شنبه 31ام شهریور 1403

توسعه ارز دیجیتال برای معاملات بین بانکی امارات و عربستان

به گزارش رسانه انگلیسی زبان GulfNews در ۱۲ دسامبر، بانک مرکزی امارات متحده عربی با اداره پولی عربستان صعودی (SAMA) همکاری می کند تا یک ارز دیجیتال که در معاملات بین بانکی و بین مرزی بین دو کشور پذیرفته شده ‌است را صادر کنند. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رئیس بانک مرکزی […]

434 Views



به گزارش رسانه انگلیسی زبان GulfNews در ۱۲ دسامبر، بانک مرکزی امارات متحده عربی با اداره پولی عربستان صعودی (SAMA) همکاری می کند تا یک ارز دیجیتال که در معاملات بین بانکی و بین مرزی بین دو کشور پذیرفته شده ‌است را صادر کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رئیس بانک مرکزی امارات‌متحده‌عربی Mubarak Rashed Al Mansouri، در طی نشست بر روی استانداردهای بانکی جهانی و مقررات منطقه عرب گفت:“این اولین باری است که شاهد هم‌کاری مقامات پولی کشورهای مختلف در این زمینه هستیم و امیدواریم که این دستاورد، هم‌کاری مشابه در منطقه ما را افزایش دهد.”

با این حال، وی اشاره کرد که این طرح فقط یک مطالعه است و آن‌ها عمیق‌تر وارد آن نشده اند. انتظار می‌رود که واحد پول دیجیتال تحت توسعه، تنها بین بانک‌ها مورد استفاده قرار گیرد. به گفته Al Mansouri، این کار بسیار کارآمدتر خواهد بود.

او افزود که پیشرفت اخیر در فن‌آوری مالی، چالش‌ها و فرصت‌ها را باهم به ارمغان می‌آورد. طبق گفته وی، این کلید قوانینی هستند که خطرات و بهترین روش‌ها برای کاهش آن‌ها را درک می‌کنند.

همانطور که وب سایت Cointelegraph در اول اکتبر گزارش داد، یک واحد پول دیجیتال که توسط دولت دبی حمایت می‌شود سیستم پرداخت خود را به دست خواهد آورد. در نتیجه، مصرف کنندگان محلی قادر به استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت کالا و خدمات خواهند بود.

بازار جهانی ابوظبی همچنین به تازگی یک تست از یک سیستم مبتنی بر بلاک چین (KYC) را انجام داده‌است. گفته می‌شود که اولین مرحله آزمایش که در منطقه آزاد بین‌المللی در پایتخت امارات‌متحده‌عربی برگزار شد، موفقیت‌آمیز بوده‌است.

 

 

منبع : Cointelegraph

لینک منبع

قالب وردپرس