پنج شنبه 6ام اردیبهشت 1403

بورس به چرخه تولید کمک می کند/ الان در دوران اصلاح بازار هستیم/ دولت، اعتماد مردم را به آینده بازارهای مالی جلب کند

برخی از رسانه ها، مردم را به خروج از بورس تشویق کردند ولی من این رویکرد موافق نیستم. چراکه الان ما در دوران اصلاح بازار هستیم. – اصلاح یک جز لاینفک بازار بورس است. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، کاوه کرمی، کارآفرین و کارشناس تحلیل با بیان اینکه از نیمه دوم سال […]

436 Views


برخی از رسانه ها، مردم را به خروج از بورس تشویق کردند ولی من این رویکرد موافق نیستم.

چراکه الان ما در دوران اصلاح بازار هستیم.

– اصلاح یک جز لاینفک بازار بورس است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، کاوه کرمی، کارآفرین و کارشناس تحلیل با بیان اینکه از نیمه دوم سال 98 تا امروز در بازارهای مختلف با تغییرات و نوسانات متعددی مواجه بودیم، گفت: یکی از مواردی که همه به روشنی درباره آن صحبت می کنند، این است که در این مدت نرخ تورم بسیار بالا بود.

تحریم ها و برخی قوانین اقتصادی و سیاسی، مزید بر علت شد تا این تغییرات، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

امروز بسیاری از شهروندان در امرار معاش خودشان با مشکل مواجه هستند.

برخی از کارخانه ها و موسسات تا مرز تعطیلی پیش رفته و بخشی آن آنها بسته شدند.

با تاکید بر اینکه اقتصاد امروز کشور نیازمند امنیت و حمایت است، گفت: جمهوری اسلامی در طول تاریخ 40 ساله خودش، هر زمان که به مردم اعتماد کرد و اجازه داد تا خودشان وارد صحنه بشوند و تصمیم گیری کنند، بهترین نتایج را رقم زده است.

ما امروز در اقتصاد به چنین دیدگاهی نیازمندیم.

ما باید این حس را به مردم منتقل کنیم که برنده نهایی بازارهای مالی کشور خودشان هستند.

  به گفته این تحلیلگر بازارهای مالی، خصوصی سازی و واگذاری بخش های دولتی به مردم ، نقش آنان را در تصمیمات اقتصادی پررنگ می کند و اعتماد آنان را به بازار جلب می کند.

متاسفانه فضای امروز بازارهای مالی ، بیشتر در سایه نوعی نگرانی نسبت به آینده است که همین امر باعث می شود تا بسیاری از شهروندان از سرمایه گذاری در بازارهای مالی هراس داشته باشند.

بنابراین دولت در گام اول باید اعتماد و امید مردم را نسبت به آینده بازارهای مالی با شفاف سازی و ارائه خدمات و تسهیلات مناسب، دوباره احیا کند.

 
کلید واژه ها: بازار – اصلاح – امروز – تغییرات – بازارهای مالی – بورس – اقتصاد – اعتماد مردم – دوران – تاثیرگذاری – بازار بورس – چرخه تولید – امرار معاش – کارآفرین – الان – شهروندان – مردم – تحریم ها – نرخ تورم – کارشناس – کارخانه – نیازمند – اقتصادی – تعطیلی – قوانین – اعتماد – موسسات – یکی از – تولید – گزارش

لینک منبع

قالب وردپرس