یکشنبه 1ام مهر 1403

تعاملات اقتصادی کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله فلاحت پیشه در دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور اظهار داشت: طبق توافق‌های صورت گرفته قرار بر این شده است که ما به عنوان نمایندگان بیش از دو میلیارد نفر، تجارب خودمان را در قالب قوانین مشترک و راهکارهای عملی درباره مبارزه با تروریسم با یکدیگر مبادله کنیم. رئیس کمیسیون […]

435 Views



به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله فلاحت پیشه در دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور اظهار داشت: طبق توافق‌های صورت گرفته قرار بر این شده است که ما به عنوان نمایندگان بیش از دو میلیارد نفر، تجارب خودمان را در قالب قوانین مشترک و راهکارهای عملی درباره مبارزه با تروریسم با یکدیگر مبادله کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: باید مشخص شود که ریشه تروریسم در کجا وجود دارد و قربانیان اصلی آن چه کسانی هستند؟

وی تصریح کرد: غالب کسانی که تروریسم را در منطقه ما پرورش می‌دهند، خارج از این منطقه هستند و اغلب قربانیان حوادث تروریستی هم در کشورهای منطقه هستند.

فلاحت پیشه با تاکید بر ضرورت رسیدن به تعاریف مشترک و جرم انگاری در مقابل مقررات بین المللی و نگاه همراه با تحفظ به CFT، گفت:  با توجه به تهدیدهای نوین تروریستی مثل قاچاق انسان باید تجارب کشورها در این موارد خاص هم دریافت شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه ضرورت دارد یک پلتفرم یا چارچوب مشترکی برای مبارزه با تروریسم وجود داشته باشد، ادامه داد: در حوزه آموزش و کار فرهنگی باید پیشنهادات عملی خود را به یکدیگر ارائه دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به کودکان، زنان و جوانان که قربانیان اصلی تروریسم هستند، تصریح کرد: از سوی دیگر همه باید بر این باور باشند که دین از تروریسم جداست و ادیان آسمانی بویژه دین اسلام مخالف تروریسم هستند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه امنیت زیرساخت توسعه است و تروریسم مهمترین مانع در این رابطه است، اظهار داشت: همچنین لازم است بین کشورها در حوزه های اقتصادی و تجاری هم همکاری های بیشتری صورت گیرد چراکه تعاملات اقتصادی اثر عملی بر همکاری در موضوعات دیگر بویژه مبارزه با تروریسم دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: لازم است یک بانک اطلاعاتی مشترک جهت بررسی موافقتنامه‌های موجود ایجاد شود و همچنین تبادل اسناد در همکاری‌ها صورت گیرد.

لینک منبع

قالب وردپرس