دوشنبه 5ام آذر 1403

باشگاه فوتبالی دربرزیل توکن رمزنگاری هواداران خود را راه‌اندازی می‌کند

به گزارش رسمی منتشر شده در روز ۱۴ دسامبر، باشگاه فوتبال لیگ برتری برزیل Atletico Mineiro، توکن رمزنگاری هواداران خود به نام GaloCoin را راه‌اندازی کرده‌است. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، توکن GaloCoin بخاطر یک چیز خوش یمن، یک خروس (galo در زبان پرتقالی) نامگذاری شده است. این برنامه بر پایه […]

482 Views



به گزارش رسمی منتشر شده در روز ۱۴ دسامبر، باشگاه فوتبال لیگ برتری برزیل Atletico Mineiro، توکن رمزنگاری هواداران خود به نام GaloCoin را راه‌اندازی کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، توکن GaloCoin بخاطر یک چیز خوش یمن، یک خروس (galo در زبان پرتقالی) نامگذاری شده است. این برنامه بر پایه Footcoin است، یک پلت فرم که امکان راه اندازی ابزار توکن ها را بر روی بلاکچین اتریوم فراهم می‌کند.

توکن GaloCoin به نرخ تبادل ارز پول ملی گره خورده است و برابر با یک Brazilian real (واحد پول کشور برزیل) است.

توکن باشگاه  Atleticoبه طرفداران اجازه خرید بلیط‌های بازی، پوشاک رسمی و همچنین شرکت در برنامه‌های تخفیف را می‌دهد. برای استفاده از این توکن ارزدیجیتال باشگاه، فرد باید حداقل ۵۰ GaloCoin (معادل حدود ۱۳ دلار) بخرد.

محبوبیت ابزار توکن ها در میان تیم‌های فوتبال به طور پیوسته افزایش می‌یابد. در ماه سپتامبر، یکی از بهترین باشگاه‌های فرانسوی (Paris Saint-Germain (PSG با پلتفرم بلاکچین Socios.com برای راه اندازی عرضه توکن های هواداران خود (FTO) هم‌کاری کرد.

یکی از مشهورترین باشگاه های ایتالیا یعنی Juventus نیز، به دنبال اقدام باشگاه PSG اعلام کرد که توکن های هواداران باشگاه یوونتوس را در همکاری با Socios.com به زودی راه اندازی می کند. این توکن در اوایل سال ۲۰۱۹ راه اندازی می شود.

علاوه بر این، هفت باشگاه لیگ برتر انگلستان (باشگاههای Tottenham Hotspur، Brighton & Hove Albion، Crystal Palace، Cardiff City، Leicester City، Newcastle United و Southampton) با پلتفرم تجاری رمزنگاری بومی eToro هم‌کاری می‌کنند تا فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال را در استادیوم‌های فوتبال ادغام کنند.

همانطور که وب سایت Cointelegraph در ماه آگوست گزارش داد اتحادیه انجمن های فوتبال اروپا (UEFA) یک سیستم خرید بلیط مبتنی بر بلاکچین را اجرا کرده است.

این انجمن قبلا در طی دیدار نهایی لیگ اروپا در سال ۲۰۱۸ در لیون یک آزمایش موفق را انجام داده‌است که در آن ۵۰ درصد از بلیط‌ ها با استفاده از یک برنامه بلاکچین فروخته شدند.

منبع : Cointelegraph

لینک منبع

قالب وردپرس