شنبه 31ام شهریور 1403

راهنمای خرید برلیانس C3 کراس

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این همکاری سبب شد سایپا در هر دو دسته خودروهای سدان و هاچبک با خانواده برلیانس وارد بازار شود و سهم بیشتری از بازار خودرویی ایران را متعلق به خود کند. تفاوت‌های ظاهری با سایر خودروهای چینی، کیفیت مونتاژ نسبتاً خوب و پشتیبانی گسترده سایپا و پارس خودرو از محصولات […]

563 Views


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این همکاری سبب شد سایپا در هر دو دسته خودروهای سدان و هاچبک با خانواده برلیانس وارد بازار شود و سهم بیشتری از بازار خودرویی ایران را متعلق به خود کند. تفاوت‌های ظاهری با سایر خودروهای چینی، کیفیت مونتاژ نسبتاً خوب و پشتیبانی گسترده سایپا و پارس خودرو از محصولات برلیانس سبب شد اعضای این خانواده خیلی زود اعتماد مشتریان ایرانی را به دست آورند و در مجموع به پرفروش‌ترین خودروهای چینی بازار ایران تبدیل شوند.

بعد از به دست آوردن موفقیت‌های پی در پی خودروهای برلیانس در ایران، سایپا تصمیم گرفت با محصول جدیدی از این شرکت چینی بخش پرطرفدار دیگری از بازار ایران را هدف بگیرد و اقدام به عرضه یک خودرو کراس اوور جدید به نام برلیانس C3 کراس نمود.

برلیانس C3 کراس در واقع نسخه ارتقا یافته هاچبک چینی محبوب بازار ایران، یعنی برلیانس h۳۲۰ است. فروش برلیانس C3 کراس از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و در همان ابتدای کار به دلیل عملکرد خوب سایر اعضای خانواده، ویژگی‌های ظاهری خوب و امکانات بیشتر مانند کروز کنترل توانست فروش نسبتاً خوبی را نیز در ایران تجربه کند.

در حال حاضر بازار خرید و فروش برلیانس C3 کراس وضعیت نسبتاً خوبی در ایران دارد و افرادی که قصد خرید یک کراس‎اور کوچک شهری را دارند، خرید برلیانس C3 کراس را جزو یکی از انتخاب‌های اصلی خود قرار می‌دهند. به همین دلیل در این مقاله سعی خواهیم کرد به مهم‌ترین مواردی که قبل از خرید برلیانس C3 کراس باید بدانید اشاره کنیم.

کیفیت ساخت و طراحی برلیانس C3 کراس

در مجموع کیفیت ساخت خودروهای برلیانس در ایران قابل قبول است و برلیانس C3 کراس نیز شرایط مشابهی دارد. کیفیت مونتاژ این خودرو در سطح رضایت بخشی است و تا به حال خریداران این خودرو با مشکلات دامنه داری مواجه نشده‌اند. طراحی برلیانس C3 کراس نیز بر اساس پلتفرم سری محبوب h۳۰۰ انجام گرفته است و شباهت‌های زیادی بین این خودرو و برلیانس h۳۲۰ که طرفدار زیادی در بازار دارد دیده می‌شود.

افزایش ارتفاع، تغییر جزئی در چراغ‌های جلو، اضافه شدن گلگیر و سپر مشکی بزرگ به همراه ریل و باربند از مهمترین تغییرات مثبت این خودرو است که ظاهر جذابی به آن داده است. علاوه بر این قسمت عقب خودرو حال بسیار زیباتر از برادر کوچک‌تر آن شده است و سایپا با بزرگ‌تر کردن ابعاد خودرو فضای بیشتری نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. در مجموع می‌توان کیفیت ساخت و طراحی برلیانس C3 کراس را راضی کننده دانست.

امکانات برلیانس C3 کراس

برلیانس C3 کراس علاوه بر شباهت ظاهری در امکانات پایه نیز تفاوت چندانی با برلیانس h۳۲۰ ندارد. در واقع می‌توان گفت تمام امکانات سری h۳۰۰ در این خودرو نیز دیده می‌شود. اما سایپا کروز کنترل سفارشی را به عنوان یک برگ برنده در جیب برلیانس C3 کراس قرار داده است تا این خودرو را تا حدودی در سطح بالاتری از سایر اعضای خانواده برلیانس بنشاند. هرچند در مجموع نمی‌توان برتری این خودرو در این بخش را چندان جدی دانست و علاوه بر آن افزایش قیمت برلیانس C3 کراس تنها به دلیل چند آپشن ظاهری و حضور کروز کنترل از ارزش خرید آن کاسته است.

مشخصات فنی برلیانس C3 کراس

به نقل از ویرلن، برلیانس C3 کراس در مشخصات فنی نیز برتری خاصی نسبت به دیگر اعضای خانواده برلیانس ندارد و همانند سایر خودروهای برلیان در ایران با دو موتور ۱.۵ لیتری قدیمی و ۱.۶۵ لیتری جدید وارد بازار می‌شود. با اینکه قرار نیست از کراس‌اورهای کوچک شهری مانند برلیانس C3 کراس انتظاری در حد خودروهای شاسی بلند داشته باشیم اما در مجموع قوای فنی این خودرو چندان رضایت بخش نیست.

گیربکس جدیدی که همراه با موتور ۱.۶۵ لیتری روی خودرو سوار شده است نسبت به نسل قبلی کمی بهبود پیدا کرده است با این حال شتاب برلیانس C3 کراس نیز مانند قدرت خروجی آن نمی‌تواند راضی کننده باشد. در مجموع با خرید برلیانس C3 کراس تنها باید به سفرهای کم هیجان شهری قناعت کنید.

رقبای برلیانس C3 کراس

کراس‌اورها مدتی است که بازار خوبی در ایران پیدا کرده‌اند و برلیانس C3 کراس شرایط سختی برای رقابت با خودروهای هم دسته خود در ایران دارد. بدون شک رنو ساندرو استپ وی مهمترین و پرفروش‌ترین رقیب برلیانس C3 کراس در این دسته است. خودروسازی رقیب سایپا یعنی ایران خودرو نیز خودرو چینی h۳۰ کراس را وارد بازار کرده است که رقیب بسیار سر رختی برای کراس اوور کوچک سایپا محسوب می‌شود.

علاوه بر این لیفان x۵۰ را نیز نباید فراموش کنیم که طرفدارن خاص خود را در ایران دارد. این خودروها همگی شرایط خوبی در بازار ایران دارند و روی بازار خرید برلیانس C3 کراس تأثیر گذار خواهند بود.

قیمت و ارزش خرید برلیانس C3 کراس

قیمت برلیانس C3 کراس مانند سایر خودروهای موجود در بازار ایران افزایش شدیدی را تجربه کرده است و در بازار متلاطم خودرویی ایران هر روز نیز به قیمت آن اضافه می‌شود. در حال حاضر برلیانس C3 کراس صفر در سایت دیوار با قیمتی در حدود ۱۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

نمونه‌های دست دوم این خودرو نیز با افت قیمتی در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دست به دست می‌شوند. چنین قیمتی برای خودرویی با این مشخصات چندان منطقی به نظر نمی‌رسد اما با توجه به سایر رقبای حاضر در این محدوده قیمتی هنوز هم می‌توان گفت برلیانس C3 کراس یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس است.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک منبع

قالب وردپرس