سه شنبه 4ام اردیبهشت 1403

اگر به امارات سفر می کنید حتما باید از این قوانین آگاه باشید!

کد خبر: ۲۹۱۷۵۹ در اردیبهشت 25, 1401 0 از آنجایی که هر کشوری قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارد، امارات نیز از این موضوع مستثنی نبوده و قوانینی را برای گردشگران خارجی وضع کرده است. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پس اگر قصد دارید به امارات و به ویژه دبی با آسمانخراش […]

194 Views


از آنجایی که هر کشوری قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارد، امارات نیز از این موضوع مستثنی نبوده و قوانینی را برای گردشگران خارجی وضع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پس اگر قصد دارید به امارات و به ویژه دبی با آسمانخراش های سر به فلک کشیده و پرزرق و برق آن سفر کنید، حتما باید از قوانین این کشور اطلاع داشته باشید.

چرا که هیچ مسافری دلش نمی‌خواهد جریمه‌های گزاف متقبل شود یا از کشور دیپورت شود! پس توصیه می‌کنیم قبل از سفر خود این شرایط را مطالعه کرده و آن‌ها را رعایت کنید.

در ادامه به معرفی لیست کاملی از مهمترین قوانین ورود به امارت می‌پردازیم.

به حریم شخصی دیگران احترام بگذارید!

در امارات متحده عربی تجاوز به حریم شخصی افراد با استفاده از کامپیوتر یا شبکه های اجتماعی غیر قانونی بوده و شش ماهه زندان و جریمه ای بین 100 تا 500 هزار درهم به دنبال خواهد داشت.

به یک نمونه جالب که در سال 2016 به تیتر خبرها تبدیل شد، توجه کنید: «زنی در شهر عجمان امارات در حالی که در حال انتقال عکس ها از تلفن همراه همسرش به تلفن همراه خود از طریق واتس اپ بود، به نقض حریم شخصی وی متهم شد. هر چند که زن همسر خود را به خیانت متهم کرده بود، اما نتیجه به ضرر او بود: 150 هزار درهم جریمه به اضافه دیپورت شدن از کشور!»

خوردن یا آشامیدن در وسایل نقلیه!

بر اساس قوانین امارات خوردن و نوشیدن در تمام وسایل حمل و نقل عمومی و ایستگاه های آن ها از مترو و اتوبوس تا پیاده روها ممنوع است. دیده شدن با غذا یا نوشیدنی در این مکان ها می تواند چیزی در حدود 100 درهم خرج روی دست شما بگذارد. پس بهتر است میل‌کردن وعده‌های غذایی خود را به قبل یا بعد از سوارشدن موکول کنید.

قاصدک24

آداب مکالمه در شبکه های اجتماعی

شاید بد نباشد بدانید که فحش و ناسزا در امکان عمومی امارات متحده عربی به کلی ممنوع و حتی جرم است. جریمه این کار هم یک سال زندان و پرداخت جزای نقدی 10 هزار درهم امارات است. حتی توهین به افراد با استفاده از برخی حرکات ناپسند می تواند باعث شود شما از این کشور دیپورت شوید.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود. استفاده از الفاظ رکیک در پیام رسان واتس اپ یا هر رسانه اجتماعی دیگری بر اساس قانون فضای مجازی امارات جرم تلقی می شود.

این کار حتی شامل ارسال ایموجی های ناپسند هم می شود و جریمه 250 هزار درهم امارات و اخراج از کشور را برای شما به دنبال خواهد داشت.

خشاش، گیاهی ممنوعه

دانه های خشخاش منشأ هروئین و تریاک بوده و بنابراین یک ماده ممنوعه در امارات به شمار می روند. در نتیجه همراه داشتن دانه های خشخاش در این کشور یک تخلف جدی بوده و نجازات زندان در پی خواهد داشت.

خشخاش

از فیلترشکن ها استفاده نکنید!

کلکسیون قوانین عجیب امارات با این قانون کامل تر می شود: بر اساس قوانین فضای مجازی این کشور، کاربران وی پی ان در صورت استفاده از آدرس آی پی نادرست یا آدرس یک شخص ثالث به منظور ارتکاب جرم یا جلوگیری از شناسایی شدن، بین 500 هزار تا 2 میلیون درهم جریمه خواهند شد. پس خواه قصدتان دسترسی به یک سایت فیلتر شده باشد یا دانلود کردن محتوای مشمول کپی رایت، شما در معرض پرداخت جریمه هستید.

همچنین توجه داشته باشید در کنار رعایت این قوانین می‌بایست قبل از هرکاری برای پرداخت عوارض خروج از کشور اقدام کنید که لازمه‌ی تمامی سفرهای خارجی می‌باشد. این عوارض رده‌ی سنی معینی نداشته و تمامی افراد موظف به پرداخت آن هستند. برای اطلاعات بیشتر و خرید بلیط هواپیما دبی نیز می‌توانید از آژانس مسافرتی آنلاین قاصدک24 استفاده کنید.

دیگر قوانین مهم

• نهادهای خیریه: باید بدانید که جمع آوری پول برای خیریه ها در امارات به نوعی کلاهبرداری شمرده می شود. به همین دلیل باید نخست از اداره امور اسلامی و خیریه این کشور تأییدیه دریافت کنید. در غیر اینصورت مرتکب جرم شده و بین 250 تا 500 هزار درهم امارات جریمه پرداخته یا کشور را ترک کنید.

• داشتن ماشین کثیف: از آنجایی که ماشین های کثیف چهره شهر و در نتیجه سلامت عمومی را مخدوش می کنند، دارندگان ماشین های کثیف تا 3 هزار درهم جریمه خواهند شد.

• عکس گرفتن از دیگران بدون اجازه: این کار در امارات جرم سنگینی به شمار می رود. امارات در مورد حفاظت از حریم شخصی افراد سخت گیر بوده و بنابراین گرفتن عکس بدون اجازه افراد به راحتی قابل گذشت نیست.

در صورتی که بخواهید این عکس ها را در شبکه های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید، بر اساس قانون فضای مجازی این کشور جریمه 500 هزار درهمی و شش ماه زندان در انتظار شما خواهد بود.

برای نمونه یک معلم استرالیایی بعد از پست عکسی از یک وسیله نقلیه پارک شده در پارکینگی بلا استفاده در فیس بوک خود، به زندان، جریمه و دیپورت از این کشور محکوم شد.

• شایعه سازی و شایعه پراکنی: شاید عجیب ترین و مبهم ترین قانون این لیست را بتوان این قانون دانست: شایعه سازی به ویژه در شبکه های اجتماعی می تواند تا 3 سال حبس و 1 میلیون درهم جریمه به دنبال داشته باشد.

این قانون بعد از سیل سال 2016 تصویب شد؛ وقتی عکس ها و فیلم های خسارات به وجود آمده به طور گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

حال که با قوانین ورود به این کشور آشنا شدیم توصیه می‌کنیم در حین سفر خود با تور دبی (تور-دبی/ghasedak24.com) به این نکات توجه کنید تا سفری آرام، لذت‌بخش و بدون دردسر داشته باشید.

برای خرید این تور نیز می‌توانید از سامانه‌های آنلاین استفاده کنید تا دیگر نیازی به مراجعه‌ی حضوری نباشد.

به عنوان مثال قاصدک24 تورهای متنوع با قیمت‌های متفاوتی را برای کشور امارت و دبی ارائه می‌دهد که می‌توانید با شماره‌گیری (75269-021) از شرایط دقیق آن‌ها آگاه شوید.

همچنین اگر قصد دارید بلیط هواپیما بخرید، برای مقصد موردنظر خود هتل رزرو کنید یا بیمه مسافرتی تهیه کنید؛ مجددا می‌توانید از آژانس مسافرتی قاصدک24 استفاده کنید.

ناگفته نماند این آژانس به شرکت فرش تا عرش قاصدک کارمانیا متعلق بوده و تمامی خدمات سفر و گردشگری را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهد.

لینک منبع

قالب وردپرس