یکشنبه 1ام مهر 1403

وقوع زلزله 6.4 ریشتری در سرپل ذهاب/513 مصدوم تاکنون/ تعطیلی مدارس

شامگاه یکشنبه «سرپل ذهاب» به دنبال وقوع زلزله 6. 4ریشتری لرزید، این زمین لرزه تاکنون 513 مصدوم در پی داشته است و علاوه بر اکیپ های ارتش و سپاه، تیم های ارزیاب برای بررسی خسارات اعزام شده اند. – 22:00 گاز قصر شیرین و سرپل ذهاب و 50 روستای اطراف قطع شدسخنگوی شرکت ملی گاز […]

404 Views


شامگاه یکشنبه «سرپل ذهاب» به دنبال وقوع زلزله 6.

4ریشتری لرزید، این زمین لرزه تاکنون 513 مصدوم در پی داشته است و علاوه بر اکیپ های ارتش و سپاه، تیم های ارزیاب برای بررسی خسارات اعزام شده اند.

– 22:00 گاز قصر شیرین و سرپل ذهاب و 50 روستای اطراف قطع شدسخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: گاز مناطق قصر شیرین، سرپل ذهاب و 50 روستای تابعه آن پس از وقوع زلزله قطع شده است.

شرکت ملی گاز، در نخستین اقدام ایمنی، گاز این مناطق را قطع کرد.

گزارشی مبنی بر خسارت شبکه گازرسانی منتشر نشده است.

نفت سفید به میران کافی موجود است.

ذخایر بنزین و گازوییل نیز در منطقه زلزله زده کافی بوده و مردم نگران این موضوع نباشند.

21:55 130 مصدوم به مراکز درمانی کرمانشاه مراجعه کرده اند محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در توضیح وضعیت بیمارستان های کرمانشاه عنوان کرد: زلزله بین قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از مرگ و میر گزارش نشده است، گفت: 50 مصدوم در قصر شیرین، 45 نفر در سرپل ذهاب و 35 نفر در گلانغرب پذیرش شده اند.

مرادی با بیان اینکه مصدومان اکثرا درمان سرپایی بوده اند، گفت: در مجموع 4 نفر به بیمارستان ها اعزام شده اند که 2 نفر از قصر شیرین و 2 نفر از گیلانغرب بوده اند که به اسلام اباد و کرمانشاه اعزام شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بیمارستان های استان کرمانشاه در اماده باش کامل هستند، گفت: اتوبوس آمبولانس ها و آمبولانس های مورد نیاز اعزام شده و شرایط به ثبات رسیده و مشکلی در مناطق زلزله زده وجود ندارد.

21:54 اوضاع مناطق زلزله زده تحت کنترل است /آماده باش سپاه و بسیج فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از آماده باش نیروهای سپاه و بسیج در پی زلزله امشب خبر داد.

سردار بهمن ریحانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از دقایق اولیه پس از زلزله 6.

4 ریشتری امشب با تشکیل ستاد بحران و آماده باش نیروهای سپاه اوضاع مناطق زلزله زده تحت کنترل است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: همه ظرفیت های امدادی و درمانی سپاه و بسیج درکنار مردم است.

وی افزود: بلافاصله بعد از زلزله بسیجیان سرپل ذهاب و قصرشیرین به حالت آماده باش درآمده و جهت امداد به زلزله زدگان در مناطق حاضر شدند.

21:47 مشکلی در زمینه آب و برق نداریم/ راه ها باز است صادق خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زلزله ای که مجدد در شهرستان ثلاث به وقوع پیوست هیچ مشکلی را به وجود نیاورده است.

وی با بیان اینکه ممکن است پس لرزه های دیگری نیز داشته باشیم، افزود: در حال حاضر مدیرین بحران در شهرستان ثلاث آمادگی کامل را در تمامی زمینه ها دارند.

فرماندار ثلاث باباجانی بیان کرد: مردم این منطقه در چادرها و کانکس ها آمادگی کامل کامل را دارند و ضمن حفظ خونسردی موارد ایمنی را رعایت می کنند.

وی گفت: مشکلی در زمینه راه، آب، برق نداریم.

21:42 جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه هم اکنون در استانداری 21:41 تردد در مسیرهای منتهی به سرپل ذهاب جریان دارد فرمانده پلیس راه کشور گفت: تردد در مسیرهای منتهی به سرپل ذهاب جریان دارد.

سردار محمدحسین حمیدی گفت: به دلیل رانش در گردنه پاتاق یک لاین از محور عبوری کرمانشاه به سرپل ذهاب بسته اما مشکل ترافیکی وجود ندارد.

وی گفت: از راههای فرعی کمک گرفته شده و فعلا مشکل خاصی گزارش نشده است.

فرمانده پلیس راه کشور اضافه کرد: در حال حاضر در محورهای فرعی نیز مشکلی گزارش نشده و امکانات بومی و محلی برای بازگشایی مسیر به کار گرفته شده است.

21:39 115 مصدوم در گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب/تلفات جانی نداریم هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: در پی زلزله زلزله 6.

4 ریشتری در حدفاصل گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب نیروهای امدادی ارتش، سپاه، بسیج و هلال احمر به مناطق اعزام شدند.

وی تاکید کرد: تا الان برق گیلانغرب، قصرشیرین به طورکامل و نیمی از برق سرپل ذهاب وصل شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تیم های برق منطقه ای درحال رفع قطعی هستند، گفت: متاسفانه تا کنون در شهرستان گیلانغرب 50 مصدوم، سرپل ذهاب 50 مصدوم و قصرشیرین 15 مصدوم به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون تلفات جانی اعلام نشده است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر بحران در مدیریت است.

مردم نگران نباشند و مسئولین و تیم های امدادی تا صبح در کنار مردم هستند.

وی افزود: تیم های بازرسی در رابطه با تخریب در منطقه مستقر هستند.

21:37 رانش زمین در محور پاتاق/ مسیر باز است مدیر بحران سازمان راهداری گفت: در محور مواصلاتی پاتاق به دلیل رانش زمین یک لاین بسته است.

نصر با بیان اینکه تمام محورها باز است، گفت: یک لاین از محور کرمانشاه به سرپل ذهاب در منطقه پاتاق ریزش کرده که در حال بازکردن مسیر هستیم.

وی گفت: تیم های راهدار به محض بازگشایی مسیر به محل زلزله زده اعزام می شوند.

نصر افزود: وضعیت محورهای مواصلاتی منتهی به روستاهای اطراف منطقه زلزله زده در دست بررسی است.

21:37 پس لرزه ها خطری برای کرمانشاه ندارد /مردم به شایعات توجه نکنند فرهاد فروزی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زمین لرزه اخیر اظهار داشت: در مدت 12 دقیقه 2 زمین لرزه در شهرستانهای استان کرمانشاه رخ داد اولین زمین لرزه در ساعت 20 و 7 دقیقه با بزرگی 6.

4 ریشتر در فاصله 17 کیلومتری جنوب غرب سرپلذهاب به سمت قصرشیرین و عمق 7 کیلومتری رخ داد.

وی افزود: دومین زمین لرزه با فاصله 12 دقیقه در ساعت 20:39 مجددا در همان نقطه زمین لرزه دیگری با قدرت 5.

3 ریشتر به وقوع پیوست؛ این زمین لرزه ها پس لرزه های همان زلزله 7.

3 ریشتری سال گذشته است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه بیان داشت: این زمین لرزه ها برای کانون زلزله ممکن است خساراتی در پی داشته باشد، اما برای شهر کرمانشاه هیچگونه خطری ندارد، اگر چه محسوس است.

فروزی اظهار داشت: مردم تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند و خونسردی خود را حفظ کنند.

21:29 6 تیم امدادی اورژانس به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند رییس اورژانس کشور گفت: 6 تیم امدادی و ارزیابی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.

پیرحسین کولیوند در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در حال حاضر 6 نیم امدادی به مناطق کرمانشاه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در شهرستان های گیلان غرب و قصر شیرین تعدادی مصدوم به جهت فرار از شرایط زلزله و نجات خود مصدوم شدند.

رییس اورژانس کشور، تاکید کرد: در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی نیز تاکنون گزارشی از مصدومین احتمالی و تلفات جانی اعلام نشده است.

21:27 فیلم/ وضعیت سرپل ذهاب بعد از زلزله
کلید واژه ها: زلزله – کرمانشاه – مناطق زلزله زده – استان کرمانشاه – دانشگاه علوم پزشکی – مناطق – سپاه – بیمارستان – فرمانده سپاه – شرکت ملی گاز – اعزام – شرکت ملی گاز ایران – بسیج – آمبولانس – درمان – استان – دانشگاه – خبرنگار – روستای – تعطیلی مدارس – زلزله زدگان – امداد – گفتگو – پزشکی – گزارش – مرادی – گیلان – اسلام اباد – ستاد بحران – زمین لرزه

لینک منبع

قالب وردپرس