دوشنبه 21ام آبان 1403

۲۱ هزار وپانصد فقره شکایت مردمی از گرانفروشی و تقلب در فروش اجناس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، از این تعداد شکایات، ۱۸ هزار و ۶۱۰ فقره (۸۶ درصد) مربوط به کالا و ۲ هزار و ۹۱۰ فقره (۱۴ درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان، گوشت مرغ، میوه و سبزی و […]

492 Views



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، از این تعداد شکایات، ۱۸ هزار و ۶۱۰ فقره (۸۶ درصد) مربوط به کالا و ۲ هزار و ۹۱۰ فقره (۱۴ درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به نان، گوشت مرغ، میوه و سبزی و همچنین رستوران‌های غذاخوری و تعمیرگاه‌های خودروهای سبک است.

در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۲ هزار و ۹۹۳ فقره (۶۰ درصد) تلفنی، ۵۸۶۵ فقره (۲۷ درصد) حضوری و ۲۶۷۱ فقره (۱۳ درصد) کتبی بوده است.

از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۶۱۸۴ فقره (۲۹ درصد) متخلف و ۷۱۱۵ فقره (۳۳ درصد) غیر متخلف شناخته شده اند و۸۲۳۰ فقره (۳۸ درصد) تحت بررسی می‌باشند.

از کل شکایات دریافتی طی اسفند ماه سال ۹۷، برابر ۶۲ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۳۸ درصد بدلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی هستند.

از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۴۹۱ فقره (۸ درصد) با برآورد ارزش ۴.۶ میلیارد ریال در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضائی اجتناب شده است.

لینک منبع

قالب وردپرس