یکشنبه 1ام مهر 1403

دوبرابر شدن تعداد خودپردازهای بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸/نصب بیش از 70 درصد از خودپردازها در آمریکای شمالی

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از بیت کوین، سال ۲۰۱۸ میلادی سال بسیار خوبی برای گسترش دستگاه‌های ATM کریپتوکارنسی‌ها بود، تعداد خودپردازهای بیت‌کوین در سراسر جهان طی ۱۲ ماه گذشته دو برابر شدند. هم اکنون بیش از ۴ هزار دستگاه خودپرداز در ۸۰ کشور جهان در حال مبادله پول با ارزهای دیجیتال هستند. […]

463 Views


به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از بیت کوین، سال ۲۰۱۸ میلادی سال بسیار خوبی برای گسترش دستگاه‌های ATM کریپتوکارنسی‌ها بود، تعداد خودپردازهای بیت‌کوین در سراسر جهان طی ۱۲ ماه گذشته دو برابر شدند. هم اکنون بیش از ۴ هزار دستگاه خودپرداز در ۸۰ کشور جهان در حال مبادله پول با ارزهای دیجیتال هستند.

 

روزانه ۶ دستگاه خودپرداز جدید کریپتوکارنسی نصب می‌شود

علی رغم سقوط قیمت ارزهای دیجیتال طی سال ۲۰۱۸ میلادی، دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در حال گسترش در سراسر جهان هستند و به طور متوسط روزانه ۶ دستگاه جدید نصب می‌شود.

به گفته دیتا لایت، شرکت تحلیل داده های مربوط به کریپتو، کسب و کار مربوط به تجهیز و نصب دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال در ماه‌های اولیه سال ۲۰۱۸ بسیار فعال‌تر بودند.

تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از سوی دیتا لایت در این باره نشان می‌دهد که ۴ هزار و ۵۱ دستگاه ATM  ارزهای دیجیتال اکنون در کل جهان مشغول به فعالیت هستند. اغلب این دستگاه‌های خودپرداز، تبادل پول با اغلب ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند به این صورت که ۴ هزار و ۴۶ دستگاه بیت کوین، ۲ هزار و ۴۲۱ دستگاه لیت کوین و ۱ هزار و ۹۹۳ دستگاه اتریوم را تحت پوشش خود دارند. تعداد دستگاه های خودپردازی که بیت‌کوین‌کش ارائه می‌دهند نیز به ۱ هزار و ۳۵۶ دستگاه می‌رسد. بسیاری از دستگاه های خودپرداز آلت‌کوین‌ها مانند دش، مونرو، داگ‌کوین و زی‌کش را نیز خرید و فروش می‌کنند.

دیتا لایت همچنین نموداری را منتشر کرده است که نشان دهنده میزان رشد دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال طی ۴ سال آینده است.

 

 

                

 

فعالیت بیش از ۴ هزار دستگاه خودپرداز بیت‌کوین

بر اساس منابع دیگر، تعداد دستگاه‌های خودپردازی که خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کنند از ۵۰۰ دستگاه در ژانویه سال ۲۰۱۶ به ۴ هزار و ۳۶ عدد در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش پیدا کرده‌اند.

بر این اساس، بیشترین تعداد دستگاه‌های ATM بیت‌کوین در آمریکا نصب شده است. هم اکنون بیش از ۷۰ درصد از دستگاه های ATM ارزهای دیجیتال در آمریکای شمالی واقع شده‌اند.

از سوی دیگر، دو مدل دستگاه ATM مربوط به ارزهای دیجتال در حال فعالیت هستند، نوع اولیه آن که تنها اقدام به فروش ارزهای دیجیتال می‌کند و نوع پیشرفته آن که به کاربران اجازه می دهد که نه تنها ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنند بلکه آن را نیز بفروشند.

بزرگترین شرکت های ساخت دستگاه های ATM ارزهای دیجیتال با نام Genesis Coin و General Bytes در حدود ۳۳ درصد از بازار را در اختیار خود دارند.

 

 

منبع:فابانیوز

لینک منبع

قالب وردپرس