پنج شنبه 6ام اردیبهشت 1403

هرچه زودتر از اشتباهات سئو پیشگیری کنید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای اینکه در صدر نتایج جستجو گوگل باشید باید تمام موارد سئو سایت را رعایت کنید. اما در حین انجام بهینه سازی خطاهایی وجود دارد که هر یک از آنها ممکن است تمام تلاش هایی که در جهت به نتیجه رساندن وب سایتتان انجام داده اید را از بین ببرد. […]

500 Views


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای اینکه در صدر نتایج جستجو گوگل باشید باید تمام موارد سئو سایت را رعایت کنید. اما در حین انجام بهینه سازی خطاهایی وجود دارد که هر یک از آنها ممکن است تمام تلاش هایی که در جهت به نتیجه رساندن وب سایتتان انجام داده اید را از بین ببرد. تیم تحقیقاتی پیام آوران پارسیان سعی کرده است اشتباهات رایج سئو که در سال ۲۰۲۰ وجود دارد را به اشتراک بگذارد تا در جلوگیری از بروز این خطاها شما را یاری کرده باشد.

استفاده از عنوان هایی که جستجو می شوند

قبل از اینکه شروع به نوشتن محتوایی کنید، مطمئن شوید عنوانی که انتخاب کرده اید مناسب بوده و از هدفگذاری درستی برخوردار است تا از این طریق کاربران خود را از دست ندهید. برای مثال:

ممکن است کاربری کلمه ” سئو ” را در گوگل سرچ کند؛ یعنی او قصد دارد اطلاعاتی از سئو و اینکه “سئو چیست” دریافت کند. اما اگر کاربری ” بهبود سئوی سایت” را در گوگل سرچ کند، نشان دهنده این است که به دنبال مطالبی است که چگونه می توان از طریق سئو، سایت را ارتقا داد.

به کار بردن عناوین متناسب با نیاز کاربران

کنار گذاشتن تکنیک های سنتی سئو

همه چیز در حال توسعه و تغییر می باشد؛ این تغییرات بر دنیای SEO نیز تاثیر می گذارد و قوانین بیشتر و پیشرفته تر می شود. پس برای اینکه بتوانید در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید حتما باید خود را با این تغییرات همگام بسازید و از تکنیک های مدرن سئو استفاده کنید. برای به دست آوردن کلمات کلیدی مناسب و بهتر، گوگل به تازگی الگوریتمی به نام Google BERT را به روز رسانی کرده است که کمک می کند تا محتواها و سوالات کاربران را بهتر بشناسد.

داده های ساختاریافته یا استراکچر دیتاها (Structured Data )

برای دیده شدن و به روز بودن، نباید داده های ساختاریافته را فراموش کنید. استراکچر دیتاها (structured data) باعث می شوند که سایتتان حتی در بالاتر از لینک یک قرار بگیرید. پس باید در بهبود عملکردهای جستجوی داخلی وب سایت خود بسیار زیاد تمرکز کنید تا افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند، بتوانند دقیقا به همان چیزی که جستجو کرده اند دسترسی پیدا کنند.

۱- بهینه سازی نرخ تبدیل یا CTR (Click Through Rate)

هدف نهایی که تمام مشاغل و کارفرماها دنبال می کنند جذب مشتری است. مهمترین و بدون هزینه ترین استراتژی برای افزایش در آمد بهینه سازی نرخ تبدیل یا CTR می باشد. اگر بهینه سازی نرخ تبدیل را فراموش کنید، ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید.

· کسب و کار خود را با تبلیغات از طریق اپلیکیشن ها ارتقا دهید

· از بین رفتن ترافیک سایت، به علت پایین بودن load  صفحات در تلفن همراه

· مقایسه سئو و تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز

۲- تمرکز بر روی متن لنگر یا  انکر تکست ها (Anchor Text)

بخش بزرگ استراتژی ساخت لینک برای محتواهای سایت را انکر تکست ها (Anchor Text) تشکیل می دهند. شاید این ممکن باشد که از منابع گوناگون لینک های مختلف دریافت کنید، اما محتواهای داخل سایت که دارای انکر تکست هستند بسیار پر اهمیت تر می شوند. از مزایای استفاده از انکر تکست ها این است که از طریق آنها محتواها بسیار طبیعی تر بهینه سازی شده و نتایج بهتری از موتورهای جستجوی دریافت خواهید کرد.

۳- فقط بر روی محتواهای متنی تمرکز نکنید

استفاده از تولید محتوای متنی نیز کم کم در حال کمرنگ شدن است و مردم به دنبال ساده ترین روش ها برای یادگیری هستند. یکی از این روش های ساده استفاده از محتواهای ویدئویی است. از مزایای استفاده از محتوای ویدئویی می توان به مواردی چون قالب بندی جذاب و زمان کمتر برای رتبه بندی اشاره کرد. همچنین گوگل این را به خوبی می داند که محتواهای ویدئویی در آینده بسیار پر طرفدار بوده و به همین دلیل در قسمت Google SERP در حال اضافه کردن پادکست هایی می باشد.

۴- برند سازی

گوگل علاقه زیادی به علامت های تجاری دارد و معتقد است: ” برندها راه حل هستند”.

دیگر امروزه سئو تنها به دنبال ترافیک سایت ها نیست. بلکه جستجوگرها روز به روز، به محوریت برند بیشتر نزدیک می شوند. اگر به فکر برنده شدن در بازی سئو هستید و می خواهید تجارت خود را به سود برسانید و از یک نام تجاری معتبر برخوردار باشید، باید بر روی برند سازی تمرکز کنید.

تمرکز بر روی برندسازی در سال ۲۰۲۰

۵- دیده شدن از طریق موبایل را فراموش نکنید

اهمیت بازدید سایت ها از طریق موبایل ها چندین برابر خواهد شد. دلیل آن هم این است که امروزه بیشترین بازدیدها از طریق موبایل انجام می شود و سایت هایی که برای نسخه موبایل آماده نیستند، به طور خودکار رتبه و نتیجه خود را از دست خواهند داد. پس در وهله اول سایت را برای نسخه موبایل آماده کنید و از طریق آن ترافیک سایت خود را افزایش دهید. سرعت لود صفحه و نحوه چیدمان را نیز در هنگام طراحی نسخه موبایل هرگز فراموش نکنید.

۶- کاربران را به موتورهای جستجو ترجیح دهید

شغل شما به مشتری بستگی دارد نه به موتورهای جستجو. زیرا در نهایت این مشتری های واقعی هستند که شما را به فروش و درآمد خواهند رساند. جریمه های گوگل هیچ گاه مشخص نیستند و هیچکس خبر ندارد در چه زمانی گوگل رتبه بندی ها را کنار می گذارد. اما با داشتن مشتریان وفادار و بیشتر و همینطور تبلیغاتی که از طریق آنها انجام می شود  به راحتی می توانید در بهترین نتایج جستجو قرار گرفته و جریمه های گوگل را کنار بگذارید.

سخن پایانی

حال با آگاهی از این موارد سعی کنید همیشه خود را با قوانین سئو به روز نگه دارید. اگر وب سایت خود را برای موبایل طراحی نکرده اید، اگر اهداف مشخصی ندارید و روی موارد مهم تمرکز نکرده اید بهتر است سریع تر دست بجنبانید و از رقیبان خود سبقت بگیرید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک منبع

قالب وردپرس