جمعه 7ام اردیبهشت 1403

تامین نیاز داخل از طریق بورس، بعد مجوز صادرات

عرضه کالاهای فلزی در بورس بیش از سایرمحصولات مورد توجه قرار گرفت و به همین ترتیب دستورالعمل ها و بخشنامه هایی در این رابطه صادرشده که ممکن است ضعف هایی هم داشته باشند اما با تکمیل این دستورالعمل ها شرایط بهبود یافته است – ” به گزارش سایت قطره و به نقل از است که […]

554 Views


عرضه کالاهای فلزی در بورس بیش از سایرمحصولات مورد توجه قرار گرفت و به همین ترتیب دستورالعمل ها و بخشنامه هایی در این رابطه صادرشده که ممکن است ضعف هایی هم داشته باشند اما با تکمیل این دستورالعمل ها شرایط بهبود یافته است – ” به گزارش سایت قطره و به نقل از است که از جمله این محصولات می توان به الکترود گرافیتی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی و مشاور معاونت امور معادن وصنایع معدنی با اشاره به نقش این محصول در تولید محصولات فولادی تصریح کرد: الکترود نقش مهمی در تولید کارخانه های فولادی دارد که خوشبختانه ازنظر موجودی این محصول مشکلی در کشور وجود ندارد و برای اکثر واحدهای تولیدی پیش بینی های لازم انجام شده است.

عرضه کالاهای فلزی در بورس امیری همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست وزارت صمت به سمت عرضه کالاها در بورس توضیح داد: عرضه کالاهای فلزی در بورس بیش از سایرمحصولات مورد توجه قرار گرفت و به همین ترتیب دستورالعمل ها و بخشنامه هایی در این رابطه صادرشده که ممکن است ضعف هایی هم داشته باشند اما با تکمیل این دستورالعمل ها شرایط بهبود یافته است.

به گفته وی در حال حاضر با عرضه مستمر میلگرد در بورس کالا، این محصول در کشور به وفور و با قیمت پایین وجود دارد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی و مشاور معاونت امورمعادن وصنایع معدنی ضمن بیان این نکته افزود: برای کالاهای عرضه شده در بورس از طرف وزارت صمت قیمت پایه انتخاب شده و سقف معاملات آزاد است.

امیری با بیان اینکه عرضه محصولات شرکت ها پس از استفاده از ارز نیمایی، در بورس کالا سرعت گرفت، تصریح کرد: قبل از این که کالاها با ارز 4200 تومانی عرضه می شد بسیاری از شرکت ها رغبتی برای این کار نداشتند و ضرر می کردند.

اما در حال حاضر که نوع نسبت به کالاهای اساسی لازم بود.

/ شاتا
کلید واژه ها: بورس – بورس کالا – هایی – تولید – بخشنامه – کالاهای اساسی – وزارت – معادن – رابطه – شرایط – مشاور – امیری – دفتر – قیمت – کشور – پیش بینی – معاملات – کارخانه – گرافیتی – انتخاب – میلگرد – صادرات – گزارش – آزاد – بینی – مجوز

لینک منبع

قالب وردپرس