جمعه 7ام اردیبهشت 1403

سوئیفت ایرانی به زودی رونمایی می شود/ حاکمیت برای مقابله با تحریم‌ها قانون‌گذاری در زمینه بلاک‌چین و ارزرمزها را تسریع بخشد

مدیرعامل شرکت همگرا اعلام کرد: در حال راه اندازی پروژه سوئیفت ایرانی به نام «همارو» هستیم که بتواند کارکردهایی که سوئیفت داراست و ما به دلیل تحریم ها از استفاده از آن بی بهره هستیم را بر بستر بلاک چین ارائه دهد. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سپهر محمدی، مدیرعامل شرکت همگرا درباره […]

606 Views



مدیرعامل شرکت همگرا اعلام کرد: در حال راه اندازی پروژه سوئیفت ایرانی به نام «همارو» هستیم که بتواند کارکردهایی که سوئیفت داراست و ما به دلیل تحریم ها از استفاده از آن بی بهره هستیم را بر بستر بلاک چین ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سپهر محمدی، مدیرعامل شرکت همگرا درباره فعالیت های شرکت «همگرا» گفت:‌ شرکت همگرا در سال 1354 تاسیس شد. این شرکت در زمینه سرمایه گذاری در پروژه ها و صنعت های مختلف به ویژه صنعت کاغذ فعال بوده است و از سال 1395 فعالیت خود را بر حوزه بلاک چین و سرمایه گذاری در این زمینه متمرکز کرده ایم.

 

وی درباره فعالیت های این شرکت و زمینه هایی که در آن سرمایه گذاری کرده است، افزود: پروژه هایی که تاکنون شرکت همگرا مسئولیت سرمایه گذاری در آن را پذیرفته است، شامل استارت آپ های مختلفی از جمله استارت آپ کوینکس بوده است که صرافی خرید و فروش رمز ارز شامل بیت کوین و اتریوم بوده است، سرمایه گذاری در پروژه «درج» نیز از جمله دیگر پروژه های در اختیار ما بوده که یک کیف پول سخت افزاری است. سرمایه گذاری بر صرافی سنتی فیات نیز از دیگر اقدامات ما بوده است. پروژه بارانداز برای خرید و فروش رمزارزها و پروژه استارت آپ کریپتوکلاس با هدف آموزش کریپتو کارنسی و ماینیگ و برنامه نویسی قرادادهای هوشمند و سرمایه گذاری و سرمایه پذیری در زمینه (ICO) نیز از دیگر پروژه هایی است که شرکت همگرا در آن سرمایه گذاری کرده است.

 

منبع: فابا

 
سوئیفت ایرانی رونمایی می‌شود

 

وی همچنین تاکید کرد:‌ در حال راه اندازی پروژه سوئیفت ایرانی به نام «همارو» هستیم که بتواند کارکردهایی که سوئیفت داراست و ما به دلیل تحریم ها از استفاده از آن بی بهره هستیم را بر بستر بلاک چین ارائه  دهد.

 

وی با بیان اینکه ظرف یک یا 2 ماه آینده از این برنامه رونمایی خواهیم کرد، تاکید کرد: همارو همه کارکردهای سوئیفت را داراست و علاوه بر اینکه نقل و انتقال پول را به خوبی می تواند انجام دهد ارسال و دریافت پیام از طریق پلت فرم بلاک چینی نیز به خوبی بر این بستر قابل اجرا است.

 
بحران در حوزه فین تک

 

محمدی با اشاره به ظرفیت بازار فناوری و تکنولوژی در کشور گفت: متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه ای که ما با آن درگیر است، حوزه فین تک  در کشورما دچار بحران شده است، اما این بحران هم یک تهدید است و هم یک فرصت که  باعث می شود بتوانیم از ابحرانی که ایجاد شده است به نفع کشور استفاده کنیم. حوزه فین تک می تواند در کشور ما فعال باشد و به ایران برای مواجه با این بحران کمک کند.

 

وی افزود: در واقع ظرفیت های بسیار زیادی داریم و در مقابل با تحریم های بسیار زیادی نیز مواجه هستیم و اگر هوشمند و چابک باشیم می توانیم از این تهدیدها استفاده کنیم و آن را به فرصتی برای کشور تبدیل کنیم و ایران می تواند به مهد کریپتو کارنسی و بلاک چین در خاورمیانه و جهان تبدیل شود.

 
لزوم حل مشکلات قانون گذاری در فعالیت های فناورانه برای مقابله با تحریم ها

 

مدیرعامل شرکت همگرا تاکید کرد: در این مسیر با موانع بسیار زیادی نیز مواجه بوده و هستیم که یکی از این موانع، ناآشنایی دولتمردان با حوزه بلاک چین و فین تک است. گاهی بدبینی هایی در این زمینه از سوی حاکمیت نسبت به کسب و کار ما وجود دارد. در مقابل ما تمام تلاش خود را می کنیم که اطمینان های لازم در این زمینه را به آنها بدهیم و نگرانی های امنیتی حاکمیت را برطرف کنیم و قوانین کشور را در این زمینه اجرایی و عملی کنیم تا برخلاف قانون و امنیت و مصالح کشور گامی برداشته نشود.

 

وی تاکید کرد: علاوه بر این ما ظرفیت های بسیاری داریم اما به دلیل آنکه قوانین مشخصی در این زمینه وجود ندارد، از آن دور مانده ایم و همین موضوع امکان جذب سرمایه گذاری خارجی در این زمینه را دشوار کرده است، امیدواریم که با قوانینی که قرار است از سوی حاکمیت در این زمینه تصویب شود شاهد تسهیل فضای کسب و کار در زمینه فناوری های نوین مالی شامل بلاک چین و ارزرمزها باشیم. البته آنطور که می دانید قرار بود تا شهریور ماه یک سری قوانین در این زمینه اعلام شود اما تا این تاریخ تنها اعلام شده است که ماینینگ به عنوان صنعت پذیرفته شده است اما دستگاه های ماینیگ در کمرگات بلاتکلیف باقی مانده است. هنوز خرید و فروش بیت کوین قانونی نشده است و سایت های خرید و فروش این ارزرمزها از جمله سایت ما فیلتر است. امیدواریم که این مشکلات در کشور حل و فصل شود و قانون گذاری های متناسب در این زمینه وضع شود و کشور به سلامت از گردنه تحریم ها عبور کند.

 
نمایشگاه تراکنش ایران به نقطه تمرکز فعالیت های بلاک چینی تبدیل شده است

 

وی همچنین برگزاری نمایشگاه های تخصصی را در هم افزایی میان فعالان عرصه استارت آپ و فناوری های نوین مالی موثر دانست، و گفت: فکر می‌کنم فعالان حوزه بلاک چین و فین تک می توانند نمایگاه تراکنش ایران را به عنوان محلی برای تمرکز بر فعالیت های خود و آشنایی و هم افزایی با دیگر فعالان این حوزه در نظر داشته باشند. نمایشگاه های دیگری که در این حوزه و در طول سال برگزار می شوند متفرقه هستند اما نمایشگاه تراکتش ایران می تواند در حوزه بلاک چین تمرکز خوبی را در طول سال ایجاد کند.

 

محمدی تاکید کرد:‌ما با همکاری و همراهی که در این حوزه از سوی مرکز فابا داشتیم امیدواریم نمایشگاه تراکنش ایران در حوزه بلاک چین و فین تک و فناوری های نوین در حوزه مالی پیشتاز باشد.

لینک منبع

قالب وردپرس