جمعه 2ام آذر 1403

قرارداد اجرای پروژه تراموا کلان­‌شهر شیراز منعقد شد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اسکندپور شهردار شیراز در مراسم امضای این قرارداد، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این پروژه و همکاری بهینه مجموعه بانک شهر و شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه در امور مرتبط با توسعه مدیریت شهری، اعتبار اجرایی این پروژه را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای اولین بار […]

369 Views


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اسکندپور شهردار شیراز در مراسم امضای این قرارداد، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این پروژه و همکاری بهینه مجموعه بانک شهر و شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه در امور مرتبط با توسعه مدیریت شهری، اعتبار اجرایی این پروژه را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای اولین بار در کشور پروژه تراموا در شیراز با مشارکت بانک شهر و شرکت سرمایه‌گذاری شهرآتیه اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این خط تراموا محدوده گردشگری مذهبی شیراز را پوشش می‌دهد و گردشگران می‌توانند با استفاده از تراموا از اکثر نقاط تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز بازدید کنند.

در ادامه این جلسه دهقانیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه نیز اظهار کرد: در راستای رسالت خطیر بانک شهر مبنی بر حمایت از پروژه‌های عمرانی کلان شهرهای کشور خصوصاً پروژه‌های حمل و نقل ریلی شهری و با توجه به مصوبه شورای عالی ترافیک وزارت کشور و نظر مساعد شهردار محترم شیراز با احداث پروژه تراموای کلانشهر شیراز، تفاهم نامه تأمین مالی، طراحی و ساخت پروژه تراموا شیراز به صورت EPC&F فی‌مابین شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه و شهرداری شیراز تنظیم و مورد تأیید طرفین قرار گرفت.

وی همچنین درباره اهمیت این پروژه گفت: بدیهی است اجرای موفق پروژه تراموا که برای اولین بار در کشور و در یک کلانشهر اجرا می‌شود، نه تنها زمینه ساز احداث سایر خطوط تراموا در آن کلانشهر می‌شود، بلکه زمینه رقابت برای احداث خطوط تراموا برای سایر کلانشهرهای کشور را نیز فراهم می‌نماید. این شرکت به حول و قوه الهی به عنوان بنیانگذار و پیشرو در عرصه حمل و نقل ریلی سبک گام برمی‌دارد و این موضوع یکی از دستاوردهای مهم در این حوزه است.

مهندس دهقانیان ضمن تأکید بر سوابق و ظرفیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری شهرآتیه در اجرای پروژه‌های بزرگ حمل و نقل در سطح ملی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از تراموا حضور همزمان انسان، تراموا و خودرو در معابر امکان پذیر بوده و هیچ محدودیتی برای عبوری برای عابرین پیاده و خودروها ایجاد نخواهد شد و این پروژه علاوه بر صرفه‌های اقتصادی، دارای آثار مثبتی همچون کاهش ترافیک در مسیرهای موازی با مسیر حمل و نقل ریلی، کاهش آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا، کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی و افزایش استفاده از دوچرخه به منظور رسیدن به ایستگاه‌ها خواهد بود.

گفتنی است اولین خطر تراموای شیراز به طول ۵/۹ کیلومتر از آرامگاه سعدی آغاز و پس از گذر از آرامگاه حافظ، دروازه اصفهان، مجموعه زندیه، حرم مطهر شاهچراغ (ع) به پایانه شاهزاده قاسم می‌رسد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک منبع

قالب وردپرس