پنج شنبه 6ام اردیبهشت 1403

ثبات قیمت دلار در روزهای ابتدایی سال/ پایداری تقاضا در بازار سکه

ثبات قیمت دلار در دومین روز کاری سال قیمت دلار متشکل در شروع معاملات امروز 25 هزار و 320 تومان بود و نرخ ابتدایی دلار سنا 25 هزار و 573 تومان گزارش می‌شد. قیمت دلار متشکل و سنا در شروع کار نسبت به نرخ انتهایی روز گذشته به صورت جزئی رشد کرده بود. قیمت دلار […]

281 Views


ثبات قیمت دلار در دومین روز کاری سال

قیمت دلار متشکل در شروع معاملات امروز 25 هزار و 320 تومان بود و نرخ ابتدایی دلار سنا 25 هزار و 573 تومان گزارش می‌شد. قیمت دلار متشکل و سنا در شروع کار نسبت به نرخ انتهایی روز گذشته به صورت جزئی رشد کرده بود. قیمت دلار در بازار نیز صبح امروز حوالی 26 هزار و 300 تومان قرار داشت و هنوز پایدار بود (قیمت دلار در ادامه قدری به سمت پایین حرکت کرد). احتمالا فعالان بازار انتظار خروجی دیدار انریکه مورا با مقامات ایرانی را می‌کشند. در صورتی که این دیدارها نتیجه مهمی در بر داشته باشد می‌تواند در معاملات پشت خطی امشب و معاملات فردا قیمت دلار را تحت تاثیر قرار دهد، اما تا صبح امروز قیمت دلار تقریبا نسبت به روزهای پایانی سال گذشته ثابت بود.

قیمت سکه نزدیک به ارزش ذاتی اش قرار دارد

قیمت سکه در روزهای پایانی سال گذشته حوالی 12 میلیون و 300 هزار تومان نوسان می‌کرد. با احتساب این قیمت برای سکه و قیمت روز گذشته طلا و دلار اندازه حباب قیمت سکه خیلی کوچک به دست می‌آمد و انتظار می‌رفت قیمت سکه قدری رشد کند. قیمت سکه دیروز قدری بالا رفت و به مرز 12 میلیون و 400 هزار تومان نزدیک شد. اما حتی اندازه حباب قیمت سکه 12 میلیون و 400 هزار تومانی نیز کوچک بود. کوچک بودن اندازه حباب قیمت سکه به نوعی نشان دهنده رفتار محتاطانه معامله‌گران، پایداری تقاضا و انتظارات کاهشی در بازار بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار متشکل و سنا در شروع معاملات امروز به صورت محدود رشد کرد. قیمت دلار در بازار آزاد پایدار است و فعالان بازار انتظار خروجی سفر مورا و دیدار وی با مقامات ارشد ایرانی را می‌کشند. حباب قیمتی سکه نسبتا کوچک است. کوچک بودن اندازه حباب قیمتی سکه نشانه‌ای از پایدار تقاضا و انتظارات کاهشی در بازار محسوب می‌شود.

لینک منبع

قالب وردپرس