سه شنبه 4ام اردیبهشت 1403

دریافت سوابق بیمه و نحوه استعلام از سامانه سنهاب

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر قصد دارید از صحت بیمه‌نامه خود اطمینان حاصل کنید، ویا نیاز دارید سوابق بیمه‌نامه ماشین خود را مشاهده کنید می‌توانید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید. به تازگی امکان استعلام بیمه‌ نامه ‌های شخص ثالث و بدنه توسط بیمه مرکزی و در سایت رسمی سنهاب آن امکان پذیر شده است. بجز […]

1944 Views


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر قصد دارید از صحت بیمه‌نامه خود اطمینان حاصل کنید، ویا نیاز دارید سوابق بیمه‌نامه ماشین خود را مشاهده کنید می‌توانید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید.

به تازگی امکان استعلام بیمه‌ نامه ‌های شخص ثالث و بدنه توسط بیمه مرکزی و در سایت رسمی سنهاب آن امکان پذیر شده است. بجز بیمه مرکزی، سایت ازکی نیز این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند سریع‌تر و با مراحل ساده‌تر از بیمه‌نامه خود استعلام بگیرند.  در ادامه به معرفی و نحوه عملکرد سیستم استعلام گیری می‌پردازیم.

سامانه سنهاب چیست

ممکن است بعد از خرید بیمه ثالث و بدنه، تاریخ انقضای بیمه و سوابق خسارت خود را فراموش کنید. با توجه به این که در بیمه ثالث پوشش مالی محدودیت دارد و درصورتی که از انقضای بیمه بگذرد، به آن جریمه تعلق می‌گیرد، پیگیری وضعیت بیمه‌نامه اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

در حال حاضر ازکی بعنوان مرکز مشاوره و خرید اینترنتی بیمه، این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند در دومرحله از بیمه خود استعلام بگیرند. کافی است با ورود به آدرس www.azki.com/sanhab اطلاعات لازم را وارد کنند تا از وضعیت بیمه‌نامه خود آگاهی پیدا کنند.

در ادامه به معرفی مراحل استعلام گیری در سایت ازکی می‌پردازیم.

مشاهده سریع سوابق بیمه خودرو

با توجه به این که تعداد مراجعین به سایت بیمه مرکزی بسیار بالاست، ممکن است در بعضی مراحل سایت دچار مشکل شود و یا سرعت پردازش پایینی داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای مشاهده سوابق بیمه‌ای خود به سایت ازکی مراجعه کنید.

بعد از ورود به آدرس www.azki.com/sanhab با انتخاب یکی از مراحل، فرایند را ادامه دهید. در حالت اول شما می‌توانید طبق تصویر، کد یکتا و کد ملی خود را وارد کنید. البته کد یکتا مخصوص بیمه‌نامه‌های جدید است و افرادی که که کد یکتا ندارند باید حالت دوم را در انتخاب کنند. در این حالت باید اسم شرکت بیمه، شماره بیمه‌نامه، شماره تلفن همراه و کد ملی را وارد کنید.

بعد از ورود اطلاعات و انتخاب گزینه استعلام، اطلاعاتی درباره وضعیت بیمه‌نامه شما مثل سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه، مبلغ پرداختی خسارت و موعد انقضای بیمه‌نامه نمایش داده می‌شود.

استعلام بیمه خودرو از طریق پیامک با استعلام سنهاب

روش دیگری برای استعلام بیمه ‌نامه وجود دارد که از طریق پیامک انجام می‌شود. در این حالت متن زیر را باید به شماره 30002621 پیامک کنید:

استعلام از طریق شماره بیمه‌نامه:

متن پیامک:1*کد ملی بیمه‌گذار*شماره بیمه‌نامه چاپ شده

نمونه:1*0038515000*91/01/002/000123

استعلام از طریق کد یکتا:

متن پیامک:1*کد ملی بیمه‌گذار*کد یکتای بیمه‌نامه

نمونه:1*0038515000*1234567890

نکته مهم در این روش این است که سیم کارت باید به نام شخص بیمه‌گذار باشد. در واقع اگر نام بیمه‌گذار و صاحب سیم کارت یکی نباشد، نمی‌توان از طریق پیامک بیمه را استعلام گرفت.

همچنین در روش استعلام مستقیم از سایت ازکی، اطلاعات کامل تری مثل سابقه خسارت و میزان تخفیف را مشاهده خواهید کرد اما در روش پیامکی فقط اطلاعات کلی مثل شرکت بیمه، تاریخ صدور بیمه و … در پیامک برای شما ارسال می‌شود.

استعلام بیمه با کد ملی

یکی دیگر از مزایای سایت بیمه مرکزی این است که افراد می‌توانند تمام بیمه‌هایی که تا امروز به نام آن‌ها ثبت شده را مشاهده کنند. بعد از ورود به سایت بیمه مرکزی و انتخاب گزینه «استعلام سوابق بیمه ای» وارد مرحله استعلام‌گیری می‌شوید. در این مرحله می‌توانید با وارد کردن اطلاعاتی مثل کد ملی، شماره موبایل و تاریخ تولد، استعلام خود را ثبت کنید. بعد از ورود اطلاعات کد پیگیری به صورت پیامک برای شما ارسال می‌شود. با استفاده از این کد پیگیری می‌توانید سوابق خود را در همه محصولات بیمه‌ای مشاهده کنید.

در این روش هم سیم کارت باید به نام شخص بیمه‌گذار باشد.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک منبع

قالب وردپرس