انگیزه دادن به کارمندان
همه آنچه به عنوان مدیریت منابع انسانی انجام می دهیم به دنبال آن است که به کارکنان انگیزه بدهد و در کارکنان اشتیاق بدمد،انگیزه دادن به کارکنان مستلزم آن است که نیازهای آنها که متغیر و متفاوت هم هست را بشناسیم و این نیازها را تامین کنیم، – در مورد نیازهای انسان نظریه های زیادی […]
همه آنچه به عنوان مدیریت منابع انسانی انجام می دهیم به دنبال آن است که به کارکنان انگیزه بدهد و در کارکنان اشتیاق بدمد،انگیزه دادن به کارکنان مستلزم آن است که نیازهای آنها که متغیر و متفاوت هم هست را بشناسیم و این نیازها را تامین کنیم، – در مورد نیازهای انسان نظریه های زیادی ارائه شده است.
آنچه مازلو و هرزبرگ و مک کلی لند و آلدرفر گفته اند از همین موارد است.
شعارسال:” اخیرا با مدلی به نام CHAMPFROGS آشنا شدم که معنی قورباغه های قهرمان می دهد، هر یک از 10 حرف این واژه سرآغاز کلمه ای است که به یکی از نیازهای اساسی انسان اشاره دارد.
در این مورد فکر کنیم که از طریق ارضاء این نیازها ، چقدر و چگونه می توانیم به کارکنان انگیزه بدهیم؟ ❇ چقدر به کارکنان اطلاعات می دهیم و کنجکاوی آنها را تامین می کنیم.
(Curiosity) ❇ کارکنان سازمان ما چقدر به کارشان افتخار می کنند.
(Honor) ❇ چقدر کارکنان و افکارشان را تایید می کنیم.
(Acceptance) ❇ چقدر روی دانش و مهارت آنها سرمایه گذاری می کنیم که احساس شایستگی و استادی کنند.
(Mastery) ❇ چقدر اجازه می دهیم روی کار و شرایط کار اثرگذار باشند و احساس قدرتمندی کنند.
( Power) ❇ چقدر به آنها آزادی عمل برای ابتکار و خلاقیت می دهیم.
(Freedom) ❇ چقدر امکان همکاری با همکاران خوب و کار تیمی را برای آنها فراهم کرده ایم.
(Relatedness) ❇ شرایط کارشان چقدر منظم و ایمن و قابل پیش بینی است.
(Order) ❇ چقدر در تعریف و تخصیص اهداف به آنها موفق بوده ایم و چقدر بین اهداف آنها و اهداف سازمان سازگاری وجود دارد.
(Goal) ❇ چقدر احساس می کنند مورد توجه و احترام و قدردانی هستند.
(Status) سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آریان گستر ، تاریخ انتشار: – ، کدخبر: – : agiso.
ir
کلید واژه ها: کارکنان – انگیزه – مدیریت منابع انسانی – انسان – احساس – سرمایه گذاری – شرایط – تامین – کارمندان – پیش بینی – قورباغه – کنجکاوی – اطلاعات – مدیریت – سرمایه – ابتکار – متفاوت – خلاقیت – آزادی – تاریخ – آریان – موفق – بینی – آشنا