به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کالاکارت یک کارت اعتباری خرید کالا و خدمات است که برای افزایش قدرت خرید مردم و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال طراحی شده است. شاید در نگاه نخست اینگونه به نظر برسد که تعداد دیگری از بانکها نیز کارت اعتباری ارائه میکنند و این طرح چیز جدیدی برای ارائه ندارد؛ اما کالاکارت ویژگیهای منحصر به فردی دارد که آن را از طرحهای مشابه خود متفاوت میکند.
کارمزد؛ فقط ۴ درصد!
نرخ کارمزد سالانه کالاکارت فقط ۴ درصد است. یعنی اگر کسی یک کالاکارت ۳۰ میلیون تومانی با اقساط ۱۲ماهه دریافت کند، تنها یک میلیون و۲۰۰هزار تومان کارمزد پرداخت میکند و اقساط ماهانه وی ۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان میشود. در صورتی که همین فرد اگر قرار بود کارت اعتباری ۱۸ درصدی با همین مبلغ و تعداد اقساط دریافت کند، باید ۵میلیون و ۴۰۰هزار تومان کارمزد پرداخت میکرد و مبلغ هر قسط او نیز ۲میلیون و ۹۵۰هزار تومان میشد.
تنوع در تعداد اقساط؛ از ۶ تا ۳۶ ماه
برای اینکه مشتری بتواند بر اساس توان بازپرداخت خود تصمیمگیری کند و دست وی در برنامهریزی مالی باز باشد، کالاکارت بانک مهر ایران با دورههای بازپرداخت متنوع طراحی شده است. این طرح در بازههای زمانی ۶، ۹، ۱۲، ۱۸، ۲۴ و ۳۶ماهه قابل بازپرداخت است.
نیازی به سپردهگذاری نیست
برخی از بانکها برای ارائه کارتهای اعتباری به مشتریان، ایجاد معدل حساب را ملاک قرار میدهند. یعنی مشتری باید در یک بازه زمانی مشخص، مبلغ تعیین شدهای را در حساب خود داشته باشد تا در نهایت معدل حساب لازم برای وی ایجاد شده و بتواند نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کند.
این در حالی است که برای دریافت کالاکارت بانک مهر ایران چنین شرطی وجود ندارد. هر شخصی قادر است بدون نیاز به ایجاد هر گونه گردش حساب، کالاکارت مورد نیاز خود را دریافت کند.
دوره تنفس و مهلت استفاده
کارتهای اعتباری موجود در شبکه بانکی دوره تنفس اندکی دارد؛ مثلاً در یک نمونه تنها ۷ روز دوره تنفس برای یک کارت اعتباری در نظر گرفته شده است. این در شرایطی است که کالاکارت بانک مهر ایران یک ماه دوره تنفس دارد.
افزون بر این، مهلت استفاده از کارت در طرحهای مشابه محدودیت دارد؛ اما این موضوع در رابطه با کالاکارت صدق نمیکند و مشتری میتواند هر زمان که تمایل داشت نسبت به استفاده از کارت و خرید اعتباری کالا اقدام کند. البته پس از یک ماه دوره تنفس، دریافت اقساط از سوی بانک آغاز میشود.
پذیرندگان متعدد
برخی از کارتهای اعتباری که از سوی بانکهای مختلف ارائه میشود، پذیرندگان مشخص و محدودی دارد. این موضوع مشتری را ناگزیر به خرید از یک یا چند پذیرنده خاص میکند و به این صورت قدرت انتخاب وی محدود میشود. این در حالی است که تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از ۲۲هزار پذیرنده در شهرهای مختلف کشور طرف قرارداد کالاکارت بانک مهر ایران شدهاند و این تعداد بهطور مستمر در حال افزایش است.
این پذیرندگان از نظر نوع کالایی که میفروشند و خدمتی که ارائه میکنند نیز تنوع بالایی دارند. لوازم خانگی، فروشگاههای اینترنتی، کالای دیجیتال، فرش، مبلمان، پوشاک، آموزشگاههای مختلف، مراکز درمانی، بیمهها، لوازم یدکی خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی و… همگی جزو پذیرندگان کالاکارت به شمار میروند و مشتریان قادرند بنا به نیاز خود از آنها کالا یا خدمت دریافت کنند.
استقبال گسترده مردم
مجموعه آنچه ذکر شد باعث میشود تا کالاکارت یک کارت اعتباری کاربردی با مزایای مختلف باشد که تفاوتهای چشمگیری نسبت به کارتهای اعتباری سایر بانکها دارد. همین دلایل نیز باعث استقبال گسترده مردم از این طرح شده؛ بهطوری که تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۶۰هزار کالاکارت به متقاضیان ارائه شده است.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.