30 درصد ظرفیت بلیت های نوروزی خالی است
معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه 2 میلیون و 10 هزار نفر صندلی قطار برای ایام نوروز فراهم شد، گفت: تا کنون 70 درصد بلیت های نوروزی پیش فروش شده و 30 درصد ظرفیت هنوز خالی است. – گسترش نیوز – میرحسن موسوی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از قطار پنج ستاره نور و اعزام […]
معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه 2 میلیون و 10 هزار نفر صندلی قطار برای ایام نوروز فراهم شد، گفت: تا کنون 70 درصد بلیت های نوروزی پیش فروش شده و 30 درصد ظرفیت هنوز خالی است.
– گسترش نیوز – میرحسن موسوی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از قطار پنج ستاره نور و اعزام 600 زوج به مشهد مقدس با این قطارها اظهارکرد: سیاست های راه آهن همواره ارتقای کیفیت و کمیت در قطارهای مسافری است.
وی گفت: پیش از این تعدادی از ناوگان بالای 55 سال، 45 سال و 30 سال از ناوگان خارج شد اما با این حال امسال 13.
8درصد رشد جابه جایی مسافر داریم و 27 میلیون نفر مسافر جابه جا شده است که 19.
8 درصد در بخش حومه ای و 11.
7 درصد در بخش بین شهری رشد داشته ایم.
وی گفت: در بخش ارتقای کیفیت ناوگان مذاکراتی با شرکت ها انجام شد و آنها بدون دریافت تسهیلات نسبت به بازسازی و نوسازی ناوگان اقدام کردند معاون مسافری راه آهن افزود: در بخش ارتقای کیفیت خدمات قطارهای مسافربری به رتبه بندی قطارها توجه کردیم، مطالعات تطبیقی با کشورهای پیشرفته و همسایه انجام شد و به جمع بندی رسیدیم قطارها طبق مشخصات خود واگن های مسافری و خدمات راهبری و تجهیز قطارهای مسافری به 2، 3، 4 و 5 ستاره تقسیم بندی شد.
وی گفت: امسال برای ایام پیک نوروز رتبه بندی قطارها عملیاتی شد و درحال حاضر در سایت راه آهن و روی بلیت ها ستاره و درجه قطارها درج شده ضمن اینکه تصاویر قطارها هم نمایش شده است و مسافر از حقوق خود کاملاً آگاه است.
معاون مسافری راه آهن افزود: شرکت های مسافری به خاطر برند خودشان و تسهیلات راه آهن برای قطارهای 5 ستاره، تلاش می کنند نسبت به ارتقای درجه و رتبه قطارهای خود اقدام کنند.
وی گفت: هدف ما این است که قطارهای تقسیم بندی شده برای مردم مشخص شود که در چهار تخته 3، 4 و 5 ستاره داریم، در شش تخته، 2 و 3 ستاره داریم و در قطارهای صندلی و تندرو، 3، 4 و 5 ستاره داریم.
موسوی گفت: برای نوروز 98 تعداد 2 میلیون و 10 هزار نفر صندلی ایجاد کردیم و تا امروز 70 درصد بلیت ها پیش فروش شده و30 درصد بلیت های نوروزی مانده است.
وی افزود: در خدمات ایستگاهی، احداث، بهسازی، بازسازی و نوسازی نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی در ایستگاه ها انجام شد و در مسیرهای تهران و مشهد سکوها اصلاح شده است.
* سقف قیمتی برای قطارهای 5 ستاره نداریم موسوی با بیان اینکه از سال 94 تا کنون افزایش نرخ نداشته ایم، گفت: تیرماه 97 فقط 10 درصد به نرخ بلیت قطارها افزوده شد و با مساعدت شرکت ها نوروز امسال هم افزایش قیمتی اعمال نشد.
وی افزود: درحال حاضر 10 رام از قطارهای مسافری ما 5 ستاره است که طبق دستورالعمل سال 94 با توجه به سرمایه گذاری شرکت ها، نرخ بلیت قطارهای 5 ستاره براساس تقاضا و عرضه است و سقف ندارد اما با شرکت ها توافق کرده ایم حداقل نرخ قطارهای 5 ستاره بیش از سه برابر نرخ قطارهای 4 تخته 4 ستاره در آن مسیر نباشد.
معاون مسافری راه آهن گفت: شرکت ها امسال 53 میلیارد تومان در ارائه بلیت ها تخفیف اعمال کرده اند تا بتوانند نسبت به جذب مسافر اقدام کنند و این شامل حال قطارهای 5 ستاره هم بوده است.
وی گفت: اقتصاد مسافری ریلی در اقتصاد ملی سودده است صرفه جویی سوخت، تلفات پایین و آسیب زیست محیطی بسیار کمی دارد اما برای شرکت ها سودده نیست و اقتصاد ضعیفی است.
موسوی افزود: راه آهن به خاطر همین اقتصاد ضعیف هزینه حق دسترسی شرکت های ریلی به ریل را حذف کرده است و 50 درصد هزینه اجاره لوکوموتیو را نمی گیرد.
وی ادامه داد: در سال 98 تلاش می کنیم تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و خرید ناوگان در اختیار شرکت ها قرار گیرد.
معاون مسافری راه آهن درباره تخصیصاست.
وی افزود: به عنوان مثال ترانست ها تا 40 درصد هزینه ارزی دارند.
معاون مسافری راه آهن درباره اساسنامه شرکت های حومه ای به فارس گفت: طبق تکلیف ماده 52 قانون برنامه ششم این اساسنامه تهیه شد.
در کمیسیون های تخصصی هیأت دولت مطرح شد به کمیسیون اصلی رفت و به تصویب رسید و در هیأت وزیران هم تصویب شده است و منتظر ابلاغ هستیم تا شرکت قطارهای حومه ای ذیل راه آهن احداث شود و هدف آن توجه به مسافر و خطوط مستقل حومه ای است.
معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه 2 میلیون و 10 هزار نفر صندلی قطار برای ایام نوروز فراهم شد، گفت: تا کنون 70 درصد بلیت های نوروزی پیش فروش شده و 30 درصد ظرفیت هنوز خالی است.
30 درصد ظرفیت بلیت های نوروزی خالی است به گزارش سایت قطره و به نقل ازافکارنیوز، میرحسن موسوی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از قطار پنج ستاره نور و اعزام 600 زوج به مشهد مقدس با این قطارها اظهارکرد: سیاست های راه آهن همواره ارتقای کیفیت و کمیت در قطارهای مسافری است.
وی گفت: پیش از این تعدادی از ناوگان بالای 55 سال، 45 سال و 30 سال از ناوگان خارج شد اما با این حال امسال 13.
8درصد رشد جابه جایی مسافر داریم و 27 میلیون نفر مسافر جابه جا شده است که 19.
8 درصد در بخش حومه ای و 11.
7 درصد در بخش بین شهری رشد داشته ایم.
وی گفت: در بخش ارتقای کیفیت ناوگان مذاکراتی با شرکت ها انجام شد و آنها بدون دریافت تسهیلات نسبت به بازسازی و نوسازی ناوگان اقدام کردند معاون مسافری راه آهن افزود: در بخش ارتقای کیفیت خدمات قطارهای مسافربری به رتبه بندی قطارها توجه کردیم، مطالعات تطبیقی با کشورهای پیشرفته و همسایه انجام شد و به جمع بندی رسیدیم قطارها طبق مشخصات خود واگن های مسافری و خدمات راهبری و تجهیز قطارهای مسافری به 2، 3، 4 و 5 ستاره تقسیم بندی شد.
وی گفت: امسال برای ایام پیک نوروز رتبه بندی قطارها عملیاتی شد و درحال حاضر در سایت راه آهن و روی بلیت ها ستاره و درجه قطارها درج شده ضمن اینکه تصاویر قطارها هم نمایش شده است و مسافر از حقوق خود کاملاً آگاه است.
معاون مسافری راه آهن افزود: شرکت های مسافری به خاطر برند خودشان و تسهیلات راه آهن برای قطارهای 5 ستاره، تلاش می کنند نسبت به ارتقای درجه و رتبه قطارهای خود اقدام کنند.
وی گفت: هدف ما این است که قطارهای تقسیم بندی شده برای مردم مشخص شود که در چهار تخته 3، 4 و 5 ستاره داریم، در شش تخته، 2 و 3 ستاره داریم و در قطارهای صندلی و تندرو، 3، 4 و 5 ستاره داریم.
موسوی گفت: برای نوروز 98 تعداد 2 میلیون و 10 هزار نفر صندلی ایجاد کردیم و تا امروز 70 درصد بلیت ها پیش فروش شده و30 درصد بلیت های نوروزی مانده است.
وی افزود: در خدمات ایستگاهی، احداث، بهسازی، بازسازی و نوسازی نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی در ایستگاه ها انجام شد و در مسیرهای تهران و مشهد سکوها اصلاح شده است.
* سقف قیمتی برای قطارهای 5 ستاره نداریم موسوی با بیان اینکه از سال 94 تا کنون افزایش نرخ نداشته ایم، گفت: تیرماه 97 فقط 10 درصد به نرخ بلیت قطارها افزوده شد و با مساعدت شرکت ها نوروز امسال هم افزایش قیمتی اعمال نشد.
وی افزود: درحال حاضر 10 رام از قطارهای مسافری ما 5 ستاره است که طبق دستورالعمل سال 94 با توجه به سرمایه گذاری شرکت ها، نرخ بلیت قطارهای 5 ستاره براساس تقاضا و عرضه است و سقف ندارد اما با شرکت ها توافق کرده ایم حداقل نرخ قطارهای 5 ستاره بیش از سه برابر نرخ قطارهای 4 تخته 4 ستاره در آن مسیر نباشد.
معاون مسافری راه آهن گفت: شرکت ها امسال 53 میلیارد تومان در ارائه بلیت ها تخفیف اعمال کرده اند تا بتوانند نسبت به جذب مسافر اقدام کنند و این شامل حال قطارهای 5 ستاره هم بوده است.
وی گفت: اقتصاد مسافری ریلی در اقتصاد ملی سودده است صرفه جویی سوخت، تلفات پایین و آسیب زیست محیطی بسیار کمی دارد اما برای شرکت ها سودده نیست و اقتصاد ضعیفی است.
موسوی افزود: راه آهن به خاطر همین اقتصاد ضعیف هزینه حق دسترسی شرکت های ریلی به ریل را حذف کرده است و 50 درصد هزینه اجاره لوکوموتیو را نمی گیرد.
وی ادامه داد: در سال 98 تلاش می کنیم تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و خرید ناوگان در اختیار شرکت ها قرار گیرد.
معاون مسافری راه آهن درباره تخصیصاست.
وی افزود: به عنوان مثال ترانست ها تا 40 درصد هزینه ارزی دارند.
معاون مسافری راه آهن درباره اساسنامه شرکت های حومه ای به فارس گفت: طبق تکلیف ماده 52 قانون برنامه ششم این اساسنامه تهیه شد.
در کمیسیون های تخصصی هیأت دولت مطرح شد به کمیسیون اصلی رفت و به تصویب رسید و در هیأت وزیران هم تصویب شده است و منتظر ابلاغ هستیم تا شرکت قطارهای حومه ای ذیل راه آهن احداث شود و هدف آن توجه به مسافر و خطوط مستقل حومه ای است.
موسوی افزود: با تأسیس این شرکت اعتبارات ملی و اعتبارات درآمد هزینه ای تأمین خواهد شد و بودجه جابه جایی مسافر به بخش حومه ای هم اختصاص می یابد.
وی افزود: با تأسیس این شرکت اعتبارات ملی و اعتبارات درآمد هزینه ای تأمین خواهد شد و بودجه جابه جایی مسافر به بخش حومه ای هم اختصاص می یابد.
منبع: فارس
کلید واژه ها: قطار – ستاره – راه آهن – درصد – نوروز – ناوگان – نوروزی – سرویس های بهداشتی – معاون – موسوی – کشورهای پیشرفته – بازسازی – تسهیلات – نوسازی – افزایش – رتبه – امروز – فروش – مشهد – مسافربری – رونمایی – تصاویر – اعزام – سرویس – حاشیه – اصلاح – نمایش – مراسم – تهران – مردم