یکشنبه 1ام مهر 1403

تسلیحات انگلیس چگونه به دست عربستان می رسد؟

پروژه کمک ها به یمن که توسط آکسفام تامین می شود، هدف حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفته است. این موضوع با افزایش فشار ها بر دولت انگلیس برای توقف فروش اسلحه به ریاض آشکار شد. – اسلحه به ریاض فروخته است. علیرغم تضمین دولت انگلیس به عربستان در زمینه پشتیبانی اطلاعاتی و آموزش نیرو […]

491 Views


پروژه کمک ها به یمن که توسط آکسفام تامین می شود، هدف حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

این موضوع با افزایش فشار ها بر دولت انگلیس برای توقف فروش اسلحه به ریاض آشکار شد.

– اسلحه به ریاض فروخته است.

علیرغم تضمین دولت انگلیس به عربستان در زمینه پشتیبانی اطلاعاتی و آموزش نیرو های ائتلاف تحت فرماندهی عربستان برای کاهش تلفات غیرنظامی، آخرین گزارش ها از پروژه داده های یمن (YDP) نشان می دهد که 48 درصد از حملات هوایی ناشناخته ائتلاف، اهداف غیرنظامی را بمباران کرده‎اند.

غیرمسئولانه و ناسازگار: بمباران هوایی تحت حمایت انگلیس، کمک های انگلیس در یمن را از بین می برد سخنگوی YDP، به ایندیپندنت گفت: “با آغاز حملات هوایی ائتلاف سعودی و مشارکت امارات در ماه ژوئن علیه شهر حدیده، افزایش قابل ملاحظه ای در هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی مشاهده می شود.

این روند که از ماه ژوئن شدت یافته در ماه سپتامبر به اوج رسید.

48 درصد اهداف حملات هوایی ائتلاف در این ماه، اهداف غیرنظامی بودند.

این روند افزایشی در ارقام تلفات نیز منعکس شده است.

” براساس داده های مربوط به رصد حملات هوایی، به جز اکتبر سال 2015 که رکورددار حملات هوایی ائتلاف به یمن بوده است، سپتامبر سال جاری، بیشترین میزان هدفگیری غیرنظامی را در سه سال و نیم اخیر به خود اختصاص داد.

اندرو میچل، نماینده محافظه کار ساتن کالدفیلد و وزیر سابق توسعه بین المللی، مشی انگلیس در یمن را مشت زدن به صورت یک فرد و سپس مواجه است.

یکی از نمایندگان حزب کارگر که در کمیته تحقیقات بین المللی و کمیته صادرات تسلیحات جنگی حضور دارد گفت: بمباران کمک های خود ما “طنز وحشیانه‎ای” است.

او به ایندیپندنت گفت: “دولت درباره حضور نیرو های انگلیسی در مراکز فرماندهی هوایی عربستان به منظور کاهش تلفات غیرنظامی دروغ می گوید.

این موضوع با افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات هوایی مشخص می شود.

این آمار دو معنا دارد: یا حضور نظامی ما در این مراکز فرماندهی کاملا بی ثمر است یا انگلیس این حملات علیه غیرنظامیان را برنامه ریزی می کند.

” ائتلاف سعودی از سال 2015 حملات هوایی خود علیه یمن را آغاز کرده و محاصره زمینی، دریایی و هوایی را به این کشور تحمیل کرده است.

همه این تلاش ها برای بازگرداندن رییس جمهور” مستعفی یمن به کشور و نیز به قدرت انجام می شود که در نتیجه قیام های مردمی در این کشور از کار برکنار شد.

این در حالی است که نیرو های یمنی به بمباران کمک های بشردوستانه و محاصره مناطق حامی دولت و نیز ایجاد قحطی متهم می شوند.

مذاکرات صلح در سپتامبر سال جاری شکست خورد و علیرغم درخواست های مکرر بین المللی برای از سرگیری دور جدید مذاکرات، سربازان دولت مستعفی حملات خود به بندر حدیده را تشدید می کنند.

لیز گرانده، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور یمن، ماه گذشته گفت 13 میلیون غیرنظامی در صورت تداوم حملات هوایی در معرض گرسنگی قرار خواهند گرفت.

سازمان ملل روز جمعه هشدار داد که قحطی ناگهانی می ‎تواند 2 میلیون مادر را در معرض خطر
کلید واژه ها: هوایی – انگلیس – نظامی – ائتلاف – بمباران – عربستان – افزایش – ایندیپندنت – بین المللی – دولت – سعودی – تسلیحات – صادرات تسلیحات – کشور – نیرو – محاصره – برنامه ریزی – پروژه – اسلحه – حضور نظامی – قربانیان – اطلاعاتی – کاهش – رکورددار – درصد – مذاکرات – انگلیسی – صادرات – برنامه – دریایی

لینک منبع

قالب وردپرس