محمد اکبرنیا در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره موضوع فعالیت مراکز هدایت و حمایت نیروی کار ایرانی در خارج از کشور اظهار داشت: این مراکز که پیش از این در چهار کشور استرالیا، کانادا، عمان و ترکیه راه اندازی شده بود، در کشور دانمارک نیز تاسیس شده است و به صورت دوسویه فعالیت می کند.
وی ادامه داد: فعالیت این دفاتر در چهار کشور استرالیا، کانادا، عمان و ترکیه از حدود یکسال پیش و به تازگی در کشور دانمارک راه اندازی شده است.
اکبرنیا گفت: یکی از وظایف این مراکز، جستجوی فرصت های شغلی در این کشورها برای کاریابیهای بین المللی در ایران است؛ همچنین وظیفه دیگر این مراکز رسیدگی به حق و حقوق و مشکلات ایرانیان شاغل در این کشورها است.
این مقام مسئول در وزارت کار با بیان اینکه راه اندازی مراکز هدایت و حمایت شاغلان ایرانی خارج از کشور زمینه ساز تسهیل اعزام نیروی کار ایرانی به این کشورها نیز هست، افزود: این مراکز با هماهنگی وزارت امور خارجه در کشورهای مذکور راه اندازی شده است.
وی تاکید کرد: طی مکاتبه وزارت کار با وزارت امور خارجه و به تبع آن مکاتبه وزارت خارجه با سفارت ایران در این کشورها، صلاحیت و فعالیت این دفاتر مورد تایید قرار گرفته و به همین منظور سفارتخانههای ایران در این کشورها از این مراکز پشتیبانی می کنند.
مدیر کل هدایت نیروی کار و کاریابیهای وزارت کار، با اشاره به اینکه مدیریت و نظارت بر فعالیت این مراکز بر عهده اداره کل هدایت نیروی کار و کاریابیهای وزارت کار است، گفت: این مراکز توسط کاریابیهای بین المللی فعال در داخل کشور راه اندازی می شوند و مجوز تاسیس آن نیز صرفا به مدیران کاریابیهای بین المللی فعال در داخل کشور داده می شود.
اکبرنیا گفت: مراکز هدایت و حمایت نیروی کار ایرانی کاملا خصوصی هستند و می توانند محلی برای رایزنی نمایندگان کاریابی های بین المللی با بخش خصوصی این کشورها به منظور تسهیل اعزام نیروی کار و همچنین حمایت از شاغلان ایرانی با پشتیبانی سفارت ایران باشد.
وی تاکید کرد: یکی از بهترین مزیت های این مراکز این است که شاغلان ایرانی در این کشورها می توانند با مراجعه به این مراکز از پشتیبانیهای حقوقی بهره مند شوند.