به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری با بیان اینکه در سازمان فناوری اطلاعات بزرگراه خدمات دولت راهاندازی شده است، اظهار کرد: همه دستگاههای دولتی موظف هستند خدماتی از جنس استعلام و خدمات فناوری اطلاعات پایه را که به شکل مستقیم به مردم میدهند، از طریق این بزرگراه به کسبوکارها ارائه دهند. وی ادامه داد: اکنون دستگاههای دولتی پنجره واحد یکپارچه برای ارائه خدمات ندارند و ایجاد این درگاه بر اساس قانون در سال جاری در مجموعه وزارت ارتباطات پیگیری خواهد شد
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص راهاندازی «درگاه واحد خدمات دولتی» و تکلیف وزارت ارتباطات برای راهاندازی این درگاه اعلام کرد: سازمان فناوری اطلاعات به عنوان متولی این امر، درگاه مربوطه را به گونهای ایجاد میکند که خدمات دولتی هم در اختیار مردم قرار گیرند و هم بخش خصوصی و شرکتهای دانشبنیان بتوانند از دادههای دولتی استفاده کنند. وی ادامه داد: بر اساس قانون، امسال دستگاههای دولتی باید پنجره واحد خود را راهاندازی کرده و سازمان فناوری اطلاعات نیز با یکپارچه کردن این دستگاهها، پنجره واحد خدمات هوشمند دولت را راهاندازی میکند. رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به نقش این سازمان در حمایت از شرکتهای دانشبنیان گفت: برخی چارچوبهای قانونی لازم برای حمایت از مجموعههای دانشبنیان در کشور وجود دارد و بخشی دیگر نیز با توجه به سرعت توسعه فناوری در کشور، باید تکمیل شود. به گفته وی، شرکتهای دانشبنیان به دلیل چرخه رشد خود به قوانین دیگری نیاز دارند. برخی از اینها در ابتدا شرکت نبوده و به عنوان مجموعه نوپا یا نوآفرین در نظر گرفته میشوند که در یک مکان مشترک یا با دریافت یک میز در مرکز شتابدهنده به فعالیت خود ادامه میدهند؛ خوانساری افزود: ما برای آنها تسهیلاتی در نظر گرفتهایم تا هویتهای حقوقیشان را تقویت کنیم. مثلا در همان حالت که تنها یک میز کار کوچک هستند به آنها کدپستی، کد مالیاتی و کد بیمه تعلق میگیرد؛ اینها ظرفیتهایی است که بر اساس آییننامه تصویب شده در دولت، وجود دارد.