سه شنبه 4ام اردیبهشت 1403

سرقت ۵٫۵ میلیون دلاری از حساب بیت مین در صرافی بایننس!

بر اساس یک دادخواست قانونی که روز هفتم نوامبر در دادگاه آمریکایی منطفه غرب واشنگتن واقع در سیاتل تنظیم شد، بیت مین از یک هکر ناشناس به جرم سرقت ۵٫۵ میلیون دلار ارز دیجیتال از حساب بایننس خود در ماه آوریل شکایت کرده است. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیت مین، غول چینی […]

486 Views



بر اساس یک دادخواست قانونی که روز هفتم نوامبر در دادگاه آمریکایی منطفه غرب واشنگتن واقع در سیاتل تنظیم شد، بیت مین از یک هکر ناشناس به جرم سرقت ۵٫۵ میلیون دلار ارز دیجیتال از حساب بایننس خود در ماه آوریل شکایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیت مین، غول چینی سازنده دستگاه‌های استخراج، از یک هکر ناشناس به دلیل سرقت ۵٫۵ میلیون دلار از حسابش در صرافی بایننس شکایت کرده است.

بر اساس یک دادخواست قانونی که روز هفتم نوامبر در دادگاه آمریکایی منطفه غرب واشنگتن واقع در سیاتل تنظیم شد، بیت مین از یک هکر ناشناس به جرم سرقت ۵٫۵ میلیون دلار ارز دیجیتال از حساب بایننس خود در ماه آوریل شکایت کرده است.

بنا بر دادخواست مذکور، یک هکر ناشناس که در پرونده با عنوان (John Doe) به معنای فرد ناشناس از او یاد شده، کنترل این حساب بایننس را به دست گرفته، از بیت کوین موجود در حساب برای دستکاری قیمت آلت‌ کوین دیسنترالند (با نماد MANA) استفاده کرده و سپس سود حاصل را به سرقت برده است.

شرکت بیت مین مدعی شده که ارزش کل دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال به سرقت رفته بیش از ۵٫۵ میلیون دلار بوده است. این شرکت ضمن گزارش جزئیات دقیق خسارت وارده اعلام کرد که بیت کوین‌های مسروقه در مجموع تقریبا ۶۱۷ عدد بوده است. براساس دادخواست تنظیم شده این اتفاق در تاریخ ۲۲ آوریل و هنگامی که قیمت معاملاتی بیت کوین ۸۹۳۵ دلار بوده، به وقوع پیوسته است.

در این دادخواست شرح داده شده که هکر ناشناس در سرقت از بیت مین دو حساب در صرافی‌های بایننس ،که در حال حاضر دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات است، و بیترکس با ۲٫۳ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته‌ مانا (MANA) از این صرافی آمریکایی را در اختیار داشته است.

بر اساس گزارش‌های موجود، هکر ناشناس دستورهای خرید مانا و سایر ارزهای دیجیتال را از کیف پول دیجیتال بیت مین در صرافی با قیمت‌هایی بسیار بالاتر از قیمت رایج بازار و با بیت کوین‌های موجود در حساب وارد کرده بود. متهم همچنین با استفاده از بیت کوین‌های بیت مین برای خرید اتریوم، که البته بعدا برای خرید مانا از آن استفاده کرد، قیمت ارز دیجیتال مانا را به صورت تصنعی بالا برد.

بر اساس این دادخواست، هکر مذکور با استفاده از کیف پول خودش و کیف پول بیت مین تعدادی از معاملات بین بیت کوین و مانا را به صورت برنامه ریزی شده و در جهت معکوس نیز انجام داده که در پایان بیت کوین‌ها را از حساب بیت مین خود به یک کیف پول در پلتفرم معاملاتی بیترکس منتقل کرده است.

در اواسط ماه اکتبر، کوین تلگراف گزارش داد که خسارت‌های ناشی از هک صرافی‌های ارز دیجیتال در نه ماه اول سال ۲۰۱۸ از تعداد کل سال ۲۰۱۷ به میزان ۲۵۰ درصد بیشتر بوده و به طور کلی ۹۲۷ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته است.

لینک منبع

قالب وردپرس