یکشنبه 4ام آذر 1403

ثبت برند و لوگو، اخذ کارت بازرگانی، جواز تاسیس و کسب

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ثبت برند روشی برای متمایز و متفاوت شدن نام تجاری از دیگران است. زمانی که به فروشگاهی می‌رویم تا کالای مورد نیاز خود را خریداری نمائیم و یا اینکه به دنبال خدماتی هستیم به دنبال اسمی خاص و منحصر به فرد می‌گردیم و به همین علت اولین سوالی که در […]

421 Views


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ثبت برند روشی برای متمایز و متفاوت شدن نام تجاری از دیگران است. زمانی که به فروشگاهی می‌رویم تا کالای مورد نیاز خود را خریداری نمائیم و یا اینکه به دنبال خدماتی هستیم به دنبال اسمی خاص و منحصر به فرد می‌گردیم و به همین علت اولین سوالی که در ذهن ما به وجود می‌آید و از فروشنده یا مسئول خدمات می‌پرسیم نام برند و اسم تجاری محصول یا خدمات است. در واقع مشتریان برای خرید یک محصول به برند و لیبل آن اهمیت زیادی می‌دهند، به همین خاطر هر شخصی که بخواهد یک فعالیت شغلی یا خدماتی را شروع کند اولین اقدامی که باید انجام دهد، این است که نامی که با آن فعالیت می‌کند را به عنوان اسم تجاری در اداره ثبت علائم تجاری به ثبت برساند. پس از آن شروع به تبلیغات و برندسازی برای نام تجاری کند.

برند باید دارای تمام ویژگی‌های یک محصول برای شناساندن آن به مشتری باشد تا او بتواند با شناخت کامل آن محصول، کالا و یا خدمات انتخاب درستی داشته باشد.

تصدیق برند یک سند رسمی محسوب می‌شود که دارنده آن مالک آن علامت یا اسم تجاری است و هیچ شخص دیگری حق استفاده، کپی و حتی تحریم آن را ندارد.

در دنیای تجارت و کسب و کار برند به دو شکل فارسی و لاتین وجود دارد. همچنین برند را می‌توان به دو صورت حقیقی و حقوقی اخذ کرد. یعنی اگر شخصی برای خود و به نام خود بخواهد برندی را ثبت کند این می‌شود به صورت شخص حقیقی ولی اگر شرکتی بخواهد برای خود برندی داشته باشد باید به نام شرکت و با مدارک مربوط به آن اقدام به ثبت برند نماید.

لازم به ذکر مدت اعتبار یک علامت تجاری (ثبت لوگو) دو سال است که این زمان مجدد برای ده سال دیگر هم قابل تمدید است. نکته جالب توجه این است که شما می‌توانید برند یا لوگویی را که به نام خود ثبت کرده‌اید را به مبلغی بیشتر به دیگران واگذار نمائید و این مقدار بستگی به کارکرد آن برند و مدت زمان استفاده از آن دارد. پس سعی کنید علائم یا نشانه‌هایی انتخاب کنید که در آن از نظر دیگران برای آن کسب و کار جذاب باشند.

شرکت ثبتی و حقوقی سرآسا با داشتن کادری مجرب و مطمئن شما را در انتخاب هر چه بهترعلامات و نشانه‌های تجاری یاری خواهد کرد.

اخذ کارت بازرگانی

اخد کارت بازرگانی یکی دیگر از موارد مهم و ضروری در هر کسب و کار و حرفه‌ای داشتن کارت بازرگانی است. کارت بازرگانی به دو نوع حقیقی (شخصی) و حقوقی (شرکتی) منقسم می‌شود. هر شخصیت حقیقی و حقوقی می‌تواند در آن واحد دو کارت حقیقی و حقوقی داشته باشد اما گرفتن دو کارت حقیقی یا دو کارت حقوقی برای یک نفر امکان‌پذیر نیست.

امکان گرفتن کارت بازرگانی برای اتباع غیر ایرانی مقدور نیست. تنها راهی که می‌توانند کارت بازرگانی داشته باشند این است که به عنوان مدیر عامل شرکت اقدام نمایند. چنانچه دارنده‌ی کارت بازرگانی فوت نماید یا مدیریت عاملی شرکت به شخص دیگری واگذار شود، کارت بازرگانی باید غیرفعال شود.

با توجه به پروسه سخت اخذ کارت بازرگانی و گذر از ادارات مختلف شما می‌توانید این امر را به راحتی به ما بسپارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صرف هزینه کم کارت خود را دریافت کنید.

اخذ جواز

با توجه به نوع کسب و کار تجارت هر فردی جوازهای متفاوتی وجود دارد. در اینجا ما شما را با اوناع این جوازها آشنا می‌کنیم.

جواز تأسیس

جواز تأسیس گواهی و مجوزی است جهت سرمایه گذاری و تولید در شهرک‌های صنعتی. جواز تأسیس با توجه به نوع محصول از وزارت صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی یا وزارت بهداشت و… دریافت می‌شود و مدت زمان اعتبار این جواز تأسیس یک سال است و قابلیت تمدید آن برای دارندگان وجود دارد البته مدت تمدید جواز تأسیس مطابق با نظر کارشناسان و همچنین با توجه به پیشرفت کار متفاوت است. توجه به این نکته الزامی است که در صورت عدم تمدید جواز توسط متقاضیان، جواز تأسیس به خودی خود باطل و از درجه اعتبار ساقط است.

اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور انجام سرمایه گذاری یا اقدامات تولیدی و اقتصادی نیاز به اخذ مجوزی تحت عنوان جواز تأسیس دارند. اخذ جواز تأسیس با توجه به نوع محصولات باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت یا جهاد کشاورزی یا سایر ارگان‌های مرتبط صورت گیرد. در ضمن به منظور تولید کالاهای متفاوت همانند ابزار آلات پزشکی و دارویی یا احداث کارخانه‌های داروسازی و کارخانه‌های مواد غذایی پیش از هر اقدامی، اخذ مجوز از وزارت بهداشت الزامی است.

پس از دریافت جواز تأسیس متقاضیان می‌توانند پروانه بهره برداری را نیز اخذ نمایند و در شهرک‌های صنعتی، زمینی با توجه به متراژهای درج شده در جواز خریداری نمایند. در واقع اخذ جواز تأسیس پیش زمینه‌ای جهت خرید زمین و دریافت پروانه بهره برداری است.

نکته قابل ذکر این است که به منظور اخذ یک جواز باید کالاهایی که با یگدیگر هم خوانی دارند در آن جواز ذکر شوند به عنوان مثال مواد آرایش و بهداشتی با جوازهای مرتبط قالیشویی، مواد غذایی و …نمی توانند در یک جواز آورده شوند.

جواز کسب

جواز کسب برای هر کسب و کاری است که با حقوق مصرف‌کنندگان مرتبط است یا نیاز به مهارت دارد و مطابق قانون نیازمند دریافت مجوزهای مخصوص از مراجع خاص است. مشاغلی همچون آرایشگری، نانوایی، فست فودها و رستوران‌ها، اتوبارها، خیاطی‌ها و… از مشاغلی هستند که نیاز به جواز کسب دارند.

برخی مشاغل نیازمند داشتن مهارت خاص است که افراد می‌توانند پس از کسب این مهارت‌ها گواهی مربوطه را از مراکز آموزشی مجاز دریافت و به اتحادیه ارائه دهند. اما برخی مشاغل ضرورتی برای آموزش مهارت خاص ندارند بلکه باید توانایی انجام و ارائه خدماتی از قبیل تأمین مکان مناسب و امکانات مالی مکفی را داشته باشند که هم در این‌گونه موارد و هم در مورد دارندگان مهارت شغلی، تکلیف به تأمین مکان مناسب و مطابق استاندارهای تعریف شده برای اشتغال به شغل مربوطه وجود دارد.

این استانداردها با توجه به احتمال خطرات شغلی، ایمنی اشخاص، کارکنان و مراجعان و همچنین اموال، تجهیزات و گاه حریم، مساحت و امکانات جانبی تعیین و تعریف شده و اتحادیه‌ها و اداره اماکن پس از احراز وجود این شرایط، مقدمات صدور جواز کسب را فراهم می‌کنند. البته در پرونده شغلی شخص، مدارک و دلایل وجود این صلاحیت‌ها و امکانات باید به طور اطمینان‌بخش و با مدرک لازم وجود داشته باشد. مدارک هویتی و حق استفاده از محل اعم از اجاره‌نامه معتبر یا سند مالکیت از ضروریات و الزامات است.

جواز مشاغل خانگی

با توجه به اینکه زنان دوشادوش مردان و در کنار آنها به فعالیت‌های شغلی و اجتماعی می‌پردازند به همین علت کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌گردند. در واقع با این روش زنان نیز به طریقی می‌توانند در کنار خانواده خویش درآمد زایی نمایند. این نوع کسب و کار دارای مزایایی از جمله ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، استفاده از نیروی کار تمامی اعضای خانواده، کاهش و حتی حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره مکان برای کارگاه و ایاب و ذهاب و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجربیات به وسیله آموزش غیررسمی به روش استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و… است.

جواز بسته بندی

همان گونه که از نام جواز بسته بندی برمی آید این نوع مجوز برای بسته بندی انواع کالاها و اقلام مختلف در زمینه‌های گوناگون صادر می‌گردد و این جواز به اشخاص حقیقی و یا اشخاص حقوقی جهت سرمایه گذاری داخلی یا خارجی جهت بسته بندی در زمینه‌های مختلف بسته بندی داده می‌شود. و این مجوز دارای انتقال به دیگری نیز هست.

جواز بسته بندی گواهی است که به دارنده ی آن اجازه می‌دهد در یکی از شهرک‌های صنعتی، منطقه یا ناحیه صنعتی و در واقع مناطق مجازی که در جواز تأسیس عنوان شده است به بسته بندی محصولی که در جواز تأسیس ذکر شده است اقدام نماید.

جواز بسته بندی با توجه به نوع محصول بسته بندی ازوزارت صنعت و معدن و تجارت و یا جهاد کشاورزی یا سایر ارگان‌های مربوطه صادر می‌شود.

همان گونه که در مطالب بالا ذکر شد جواز بسته بندی به دو صورت حقیقی و حقوقی صادر می‌گردد که هر کدام دارای شرایط خاص خود هستند و باید از طریق سازمان مربوطه احراز گردد.

با توجه به اینکه اخذ هر کدام از موارد بالا مستلزم پیمودن راهی سخت و طولانی است مؤسسه ثبتی و حقوقی سرآسا شما را در این راه یاری خواهد کرد تا بتوانید با صرف هزینه‌ای کم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن جه می‌خواهید دست یابید. لازم به ذکر است تمامی مشاوره‌های ما در این زمینه به صورت رایگان انجام خواهد گرفت. هدف ما رضایت شماست.

به منظور مشاوره رایگان انواع امور ثبتی کسب و کار خود می‌توانید با شماره ۰۲۱-۲۲۳۹۵۷۱۷ – ۰۹۱۹۷۷۰۵۴۷۰ تماس گرفته یا به دفتر مرکزی به آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، بلوار صبا، ابتدای مهر ۸، پلاک ۴۰، واحد ۶. مراجعه نمایید.

نشانی وب سایت : https://sar-asa.com/ نشانی ایمیل شرکت سر آسا info@sar-asa.com

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک منبع

قالب وردپرس