شنبه 31ام شهریور 1403

پیش بینی سیر صعودی شاخص در هفته جاری

به گزارش اخباربانک، شاخص بورس در هفته چهار روز کاری جاری با عدد جدید یک میلیون و 153 هزار تایی شروع خواهد کرد و در این میان کارگزاری آبان درباره روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار سهام در هفته گذشته به روند صعودی بازگشت و شاخص کل با و ثبت رکوردی جدید همراه شد. […]

398 Views


به گزارش اخباربانک، شاخص بورس در هفته چهار روز کاری جاری با عدد جدید یک میلیون و 153 هزار تایی شروع خواهد کرد و در این میان کارگزاری آبان درباره روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار سهام در هفته گذشته به روند صعودی بازگشت و شاخص کل با و ثبت رکوردی جدید همراه شد.

نزدیکی به زمان واگذاری دومین صندوق سرمایه گذاری دولتی و قابل معامله در بورس، گروه های مورد نظر ( شرکت های پترو پالایشی ) را با رشد همراه کرد و تجدید ارزیابی ها نیز محرک مثبت دیگری برای برخی از نمادها بود.

در بازارهای جهانی هم اظهارات پاول در رابطه با وضعیت عمومی اقتصاد بازارهای را که در حال رشد بودند متوقف و خوش بینی های ایجاد شده را تا حدودی تعدیل کرد تا بازارهای سهام آمریکا و دیگر کشورها با افت همراه شوند. قیمت نفت برنت که بالاتر از 40 دلار در نوسان بود به محدوده 38 دلار رسید و فلزات نیز تا حدودی از این تحولات متاثر شدند.

به نظر می رسد نوسانات قیمت بازارهای جهانی ادامه داشته باشد و البته با عادی تر شدن اخبار پیرامون شیوع بیماری کرونا و بازگشایی بیشتر بخش های اقتصادی در میان مدت ، بازارها با روندی آرام به رشد و بازپس گیری سطوح قبلی ادامه دهند.

در بازار ارز نیز قیمت دلار مجددا با رشد هر چند کند و آرامی همراه شده و به نظر می رسد با همین وضعیت به صعود ادامه دهد.

اما در بازار سهام، گروه های بزرگ پس از اصلاحی مقطعی مجددا به روند صعودی بازگشته اند. پالایشی ها که در فهرست واگذاری عمومی و دومین صندوق سرمایه گذاری دولتی هستند با رشد قیمت همراه اند و بزرگان فلزات اساسی نیز شتاب رشد زیادی به خود گرفته اند. به نظر می رسد وضعیت عمومی این گروه ها همچنان مثبت باشد و با نزدیکی به فصل مجامع ، شاهد اقبال بیشتر به نمادهای جذاب در تقسیم سود باشیم.

در بانکی ها و خودرویی ها نیز شاهد افزایش تقاضا بودیم و به نظر همچنان نیز مستعد رشد خواهند بود. نزدیکی به موعد قابل فروش شدن سهام نخستین صندوق دولتی شامل پنچ بانک و بیمه، می تواند تا حدودی روند گروه را متاثر کند .

در گروه های کوچکتر نیز آغاز اعلام افزایش نرخ ها روندی صعودی را به خصوص برای صنایع دارویی، قندی و سیمانی به دنبال داشته و به نظر می رسد این روند همچنان نیز ادامه داشته باشد.

به صورت کلی، بازار با عبور از محدوده مقاومتی اخیر ، مجددا در مدار صعودی قرار گرفته و رشد نرخ ارز در کنار بهبود وضعیت قیمت محصولات جهانی و مجامع پیش رو ، انگیزه صعودی را تقویت کرده و به نظر می رسد روند افزایشی در این هفته نیز ادامه داشته باشد.

 

لینک منبع

قالب وردپرس