دوشنبه 2ام مهر 1403

تابلو سازی و افزایش درآمد مشاغل

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه یکی از دغدغه‌ها در میان اصناف و مشاغل فعال در زمینه‌های مختلف، بازاریابی، کسب درآمد و فروش بیشتر است که در رابطه با همین موضوع مدیران و صاحبان کسب کارها در پی تلاش و رقابت با یکدیگر هستند. اما مهمترین موضوع در جهت کسب درآمد و مطرح بودن […]

362 Views


به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه یکی از دغدغه‌ها در میان اصناف و مشاغل فعال در زمینه‌های مختلف، بازاریابی، کسب درآمد و فروش بیشتر است که در رابطه با همین موضوع مدیران و صاحبان کسب کارها در پی تلاش و رقابت با یکدیگر هستند. اما مهمترین موضوع در جهت کسب درآمد و مطرح بودن یک شغل یا صنف، تبلیغات است که به شکل‌های متفاوت در زمینه‌های مختلفی قابل انجام است.

برخی راه‌های تبلیغاتی عبارتند از تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات پیامکی، تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات تلفنی و بسیاری دیگر از موارد مشابه که هر کدام از آنها می‌توانند در نوع خود مؤثر باشند.

اما یکی دیگر از موارد تبلیغاتی که تأثیر بسزایی در فروش و بازاریابی مشاغل دارد تبلیغات محیطی است که در ادامه به تأثیرات تبلیغات محیطی و تابلو سازی در راستای کسب درآمد و فروش بیشتر دیگر اصناف خواهیم پرداخت.

قبل از پرداختن به مبحث تابلو سازی و افزایش درآمد مشاغل لازم می‌دانیم کمی با عنوان تبلیغات محیطی و تابلو سازی آشنا شویم.

تبلیغات محیطی:

گفتیم که تبلیغات به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که تبلیغات محیطی یکی از آنها است و ماهیت آن تبلیغاتی است که خارج از پیرامون خرید محصولات یا خدمات توسط مشتریان انجام می‌گیرد. در واقع باید عنوان نمود که تبلیغات محیطی به تبلیغاتی اطلاق می‌گردد که توسط تابلو هایی از قبیل بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلو لایت باکس، تابلو فلکسی، تابلو چلنیوم و بسیاری دیگر از موارد مشابه انجام می‌گیرد که تمامی این تابلو ها توسط گروه‌های تابلو سازی به مرحله ساخت و نصب می رسند.

تابلو سازی:

یکی از حرفه‌ها و صنعت‌هایی که از کاربرد فراوانی در رابطه تبلیغات اصناف و مشاغل برخوردار است صنعت تابلو سازی است که افراد متخصص و مشغول به فعالیت در آن مبادرت به ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی دارند. تابلو سازی دارای قدمتی دیرینه است که در قرون گذشته همراه با متریال هایی مانند چوب و آهن برای علامت گذاری منازل آغاز شد و در اواخر قرن هجدهم به عنوان منبع درآمد و شغل برای برخی افراد تبدیل شد به طوری که دیگر مشاغل از این صنعت در رابطه با نام گذاری مکان‌های تجاری خود بهره می‌گرفتند.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی حرفه تابلو سازی یکی از صنعت‌هایی بشمار می‌رود که تأثیر مثبت و بسزایی در بازاریابی و فروش محصولات مشاغل دیگر دارد و مجوعه های تابلو سازی می‌توانند همراه با ایده پردازی‌ها در خلق تابلوهای زیبا و برند سازی شرکت‌ها و دیگر اصناف مهم واقع شوند.

حال که با تبلیغات محیطی و صنف مربوط به آن یعنی تابلو سازی آشنا شدیم بهتر است به مورد اصلی این مطلب بپردازیم و بدانیم که چطور یک تابلو تبلیغاتی می‌تواند باعث افزایش درآمد مجموعه‌های تجاری شود و بازخوردهای مفید یک تابلو تبلیغاتی را هر چه بهتر درک کنیم.

معرفی کسب و کارها با تابلو سازی

معمولاً تمام افراد یک جامعه در جهت نیازهای روزمره خود اعم از خوراک، پوشاک، مسکن، خودرو و تهیه انواع وسایل مورد نیاز زندگی به دنبال مکان‌های مربوطه هستند که می‌تواند شامل مغازه‌ها، موسسه‌ها و شرکت‌ها باشد که یافتن و جستجوی آنها از دو راه صورت می‌پذیرد که یکی از آنها معرفی یک مکان تجاری توسط افراد و دیگری معرفی از طریق انواع تبلیغات است که ساخت تابلو تبلیغاتی و تابلو مغازه نیز یکی از این راه‌های تبلیغاتی بشمار می‌رود.

در واقع تابلو تبلیغاتی می‌تواند در اولین نگاه مشتری نوع فعالیت یک صنف یا کسب و کار را معرفی نماید که مسلماً این مورد یکی از عوامل جذب مشتری و فروش محصولات یا ارائه خدمات مشاغل می‌باشد.

برند سازی با تابلو سازی

برند نامی لاتین و به معنی نماد، طرح، عبارت و نام است که در تجارت متمایز کننده محصولات و یا خدمات اصناف بشمار می‌رود. در واقع برند به عنوان یک نام می‌تواند همراه با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت پیام رسانی ذهنی و احساسی در جهت ترغیب مشتریان به خرید از اماکن و مجموعه‌های تجاری باشد.

در رابطه با برند سازی می‌توان حرفه و صنعت تابلو سازی را یکی از مهمترین موارد و عوامل در معرفی برندها دانست. تابلو سازی با توجه به کاربرد انواع متریال های تبلیغاتی در آن و ساخت تابلوهای متنوع می‌تواند حس و پیام یک برند را هر چه مفید تر به مشتریان انتقال دهد که همین مورد از اسباب مهم در کسب درآمد و مطرح نمودن یک مجموعه تجاری بشمار می‌رود.

اعتبار سازی با تابلو سازی

یکی از مهمترین عواملی که در میان کسب و کارها از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، اعتبار یک صنف یا شغل می‌باشد که می‌توان اعتبار را از طریق راه‌های مختلفی کسب نمود. در واقع اعتبار یک مجموعه یا شغل می‌تواند باعث مطرح شدن و در نهایت بازاریابی و فروش باشد.

اما نکته مهمی که در رابطه با اعتبار اصناف باید عنوان نمود این است که اعتبار علاوه بر صداقت در کسب و کار نیازمند صرف هزینه نیز خواهد بود. به عنوان مثال مشتریان و متقاضیان محصولات و یا خدمات در جهت نیاز خود به راحتی به یک صنف اطمینان نخواهند داشت و قبل از اقدام به خرید تمام شرایط را در نظر خواهند داشت.

مشتریان شرایطی مانند محل کسب و کار مربوطه، پرسنل مشغول به فعالیت، اطلاع از ثبت یک مجموعه در اتحادیه یا شرکت و مواردی مشابه را در نظر خواهند داشت که یکی از مهمترین این موارد تابلو تبلیغاتی یک کسب و کار خواهد بود. مسلماً تابلو تبلیغاتی می‌تواند اعتبار یک صنف را چندین برابر نماید و مشتریان را در رابطه با خرید آسوده خاطر نماید که این امر مهم و کسب اعتبار می‌تواند عاملی مهم در کسب درآمد یک مجموعه باشد.

تفاوت بین رقبا با تابلو سازی

تفاوت در کسب و کار رابطه نزدیکی با افزایش درآمد خواهد داشت و مشتریان می‌توانند با درک تفاوت‌ها بهترین گزینه‌ها را به عنوان یک صنف خدماتی یا فروشگاهی انتخاب نمایند. تابلو سازی و ساخت انواع تابلو تبلیغاتی می‌تواند از عوامل مهم و مؤثر در ایجاد تفاوت بین مشاغل باشد که این مورد راهکاری مناسب در فروش و بازاریابی نیز بشمار می‌رود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک منبع

قالب وردپرس