خدمات خرد مبتنی بر ابر چگونه مدیریت ریسک را تسهیل می بخشد؟
کد خبر: ۲۹۲۲۳۴ در خرداد 3, 1401 0 بر اساس یک گزارش خدمات خرد مبتنی بر ابر برای آن دسته از موسسات مالی است که مشتاق به بهبود مدیریت ریسک و ارتقای کارایی عملیات خود هستند. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بسیاری از موسسات مالی به ادغام خدمات خرد مبتنی بر ابر در عملیات […]
![](https://bankdaripress.ir/wp-content/uploads/2022/05/at-1653385375125.jpg)
بر اساس یک گزارش خدمات خرد مبتنی بر ابر برای آن دسته از موسسات مالی است که مشتاق به بهبود مدیریت ریسک و ارتقای کارایی عملیات خود هستند.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بسیاری از موسسات مالی به ادغام خدمات خرد مبتنی بر ابر در عملیات خود و همچنین استراتژیهای مدیریت ریسک سوق گرفته اند.
موسسات مالی با طیف وسیعی از چالشها در زیستبوم پرداخت امروزی مواجه هستند. این موسسات علاوه بر توسعه روشهای جدید برای از بین بردن اصطکاک در ارسال و دریافت وجوه برای مشتریان، باید مطابقت با مقررات و قوانین را لحاظ کنند، عملکرد یکپارچهای از ویژگیهای مختلف را بر روی همه دستگاهها ارائه دهند و هرگونه آسیبپذیری احتمالی در برابر دستکاری یا سرقت دادهها را پیگیری کنند.
وبسایت خبری ـ تحلیلی «PYMNTS» در همکاری با «Featurespace» مقالهای تحت عنوان “تحول جدید دیجیتال: ایجاد استراتژی مدیریت ریسک مبتنی بر ابر”، منتشر کرد که در آن روندهای جدید کلاهبرداری در فضای خدمات مالی را ارزیابی میکند.
اپلیکیشن «Playbook» الگویی سریع برای تجزیه و تحلیل و مدیریت ریسک سایبری در اختیار موسسات مالی قرار میدهد و ابزارها و فناوریهایی را بررسی میکند که میتواند به موسسات مالی کمک کند تا استراتژی های ضد پول شویی (AML) و پیشگیری از کلاهبرداری خود را تقویت کنند.
چند یافته کلیدی این گزارش عبارتند از:
خدمات خرد میتوانند تحولات دیجیتالی را تسریع بخشند
مدیریت ریسک برای موسسات مالی و کسبوکارهای در حال رشد محدود به مبارزه با کلاهبرداری و پولشویی نمیشود. ریسکهای پیش رو شامل تجارب ضعیف مشتری به دلیل وقفه در ارائه خدمات، عملکرد ناهماهنگ ویژگیهای محصولات و پدیداری ضعیف دادهها میشود.
بر اساس گزارش وبسایت خبری ـ تحلیلی «PYMNTS»، خدمات خرد مبتنی بر ابر برای آن دسته از موسسات مالی هستند که مشتاق به بهبود مدیریت ریسک و ارتقای کارایی عملیات خود هستند.
خدمات خرد نشاندهنده تغییرات مدرن در نحوه ایجاد، استقرار و ارتقاء محصولات، خدمات و ویژگیهای موسسات مالی و فینتکها هستند.
خدمات خرد همچنین معماری چابک و هدفمند را نشان میدهند که برای یک اپلیکیشن کاربردی توزیعشده ساخته شده است.
به این ترتیب، خدمات متصل به هم یک وظیفه معین و خاص را انجام میدهند. در این معماری، ویژگیهای جدید به خدمات اضافه میشود تا به طور انتخابی یک نتیجه یا یک سری نتایج ایجاد شود.
خدمات خرد موسسات مالی را قادر میسازند تا از طریق یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) ویژگیهایی را به فناوری موجود اضافه کنند.
به این ترتیب، موسسات مالی و دیگر کسبوکارها میتوانند به راحتی ویژگیها و خدمات نوآورانه را برای محصولات جدید ایجاد کرده و آنها را به سرعت در اختیار مصرفکنندگان قرار دهند.
سپس خدمات یا ویژگی خاصی را در یک اپلیکیشن به روز رسانی کنند، افزایش دهند یا حذف کنند، بدون اینکه تاثیر گستردهای در بافت پیرامونی داشته باشد.
این توانایی، انعطاف کسبوکارها و موسسات مالی را افزایش میدهد: خدمات خرد به آنها اجازه میدهد ظرفیت پردازش تراکنش و ویژگیهای جدید را بر حسب تقاضا اضافه کنند.
پذیرش خدمات خرد میتواند کارکرد عملیات را نمایانتر و پدیدارتر کند
برخی از بزرگترین شرکتهای جهان، مانند آمازون، نتفلیکس، اتسی و اوبر، مدیریت تکالیف کلیدی را نه در قالب عملیات یکپارچه، بلکه در قالب خدمات خرد انجام میدهند.
یک نظرسنجی نشان داد که 77 درصد از شرکتها نوعی از خدمات خرد را اتخاذ کردهاند. از میان این شرکتها، 92 درصد اعلام کردند که مزایای ملموسی، از انتقال تدریجی تا بهرهوری بیشتر توسعهدهندگان، در سازمانها تجربه شده است.
خدمات خرد همچنین به عنوان مبنای یک استراتژی کلی مدیریت ریسک جذابیت قابل توجهی دارند. خدمات خرد اغلب همراه با کانتینر (Container) ابری استفاده میشوند.
کانتینرهای ابری قبل از اینکه کدهای یک پروژه اجرا شوند، کدها و تمام موارد مورد نیاز آن را در فضایی جمعآوری میکنند و اجازه میدهند تا در نرمافزار اجرا شود.
این کار به منظور آزمایش آن کدها در فضایی ایزوله است. همچنین، Kubernetes (K8s) نیز یک ابزار متنباز ساماندهی کانتینر است که بسیاری از کارهای لازم برای پیادهسازی، مدیریت و مقیاسدهی برنامههای مبتنی بر کانتینر را بهشکل خودکار اغلب از طریق یک پلتفرم طرف سوم انجام میدهد.
این ویژگی به سازمانها امکان ردیابی کامل کانتینر، قابلیت مشاهده و مقیاسپذیری بر اساس تقاضای ویژگیها را در چندین محیط ابری میدهد.
Kubernetes (K8s)میتواند مزایای خدمات خرد را بهینهسازی کند
Kubernetes (K8s) میتواند بر ارزش خدمات خرد به عنوان جزئی از استراتژی مدیریت ریسک اضافه کند.
از آنجایی که خدمات خرد مبتنی بر K8s را میتوان همه جا در محیطهای مبتنی بر ابر توسعه، استقرار و مدیریت کرد.
بنابراین، تیمهای توسعه میتوانند ویژگیهای نوآورانه را به سرعت و به شکلی قابل اعتماد، با حداقل نیاز به منابع ایجاد کنند.
K8s و خدمات خرد همچنین به موسسات مالی و فینتکها اجازه میدهند تا مشکلات را به سرعت مرتفع کنند.
هماهنگسازی کانتینر K8s میتواند امنیت بیشتری را برای خدمات فراهم کند. خدمات خرد مبتنی بر کانتینر میتوانند با استفاده از چندین ماشین مجازی (VM) کار کنند.
به همین دلیل، اگر اپلیکیشن از خدمات خرد دیگر به عنوان بکآپ استفاده کند، ضعف یک ماشین مجازی تأثیری بر خدمات ارائهشده به کاربر نهایی نخواهد داشت.
زیرا اپلیکیشنها و دادههای مربوط به آنها در حجمخاصی حفظ و نگهداری میشوند و برای سایر کانتینرها قابل مشاهده نیستند مگر اینکه اتصالی برقرار شود.
البته قابل ذکر است که خدمات خرد تنها یکی از اجزای یک استراتژی مدیریت ریسک قدرتمند هستند.
مترجم: فرزانه اسکندریان
منبع: https://www.pymnts.com/aml/2022/new-report-cloud-based-microservices-are-transforming-modern-risk-management/