جمعه 7ام اردیبهشت 1403

کارخانه های تولید آسفالت، مشمول استاندارد اجباری شوند

ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باید کارخانه های تولید آسفالت مشمول استاندارد اجباری شوند تا شاهد ارتقای کیفیت این محصول در استان باشیم. – به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، علی فرخزاد روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در استانداری قزوین برگزار شد، […]

455 Views


ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باید کارخانه های تولید آسفالت مشمول استاندارد اجباری شوند تا شاهد ارتقای کیفیت این محصول در استان باشیم.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، علی فرخزاد روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: موضوع آسفالت از گزینه های استاندارد اجباری نیست ولی آن را در کارگروه تخصصی استانداردسازی الزامی کرده ایم.

وی افزود: پیش از این ضمانت کار پیمانکاران آسفالت برای حسن اجرای کار یکسال بود که آن را به 2 سال افزایش داده ایم و هم اکنون با توجه به افزایش قیمت قیر و کمبود اعتبار به دنبال افزایش آن به پنج سال هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار با تاکید بر لزوم استاندارسازی در بخش بتن افزود: سرجمع اعتبارات عمرانی دستگاه های دولتی و شهرداری های استان حدود 10 هزار میلیارد ریال است در حالیکه ساخت و سازهای بخش خصوصی در حدود 22 هزار میلیارد ریال در استان صورت می گیرد و نمی توانیم نسبت به هزینه های بخش خصوصی و سیاست گذاری در این حوزه بی توجه باشیم.

وی افزود: اگر حادثه یا زلزله ای در استان اتفاق بیفتد باید مشکلات آن را دولت حل کند بنابراین باید در حوزه استاندارسازی بخش بتن نیز ورود جدی تری داشته باشیم.

معاون استاندار با بیان اینکه قزوین از استان های پیشرو در حوزه پسماند است، افزود: هم اکنون پسماند 20 شهر و 240 روستا به صورت متمرکز در مجموعه پسماند محمدآباد جمع آوری می شود ولی باید برای جمع آوری پسماند الموت شرقی و غربی و طارم به دلیل کوهستانی بودن مکان های دیگری تعریف شود.

فرخزاد اضافه کرد: امیدواریم با مشخص کردن یک یا دو نقطه در این محدودها و استفاده از تسهیلات بانکی یا اعتبارات تملک دارایی بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم.

کلید واژه ها: استاندار – استان – استاندارد – پسماند – آسفالت – افزایش – معاون – قزوین – میلیارد – کارخانه – تسهیلات بانکی – برنامه ریزی – اتفاق بیفتد – افزایش قیمت – تولید – پیمانکاران – ایرنا – دولت – صورت – کوهستانی – قیمت قیر – شهرداری – تسهیلات – دارایی – برگزار – برنامه – مشکلات – گزارش – هزینه – بانکی

لینک منبع

قالب وردپرس