پنج شنبه 1ام آذر 1403

چهار سامانه سازمان فناوری اطلاعات به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند

کد خبر: ۲۹۰۵۰۰ مدیرکل دفتر پایش و پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بیان داشت: چهار سامانه سازمان فناوری اطلاعات ایران به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند. این سامانه‌ها عبارت از پنجره واحد مدیریت زمین، میز خدمات الکترونیکی، ایمیل ملی احراز هویت شده بومی و سامانه […]

119 Views


مدیرکل دفتر پایش و پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بیان داشت: چهار سامانه سازمان فناوری اطلاعات ایران به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند. این سامانه‌ها عبارت از پنجره واحد مدیریت زمین، میز خدمات الکترونیکی، ایمیل ملی احراز هویت شده بومی و سامانه کارپوشه پیام ایران است و به زودی سامانه‌های ملی و دستگاه‌های بیشتری به این پنجره متصل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از سازمان فناوری اطلاعات، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ارایه دهنده خدمات دولتی به صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که در مسیر آماده‌سازی و بهره‌برداری قرار دارد.

مجید فولادیان، مدیرکل دفتر پایش و پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بیان داشت: چهار سامانه سازمان فناوری اطلاعات ایران به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند. این سامانه‌ها عبارت از پنجره واحد مدیریت زمین، میز خدمات الکترونیکی، ایمیل ملی احراز هویت شده بومی و سامانه کارپوشه پیام ایران است و به زودی سامانه‌های ملی و دستگاه‌های بیشتری به این پنجره متصل می‌شوند. با راه‌اندازی این سامانه، یکبار احراز هویت جهت دریافت خدمات الکترونیکی بدون نیاز به ورود و احراز هویت مجدد توسط متقاضی دریافت خدمات کافی است.

وی ارائه خدمات الکترونیکی دولتی به شهروندان به‌صورت یکپارچه و متمرکز بر بستر شبکه ملی اطلاعات را یکی از ویژگی‌های اصلی این پنجره دانست و افزود: تسهیل در دریافت خدمات دولتی، افزایش سرعت دسترسی از دیگر ویژگی‌های پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که مانند یک سامانه ملی SSO مورد پیاده‌سازی قرار گرفته است.

فولادیان در تبیین بیشتر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: سطح خدمت این پنجره، ملی و از نوع خدمت به شهروندان است. ماهیت خدمت این پنجره حاکمیتی است و کلیه افراد کشور را مخاطب قرار می‌دهد و به صورت رایگان ارایه ‌می‌شود.

جزییات سامانه‌های متصل سازمان فناوری اطلاعات ایران

همان طور که اشاره شد، تا کنون چهار سامانه سازمان فناوری اطلاعات ایران به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند. اما این سامانه‌ها چه خدماتی را به متقاضیان ارایه می‌دهند؟

بر اساس این گزارش، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، یکی از 23 پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک است که به منظور ایجاد سهولت در ارایه خدمات و مجوزهای زمین محور و مدیریت و پایش بهینه اراضی با همکاری ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد و راه‌اندازی شده است و به نشانی https://iraneland.ir/ در دسترس عموم قرار دارد.

سامانه بعدی، میز خدمات الکترونیکی است که به صورت یکپارچه خدماتی مانند تاییدیه فنی نرم‌افزار، احراز اصالت فنی نرم‌افزار، ارائه سرویس بر بستر GSB و PGSB و سایر خدمات به نشانی https://eservices.ito.gov.ir می‌پردازد.

در همین راستا، سامانه کارپوشه پیام ایران نیر در واقع کارتابلی است که جهت ارسال الکترونیکی بدون واسطه اعلان‌های رسمی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی کشور به مردم و موسسات حقوقی که متقاضی دریافت خدمات دولتی و عمومی هستند به نشانی inbox.iran.gov.irایجاد و راه‌اندازی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!

لینک منبع

قالب وردپرس