پنج شنبه 6ام اردیبهشت 1403

نوسانگیری با پول کم برای خالی نبودن عریضه

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۲۵۶ واحدی به یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۱.۴۱۶ واحدی عدد ۴۲۹ هزار و ۷۳۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول اما در حالی […]

319 Views



به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۲۵۶ واحدی به یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۱.۴۱۶ واحدی عدد ۴۲۹ هزار و ۷۳۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۲۷۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۷۸ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱.۹۴۹ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز ۶ میلیارد و ۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۱۶ هزار و ۷۳۹ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۸۴و احد کاهش به رقم ۲۱ هزار و ۲۱۹ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۶۵۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان معامله شد که از این رقم مبلغ ۱۵ هزار و ۹۴۶ میلیارد تومان ناشی از عملیات بازار باز بانک مرکزی با بانک‌ها در بازار بدهی فرابورس بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای “کگل” با ۹۵۵ واحد، “رمپنا” با ۳۸۲ واحد و “وبملت” با ۳۴۳ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی “نوری” با ۵۴۷ واحد، “شپدیس” با ۴۲۸ واحد و “شپنا” با ۳۸۲ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، معامله گران بورس تهران در حالی که نظارگر رشد قیمت ارز و طلا در بازار داخلی و تداوم افزایش قیمت جهانی نفت خام و کامودیتی ها در بازارهای بین المللی هستند، در بازار سهام تداوم اُفت نقدینگی در گردش و خروج پول حقیقی‌ها را چرخه معاملات به نظاره نشسته اند.

با این همه در وضعیتی که حقوقی‌ها علاقه‌ای برای عرضه‌های بلوکی ندارند و استراتژی سکوت را در پیش گرفته اند، بورس بازها در کف بازار ترجیح می‌دهند در سهم‌های اغلب بازار دومی که از سهام شناوری پایین‌تری هم برخوردارند به اصطلاح برای خالی نبودن عریضه، نوسانگیری کنند.

در این وضعیت هیچ گروهی را نمی‌توان لیدر اصلی بازار نامید هرچند عمده معامله گران دست به نقد بازار تداوم این شرایط را طولانی مدت نمی‌دانند.

لینک منبع

قالب وردپرس