یکشنبه 1ام مهر 1403

نخبگان کردستانی در این استان هیچ جایگاهی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بیگلری شامگاه سه شنبه در پنجمین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهارداشت: همه ما دانشگاه کردستان را بعنوان قطب علمی استان می شناسیم اما در واقع بسیاری از رشته های تحصیلی در این دانشگاه بدون استفاده است. وی افزود: […]

470 Views



به گزارش خبرنگار مهر، محسن بیگلری شامگاه سه شنبه در پنجمین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهارداشت: همه ما دانشگاه کردستان را بعنوان قطب علمی استان می شناسیم اما در واقع بسیاری از رشته های تحصیلی در این دانشگاه بدون استفاده است.

وی افزود: متاسفانه هر ساله شاهد هستیم که درجه و رتبه دانشگاه کردستان به عنوان قطب علمی استان در میان دانشگاه های سراسر کشور تنزل می یابد و این بسیار جای تاسف دارد.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش نیز ما وضعیت نامناسب و فاجعه باری را در این استان شاهد هستیم به طوری که در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد مدارس استان کردستان تخریبی هستند.

بیگلری یادآور شد: دانشگاه پیام نور در کردستان نیز سیاسی شده است و در زمانی آقای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت در هر دهکده ای یک دانشگاه پیام نور احداث شد که اکنون گریبانگیر جامعه شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی چند ماه اخیر درد عجیبی را به خانواده ها و دانشجویان کردستان وارد کرد و پس از تشکیل کلاس های پرستاری پس از یک ماه این رشته لغو شد و این مسئله باعث دلسردی و افسردگی بسیاری از جوانان می شود.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پارک علم و فناوری نیز در چند سال اخیر اتفاق خاصی در آن رخ نداده است و با توجه به اینکه در مرکز استان با آن همه هزینه ای که صرف شده نتیجه ای نداده در سطح شهرستان ها دیگر نباید به فعالیت آن امیدی داشت.

بیگلری افزود: ما در استان کردستان نخبگان و بزرگان بسیاری در زمینه های علمی و فناوری داریم اما در این استان هیچگونه جایگاهی ندارند و با توجه به عدم بومی گزینی در کردستان همه آنها خارج از استان و یا کشور در حال فعالیت هستند.

وی در پایان سخنان خود اظهارداشت: آرزو می کردم زمانی که پشت این تریبون قرار می گیرم از مسئولان کشوری و استانی بابت خدمات و کارهایی که در راستای توسعه این استان انجام داده اند، تشکر و قدردانی کنم اما افسوس که به عنوان وکیل و نماینده مردم باید مشکلات و دردها را بازگو کنم.

لینک منبع

قالب وردپرس