جمعه 2ام آذر 1403

جزئیات طرح راه‌اندازی سوپرمارکت‌های مالی در بورس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، محمودرضا خواجه نصیری با اشاره به حضور مستقیم افراد متخصص برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه گفت: تصمیم سازی در فضای سرمایه گذاری در بورس، مسأله‌ای است که ارتباط مستقیمی با دانش افراد دارد و با توجه به سطوح مختلف آشنایی با سرمایه […]

387 Views



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، محمودرضا خواجه نصیری با اشاره به حضور مستقیم افراد متخصص برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه گفت: تصمیم سازی در فضای سرمایه گذاری در بورس، مسأله‌ای است که ارتباط مستقیمی با دانش افراد دارد و با توجه به سطوح مختلف آشنایی با سرمایه گذاری، هر یک از این سطوح بر اساس اقتضائات خود، یک نوع عملکرد پیش رو دارند.

وی افزود: برخی از علاقمندان زمانی که تصمیم به سرمایه گذاری می‌گیرند با پرسش‌های متعددی روبرو می‌شوند و سوالاتی مانند اینکه “ما نمی‌دانیم از کجا و چگونه اقدام به سرمایه گذاری کنیم یا به دنبال این هستیم که از تمامی فرصت‌های سرمایه گذاری از جمله سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه، بازارهای مالی و اقتصادی، بازار ارز، طلا و سکه یا فرصت‌های سرمایه گذاری روی ابزارهای نوین مالی یا مبتنی بر کالا به صورت یک جا بهره مند شویم ” مطرح می‌کنند.

به گفته خواجه نصیری، این گروه از افراد نیازمند به پیشخوانی هستند تا با مراجعه به آن، مسیرهای مختلف سرمایه گذاری خود را پس از اخذ تصمیم برای سرمایه گذاری دنبال کنند.

عضو هیأت مدیره بورس تهران، با بیان اینکه ایده سوپر مارکت مالی به عنوان یک ترند جهانی در حرکت است گفت: ارائه خدمات در سوپرمارکت مالی، در واقع ارائه خدمات مالی اعتباری با پشتوانه بازار سرمایه است؛ به این ترتیب که این پیشخوان می‌تواند اقدامی در جهت رفع نیاز افراد علاقمند به حضور در بازار سرمایه باشد که از دانش مالی کمتری برخوردارند.

به گفته خواجه نصیری، سوپرمارکت‌های مالی در کشورهای توسعه یافته ارائه دهنده مجموعه‌ای از خدمات مالی و سرمایه گذاری هستند که افراد مختلف می‌توانند به صورت آنلاین یا آفلاین از این خدمات بهره بگیرند.

وی نکته ممتاز سوپرمارکت مالی را ارائه یکجای کلیه خدمات مالی برشمرد و گفت: در این پیشخوان افراد به جای آنکه برای دریافت این خدمات به صورت منفک از چندین و چند شرکت اقدام کنند می‌توانند با صرفه جویی در وقت و کاهش بروکراسی اداری از تنوع خدمات مالی و همچنین تخفیفات مطلوب بهره مند شوند.

به اعتقاد خواجه نصیری، هدف اصلی از تشکیل سوپرمارکت مالی ارائه سبدی کامل از محصولات و خدمات سرمایه گذاری به مشتریان است تا افراد به صورت حرفه ای مشکلات مالی خود را برطرف و برنامه مالی خود را برای آینده‌ای امن تنظیم کنند.

خواجه نصیری، با اشاره به رایج بودن موضوع سرمایه گذاری مبتنی بر هدف در کشورهای توسعه یافته گفت: در این روش سرمایه گذاران بر مبنای اهداف تعریف شده خود وارد حوزه سرمایه گذاری می‌شوند و این مهم مستلزم آن است که بتوانیم یکجا از همه ابزارهای سرمایه گذاری بهره مند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بازار سرمایه به صورت مدیریت دارایی اختصاصی یا در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری، مشاوره مالی و سرمایه گذاری و مدیریت ریسک و تأمین مالی برای اشخاص حقوقی و خدمات کارگزاری و همچنین مشاوره و صدور انواع بیمه نامه و خدمات مالی عمومی و مشاوره به صورت مشاوره مالیاتی و حقوقی، و آموزش از دیگر خدمات سوپر مارکت های مالی است

لینک منبع

قالب وردپرس