دوشنبه 2ام مهر 1403

چرانسبت به همکارمان حساس هستیم امابه آتش سوزی زاهدان توجه نکردیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قسیم عثمانی در جلسه علنی امروز مجس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی با اشاره به برسی کلیپ منتشر شده از نماینده سراوان اظهار داشت: وقتی چنین اتفاقاتی می افتد، در بوق و کرنا می کنیم که حیثیت مجلس از بین رفت و یا آنکه وزیر را تهدید به استیضاح می کنیم تا […]

393 Views



به گزارش خبرنگار مهر، محمد قسیم عثمانی در جلسه علنی امروز مجس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی با اشاره به برسی کلیپ منتشر شده از نماینده سراوان اظهار داشت: وقتی چنین اتفاقاتی می افتد، در بوق و کرنا می کنیم که حیثیت مجلس از بین رفت و یا آنکه وزیر را تهدید به استیضاح می کنیم تا هرچه زودتر این موضوع را تعیین تکلیف کند.

وی افزود: همه ما مدام یادمان می افتد که مجلس در رأس امور است اما  هرگز به این نکته توجه نمی کنیم که اگر مجلس در رأس امور و  عصاره ملت است، رفتار ما نمایندگان تا چه حد نشان از عصاره ملت بودن دارد؟

نماینده مردم بوکان در مجلس تصریح کرد: امام (ره) فرمودند که مجلس شورای اسلامی در رأس امور است و نفرمودند که نمایندگان در رأس امور هستند.

گفتنی است این تذکر عثمانی با اعتراض برخی از نمایندگان مجلس روبرو شد و آنان به نشانه اعتراض فریاد «دو – دو» سر دادند.

عثمانی تأکید کرد: وقتی به یک همکار زاهدانی ما بی حرمتی شد، جلسه غیرعلنی گذاشتیم و از وزیر اقتصاد خواستیم در این باره توضیح دهد و حتی وزیر را تهدید به استیضاح کردیم.

وی افزود: این مسئله در حالی صورت گرفت که به یکی از نمایندگان بی احترامی شده بود اما همزمان با این مسئله چهار دانش آموز زاهدانی در آتش سوختند اما ما چه اقدامی انجام دادیم و کدام وزیر را استیضاح کردیم؟

نماینده مردم بوکان خاطرنشان کرد: در واقع حرف اصلی بنده این است که چرا نسبت به همکار خودمان حساسیت داریم اما توجهی به موضوع آتش سوزی مدرسه زاهدان نکردیم در حالی که باید از وزیر آموزش و پرورش می خواستیم که در مجلس حاضر شود و در این خصوص توضیح دهد.

علی مطهری در پاسخ به این تذکر گفت: قرار نیست ما بین این دو موضوع یکی را انتخاب کنیم و باید به هر دو موضوع بپردازیم. این طور نیست که یکی را انتخاب کنیم و به دیگری توجهی نداشته باشیم و قطعاً اقداماتی هم برای موضوع آتش سوزی در زاهدان می شود.

لینک منبع

قالب وردپرس