]

539 Views



عضو شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌های استارت‌آپی ITE 2018، نمایشگاه‌های تخصصی را محل مناسبی برای تجمیع و معرفی استارت‌آپ‌ها دانست و گفت: این امر فضای خوبی را برای فعالان هر صنعت ایجاد می‌کند تا با ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه کاری خود آشنا شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «محمدرضا ازلی‌صفت» هم‌بنیان‌گذار رسانه استارت‌آپی تکراسا درباره فعالیت های این استارت‌آپ گفت:تکراسا، وب‌سایتی به زبان انگلیسی است که برای معرفی اکوسیستم استارت‌آپی کشور به سرمایه‌‌گذاران خارجی تلاش می‌کند.

 

وی در این باره گفت: ارائه مشاوره به شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و ارائه اخبار، تحلیل و گزارش در مورد صنایع مختلف و همچنین رویدادهای استارت‌آپی، از جمله اقداماتی است که در این مجموعه انجام می‌شود؛ تکراسا همچنین به منبعی برای رسانه‌های بین‌المللی به منظور انتقال اخبار اکوسیستم استارت‌آپی ایران تبدیل شده است.  

وی درباره برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی گفت: اگر برگزارکنندگان نمایشگاه‌های تخصصی برنامه‌ای برای کمک به اکوسیستم استارت‌آپی کشور داشته باشند، باید از قبل فهرست دقیق و مدونی از فعالان این حوزه و زمینه فعالیت آنها را آماده کنند و در موعد برگزاری رویداد، در اختیار شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان قرار دهند.  

 

عضو شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌های استارت‌آپی ITE 2018 بیان کرد: خود استارت‌آپ‌ها نیز باید با هدف مشخص و برنامه‌ریزی دقیقی به نمایشگاه بیایند و آمادگی کاملی را برای برقراری ارتباط با کسب و کارهای حاضر در نمایشگاه و بازدیدکنندگان داشته باشند.

 

به گفته ازلی‌صفت، صرف دریافت غرفه در نمایشگاه‌ها برای استارت‌آپ‌ها کافی نیست؛ آنها باید برای تعامل با سرمایه‌گذاران و بنگاه‌ها برنامه داشته باشند و اقلام تبلیغی و محتوایی برای هر دو دسته را آماده کنند.   

 

هم‌بنیان‌گذار رسانه استارت‌آپی تکراسا افزود: برای بهره‌گیری هر چه بهتر فعالان استارت‌آپی از چنین رویدادهایی، آنها باید در طول برگزاری نمایشگاه، از توانایی معرفی ایده و محصول خود برخوردار باشند و پس از پایان آن نیز ضمن بررسی بازخوردهایی که گرفتند، ارتباطشان را با مشتریان احتمالی، حفظ کنند؛ البته مورد آخر شاید از خود رویداد مهم‌تر باشد.

 

عضو شورای برنامه‌ریزی جشنواره‌های استارت‌آپی ITE 2018 گفت: به منظور افزایش سودمندی و تاثیرگذاری نمایشگاهی تخصصی، بهتر است برگزاری آنها به بخش خصوصی سپرده شود؛ بخش دولتی معمولا چنین رویدادهایی را به منظور استفاده از بودجه‌ای که در اختیار دارد و پر کردن تقویم سالانه خود برگزار می‌کند.

 

ازلی‌صفت گفت: بخش خصوصی برای برگزاری یک نمایشگاه تخصصی، اسپانسر می‌گیرد و بر اساس شناسایی خواست و نیاز مخاطبان، برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای برگزاری هر چه پربارتر آن انجام می‌دهد.

 

منبع: فابا

لینک منبع

قالب وردپرس